دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

صنعت کشور نیاز به تحول برای خودکفایی دارد / آموزش صنعتگران در دستور کار وزارت صمت قرار گیرد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
صنعت کشور نیاز به تحول برای خودکفایی دارد / آموزش صنعتگران در دستور کار وزارت صمت قرار گیرد

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: صنعت کشور نیاز به تحول دارد و این تحول باید با تزریق خودباوری، خلاقیت و فکر کردن به صنعتگران و حتی کارگران حاصل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت الله ناصری در دیدار با معاون صنایع عمومی وزیر صمت با اشاره به اینکه بعد از گذشت سالها از انقلاب اسلامی باید تحول بزرگی را در تمام عرصه ها شاهد باشیم اظهار داشت: اگر به این تحول دقت نکنیم و به سمت ایجاد آن حرکت نکنیم عقب خواهیم افتاد و این تحول باید از آموزش مدارس و بعد آموزش دانشگاه و آموزش صنعت شروع شود تا رشد کشور را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: تحول در صنعت لازم و ضروری است و این کار باید به این شکل باشد که نیروهای خوش استعداد را کشف و در مرحله بعد باید نیروها را جذب و نگه داشت و نگذاشت فراری شوند و در مرحله پایانی که بسیار مهم است به کارگیری این نیروها در واحدهای صنعتی است و ارائه پروزه برای خودکفایی کشور در آن واحد صنعتی باید این موضوع به صورت جدی توسط مسئولان پیگیری شود تا بتوانیم شاهد خودکفایی کشور و درگام بعد پیشرفت و جلو زدن از برخی کشورهای دیگر باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیاز به تحول فکری در تمام عرصه ها داریم از جمله صنعت ابراز داشت: لازمه تحول توجه به روش آموزشی کشور است زیرا که برنامه ریزی دشمنان برای این کشور اینگونه بوده که علم سطحی در کشور رواج دهند و اجازه ندهند دانش اموزان و جوانان فرصت فکر کردن پیدا کنند.

آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه نوجوانان و جوانان کشور می خواهند تلاش کنند و خلاقیت در کارهایشان ایجاد کنند اظهار داشت: چون سیستم آموزشی اشتباه بوده و در طول تحصیل فرصت فکر کردن پیدا نکرده اند نمی توانند خلاقیت و تلاش مثمر ثمری در کار خود ایجاد کنند.

امام جمعه یزد عنوان داشت: آموزش نیروهای متخصص و حتی نیروهای ساده را مجموعه های صنعتی کشور در دستور کار خود قرار دهند و این آموزش ها باید با محوریت آموزش نحوه فکر کردن و خوباوری و خلاقیت باشد تا این ویژگی ها به آنها منتقل شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه تفکری که انگلیسی ها در گذشته سعی کردند در کشور رواج دهند اینگونه بود که ما یعنی انگلیسی ها محصولی را تهیه و تحث اختیار شما برای مصرف قرار می دهیم خاطرنشان کرد: برخی از صنعت گرهای ما روحیه خودباوری ندارند و محصولی تولید می کنند ولی خود اعتقاد به آن ندارد که باید این خودباوری در صنعتگر رشد کند تا بتوانند خلاقیت و فکر را در تولید محصول به کار گیرد.

امام جمعه یزد با اشاره به استعداد و هوش بالای یزدی ها خاطرنشان کرد: اگر مدیریت حاکم برکشور مثل دولت فعلی روند جهشی به خود بگیرد نیاز به نیروی انسانی قوی دارد که متاسفانه در حال حاضر به نظر می آید کم است که می طلبد روی آموزش نیروهای فعلی بازنگری شود.

انتهای پیام / ک