پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه از جدیت ایران برای رسیدن به توافق پایدار سخن گفت و تأکید کرد: اگر آمریکا واقع‌بینانه عمل کند و متن موجود را نیرومندسازی کنیم، رسیدن به توافق دور از دسترس نخواهد بود.

وب‌گاه الف

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اعلام اینکه به‌زودی برای هر کدام از کارکنان دولت یک بارکد برای ارزیابی تعریف و طراحی خواهد شد، گفت: با رونمایی از سامانه دولت سنج مستندات عملکرد دستگاه‌ها و نتایج آن در سه سال گذشته اعلام و در اختیار عمومی قرار می‌گیرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

قطار ترکیبی تهران - کربلا حرکت خود را آغاز کرد.

وب‌گاه گسترش

صبح امروز اولین قطار ترکیبی تهران - کربلا حرکت خود را آغاز کرد. وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد حرکت این قطار به‌صورت یک رام در هفته خواهد بود و اولین سیر خود را به‌صورت کاروانی انجام داد.

خبرگزاری تسنیم

روسای کل گمرکات ایران و ترکمنستان در نشستی دوجانبه راه‌های افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور و تسهیل تجارت و اجرایی کردن مفاد یادداشت تفاهم امضاء شده بین دو کشور را بررسی کردند.

خبرگزاری دانا

چاوشان گفت: باتوجه به فضای گردشگری و پذیرش مسافران متعدد در طرقبه شاندیز، برنامه‌ریزی جامع فرهنگی و ایجاد یک مجتمع فرهنگی و هنری به منظور حفظ هویت اصیل شهرستان ضروری است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون، تولید لوازم خانگی از 15.5 میلیون دستگاه به 16.7 میلیون دستگاه افزایش یافته که به معنای رشد هشت درصدی تولید در این صنعت است.

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان خصوصی سازی درباره بازگشایی نماد پرسپولیس گفت: علت اینکه جزئیات رقم قرارداد بازیکنان منتشر نشده است، جلوگیری از رقابت ناسالم بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سرپرست دفتر ارتقا کسب و کارهای دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی سازمان توسعه تجارت از صادرات 350 میلیون دلاری محصولات دانش بنیان و فناوری بالا در چهارماه نخست سال 1401 خبر داد.

وب‌گاه الف

اولین قطار ترکیبی تهران - کربلا حرکت خود را امروز صبح به‌صورت کاروانی آغاز کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: اینکه چه خودروهایی با این سقف قیمتی امکان واردات خواهند داشت، موضوع حائز اهمیت است. در این رابطه دبیر انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است: «سقف قیمتی اعلام شده تقریبا مساعد است و می‌توان خودروهایی که استاندارهای 85گانه را پاس کنند، وارد کرد.»

وب‌گاه تابناک

با اصلاح الگوی زنجیره تامین و لجستیک ایران خودرو، از مهرماه سال گذشته تا کنون، کاهش هزینه 90 میلیارد تومانی در بخش لجستیک ایران‌خودرو توسط شرکت ساپکو محقق شد.

وب‌گاه الف

رئیس جمهور تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای اقتصادی ضمن کنترل هزینه‌های خود، با تمام توان برنامه‌های مصوب را برای کاهش هرچه بیشتر نرخ تورم بویژه در کالاهای مربوط به معیشت و سفره مردم اجرا کنند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس‌جمهور تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای اقتصادی ضمن کنترل هزینه های خود، با تمام توان برنامه های مصوب را برای کاهش هر چه بیشتر نرخ تورم بویژه در کالاهای مربوط به معیشت و سفره مردم اجرا کنند.