چهارشنبه 18 مهر 1403

ضرورت اعطای تسهیلات برای اصناف خراسان‌جنوبی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ضرورت اعطای تسهیلات برای اصناف خراسان‌جنوبی

علیزاده گفت: مسئولان در سطح کلان کشور جهت رفع مشکلات اقتصادی به وجود آمده اصناف خراسان‌جنوبی تسهیلات ویژه‌ای در نظر بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا علیزاده بیرجندی رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان همانند سراسر کشور، تمامی اصناف غیر ضرور به طور کامل تعطیل شده است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی به وجود آمده برای اصناف استان، افزود: متاسفانه ویروس کرونا علاوه بر تعطیلی اصناف سراسر کشور باعث به وجود آمدن مشکلات اقتصادی زیادی برای اصناف شده و اتاق اصناف خراسان‌جنوبی نیز با توجه به وظیفه‌ای که دارد مشکلات اصناف را پیگیری و جهت رفع به مراجع بالاتر منتقل کرده است. رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به این‌که استان خراسان‌جنوبی نسبت به سایر استان‌های کشور استانی کم برخوردار است و بیش از 60 درصد اصناف استان از اقشار متوسط و ضعیف هستند نسبت به استان‌های دیگر آسیب جدی دیدند و خواهند دید. علیزاده عنوان کرد: تمامی مصوباتی که در ستاد ملی کرونا و مربوط به اصناف مطرح می‌شود را جهت اجرا به اصناف منتقل می‌کنیم و تاکنون نیز شاهد همکاری بسیار خوب اصناف استان برای تعطیلی کارها و کمک به قطع انتقال زنجیره ویروس کرونا بودیم. وی اظهار کرد: 80 درصد اصناف خراسان‌جنوبی جبران هزینه‌های یکسال خود را در اسفند ماه به دلیل آغاز سال نو و خرید مردم دارند که امسال متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و همزمانی با اسفندماه مشکلات زیادی برای اصناف به وجود آمد. رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی گفت: تمامی مشکلات اصناف استان به صورت کتبی و طی چند نامه به اتاق اصناف ایران، استانداری و سازمان صمت خراسان جنوبی اعلام شده است. علیزاده تصریح کرد: اگر دولت تسهیلات ویژه‌ای در اختیار اصنافی که به دلیل شیوع کرونا آسیب دیدند قرار دهد بسیار خوب است و ما نیز در خراسان‌جنوبی در صورتی که دولت این اقدام را در دستور کار قرار دهد اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. وی با اشاره به موضوع تعلق گرفتن بیمه بیکاری به برخی از رسته‌های شغلی، افزود: از بین رسته‌های شغلی اعلام شده فقط 4 رسته، اصناف را شامل می‌شد که به آندسته از صنوفی که بیمه بیکاری به آنها تعلق می‌گیرد اطلاع‌رسانی شده در سامانه ثبت‌نام کنند. رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سطح خراسان جنوبی 32 هزار صنف فعالیت دارند. علیزاده عنوان کرد: امیدوارم مسئولان در سطح کلان کشور جهت رفع مشکلات اقتصادی به وجود آمده برای اصناف هر چه زودتر چاره اندیشی کرده و با ابلاغ تسهیلات به استان‌ها بتوانیم درصدی از مشکلات اصناف را کاهش دهیم. وی با بیان این‌که تاکنون برای رفع مشکلات اصناف پیگیری‌های زیادی از سمت اتاق اصناف استان انجام شده، تاکید کرد: از مسئولان نیز درخواست می‌شود هر چه سریعتر برای رسیدگی به مشکلات اقدام کنند. انتهای پیام /