یک‌شنبه 15 مهر 1403

صهیونیسم بین‌المللی فراتر از تصمیمات رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
صهیونیسم بین‌المللی فراتر از تصمیمات رژیم صهیونیستی است

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی تأکید کرد: صهیونیسم بین‌المللی فراتر از تصمیمات رژیم صهیونیستی است بایدن تأکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی تشکیل نشده بود، ما باید آن را تشکیل می‌دادیم.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی تأکید کرد: صهیونیسم بین‌المللی فراتر از تصمیمات رژیم صهیونیستی است بایدن تأکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی تشکیل نشده بود، ما باید آن را تشکیل می‌دادیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، در همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران که در سالن شهید رئیسی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: مسیر جهاد باید بر اساس بصیرت باشد و این جهاد دارای چند جز قوام بخش است.

وی با اشاره به اهمیت شناخت واقعیت‌ها افزود: باید وضعیت را واقع‌بینانه بشناسیم، زیرا دشمن گاهی تصویری غیرواقعی از اوضاع به ما نشان می‌دهد. بصیرت نخستین شرطش داشتن نگاهی واقع‌بینانه است.

لاریجانی ادامه داد: جز دوم قوام بخش بصیرت، حفظ هدف در بستر زمانی است و جز سوم، آگاهی از وظایف است. پس از دانستن وظایف، باید برای انجام آن‌ها قیام کنیم. در جهاد، پرچم بصیرت را باید برافرازیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فشارهای اقتصادی و تهدیدات دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز با فشارهای اقتصادی مواجه هستیم و دشمنان به سرزمین‌های دوستان ما حمله می‌کنند.

دبیر اسبق ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ادامه داد: در تاریخ 400 ساله گذشته، هیچ‌گاه این قدرت در منطقه وجود نداشته که اراده دولتهای مستکبر را تغییر دهد.

لاریجانی با اشاره به تصورات ابتدایی غرب و برخی در داخل کشور پس از انقلاب اظهار داشت: باید این واقعیات اجتماعی را به جوانان توضیح دهیم. غربی‌ها پس از 30 سال متوجه شدند که این حکومت، تحولی در منطقه است و دکترین مقاومت یکی از نوآوری‌های بزرگ امام خمینی (ره) است.

وی در ادامه توضیح داد: دکترین مقاومت دو پایه مهم دارد. پایه اول این است که ریشه اصلی تحقیر و عقب‌ماندگی جهان اسلام، سیاست‌های مستکبرین است. رکن دوم این است که پس از شناخت این ریشه، باید برای اصلاح آن قیام کنیم. جمهوری اسلامی اولین پیروزی دکترین مقاومت بود که بعداً در منطقه گسترش یافت.

لاریجانی همچنین درباره محاصره لبنان گفت: رژیم صهیونیستی این استراتژی را در پیش گرفته و ما با آن مخالف هستیم. وزیر خارجه ما با قدرت و علیرغم تهدیدات به بیروت سفر کرد و رفتن عراقچی به لبنان و سوریه اقدام درستی بود.

وی با تأکید بر اینکه صهیونیسم بین‌المللی فراتر از تصمیمات رژیم صهیونیستی است، گفت: بایدن تأکید کرد که رژیم صهیونیستی حیاتی است و اگر تشکیل نشده بود، ما باید آن را تشکیل می‌دادیم. داعش نیز یک پروژه دقیق از سوی غرب بود.