شنبه 8 اردیبهشت 1403

صعود سه ملی پوش به فینال / نمایندگان ایران در انتظار 7 مدال طلا

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
صعود سه ملی پوش به فینال / نمایندگان ایران در انتظار 7 مدال طلا

در ادامه رقابتهای موی قهرمانی جوانان سه نماینده دیگر کشورمان به مبارزه پایانی راه پیدا کردند تا جمع فینالیست های ایران به عدد هفت برسد.

در ادامه رقابتهای موی قهرمانی جوانان سه نماینده دیگر کشورمان به مبارزه پایانی راه پیدا کردند تا جمع فینالیست های ایران به عدد هفت برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین روز از مسابقات قهرمانی موی تای جوانان جها، امروز چهارشنبه 26 مرداد ماه در شهر کوالالامپور مالزی پیگیری شد که با صعود سه موی تای کار ایرانی به دیدار نهایی و کسب 7 مدال برنز توسط دیگر نمایندگان کشورمان همراه بود.

در مبارزات امروز فاطمه ممانی، بشیر مزرعاوی و سارا پورقاسم به فینال رسیدند و مهدیس دلقندی، حنانه شعبانی، بهاره عرب ساوجی، سارا سرداری، فاطمه سعیدی فر، هانیه توکلی و عاطفه رحیمی با توقف در دیدار نیمه نهایی، 7 مدال برنز را برای کشورمان به ارمغان آوردند. روز گذشته نیز برای تیم کشورمان، سه مدال برنز توسط صدف سادات موسوی، سهیل مزرعاوی و مختارج فرج الله کسب شده بود.

اما در مبارزات امروز فاطمه ممانی در وزن 51- کیلوگرم رده سنی 17-16 سال، در مبارزه نیمه نهایی، «آلدر نتی» از مجارستان را با نتیجه 29 بر 28 مغلوب کرد و به فینال رسید. وی شنبه هفته آینده برای کسب مدال طلا به مصاف «سوفاترا اینتیرا» " از تایلند خواهد رفت.

در وزن 5/63- کیلوگرم رده سنی 17-16 سال پسران و در مبارزه پای فینال نیز، بشیر مزرعاوی در همان راند نخست، «دامیان چنر» از جمهوری چک را با صربه فنی شکست داد و روز شنبه 29 مرداد ماه در دیدار نهایی برای کسب مدال طلا به دیدار «رومان ولاسکین» از تیم ایفما برود.

و بالاخره در دیدار نیمه پایانی وزن 5/63- کیلوگرم رده سنی 15-13 سال، سارا پورقاسم در حالی که راند نخست را با نتیجه 10 بر 9 به حریف خود واگذار کرده بود، در ادامه با ضربه فنی موی تای کار نیوزیلندی را ا، پیش رو برداشت و راهی مبارزه نهایی شد. وی در روز پایانی برای کسب مدال طلا با «کارولینا پتروا» از روسیه و عضو تیم ایفما مبارزه می‌کند.

گفتنی است روز گذشته نیز حسین فراهانی موفق به راهیابی به دیدار پایانی وزن منهای 75 کیلوگرم شده بود. وی 29 مرداد ماه برای رسیدن به عنوان قهرمانی با ماکسیم کوژانف روس پیکار می‌کند.

فردا پنجشنبه 27 مرداد ماه نیز تیم کشورمان در مسابقات رده سنی 11-10 سال پسران، یک نماینده در فینال وزن 44- کیلوگرم دارد که بر اساس آن محمدپارسا عبدالحسینی برای کسب نشان طلا به مصاف «دانیل آندرچوک» از روسیه خواهد رفت.

دیگر فینالیست تیم ایران در این مسابقات سوگند طابعی است که در روز پایانی و در وزن 67- کیلوگرم رده سنی 17-16 سال، «نیلا کوردرو» از آمریکا را پیش رو دارد. در همین روز و در دیدار نهایی وزن 52- کیلوگرم رده سنی 13-11 سال، «دینا کچویی» با» «ویکتوریا زیگوسکایا» از روسیه بر سر عنوان نخست قهرمانی مبارزه خواهد کرد.

همچنین در رقابتهای گرند اسلم مالزی نیز «پریماه قاسمیان» در وزن 67- کیلوگرم و محدثه فولادی در 45- کیلوگرم رده بزرگسالان، نمایندگان تیم ایران هستند که فردا پنجشنبه 27 مرداد ماه در دیدار نهایی به مصاف حریفان خود می‌روند.

شایان ذکر است تیم موی تای جوانان ایران تا پایان روز ششم رقابتها با کسب 12 امتیاز در رتبه هشتم کشورهای برتر موی تای جهان جای گرفته است.