شنبه 12 خرداد 1403

صدور 11 رای برای ناشران متخلف در روز هشتم نمایشگاه کتاب

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
صدور 11 رای برای ناشران متخلف در روز هشتم نمایشگاه کتاب

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران از صدور 11 رای برای ناشران متخلف در روز چهارشنبه 26 اردیبهشت خبر داد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری علی رمضانی سخنگو و قائم‌مقام سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عصر امروز پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه در ستاد اجرایی نمایشگاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی رمضانی در سخنانی با اشاره به حضور گسترده مردم در فضای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: مردم با حضور خود پیام می‌رسانند که با همه ملاحظات اقتصادی به دنبال کتاب هستند و کتاب خریداری می‌کنند. با توجه به پرشدن پارکینگ‌های نمایشگاه در ساعات اولیه از مردم می‌خواهم که با وسایل حمل و نقل عمومی به نمایشگاه رفت و آمد کنند، در بخش مجازی نیز خرید خود را به ساعت‌های پایانی موکول نکنند.

رمضانی گفت: امروز برنامه‌ای به مناسبت سالگرد بازگشت ناوگروه 86 در سفر به دور دنیا توسط نیروی راهبردی ارتش اتفاق در انتهای حیاط مصلی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نتایج نظرسنجی گفت: مردم عموما خواستار گسترش برنامه‌های تفریحی شده بودند، همچنین خواستار آبسردکن در فضای داخلی بخش‌ها بودند

رمضانی به اشاره به آمار فروش نیز اشاره کرد و گفت: مردم تا پایان روز هشتم در بخش حضوری 230 میلیارد تومان کتاب خریداری کرده‌اند، که 152 میلیارد تومان از درگاه‌های رسمی و 78 میلیارد تومان از طریق درگاه‌های غیررسمی به ثبت رسیده است.

وی همچنین درباره آمار فروش بخش مجازی نیز گفت: در بخش مجازی نیز 120میلیارد تومان کتاب فروخته شده که سهم ناشران 85 میلیارد تومان و سهم کتابفروشان 35 میلیارد تومان بوده است. بنابراین کل خرید کتاب مردم تا پایان روز هشتم حدود 350 میلیارد تومان است، در مجموع می‌توان گفت که 690 هزار نسخه کتاب خریداری شده که در 4100 هزار بسته ساماندهی شد‌ه‌اند.

بازدید 2 ساعته رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه کتاب

رمضانی به آرای هیئت رسیدگی به تخلفات در روز گذشته نیز اشاره کرد و گفت: روز گذشته در این هیئت،11 رای صادر شد، عمده این تخلفات شامل عدم رعایت ضوابط و مقررات، فروش کتاب بدون مجوز و بدون اعلام وصول بود. در این زمینه احکام شامل اخذ تعهد برای همه ناشران، کاهش متراژ غرفه برای 5ناشر در نمایشگاه سال آینده، تعطیلی غرفه 3 ناشر و تعطیلی پنل مجازی برای 2 غرفه به صورت موقت صادر شده است.