دوشنبه 16 مهر 1403

ضیافتی به وسعت شهر برای کودکان کار پایتخت / جشن باغ رمضان در مجموعه عباس آباد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ضیافتی به وسعت شهر برای کودکان کار پایتخت / جشن باغ رمضان در مجموعه عباس آباد

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری تهران اعلام کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان بیش از یک هزار و 500 کودک مراکز پرتو و کودکان اوتیسم میهمان ضیافت شهر شدند.

به گزارش ایرنا از سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، احمد احمدی در این باره گفت: این برنامه در راستای ایجاد نشاط معنوی برای کودکان و حمایت از اقشار آسیب دیده شهر با عنوان «ضیافت شهر با کودکان شهر» باحضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، سمانه زمانی مدیرکل بهزیستی استان تهران، مدیران منطقه چهار و جمعی از مدیران شهری و هنرمندان کشور همراه با اجرای برنامه های متنوع و مفرح و ضیافت افطار در فرهنگسرای اشراق برگزار شد.

وی تشریح کرد: در شهرداری تهران نگاه ما به همه اقشار شهر تهران، همه شهروندان و خانواده بزرگ شهروندی و بویژه اقشاری که به هر دلیل دچار آسیب های اجتماعی در شهر تهران هستند، نگاهی به دیده اعضای خانواده خود است.

احمدی صدر افزود: از لحظه تحویل سال در آخرین ساعات سال 1400 هجری تا جشن با شکوه لحظه سال تحویل در کنار فرزندان شهرمان خود بیانگر نگاه ویژه مبنی بر حمایت همه جانبه از همه ی شهروندان است به ویژه قشری که زحمت کش هستند و این گونه با همت و غیرت در کنار خانواده خود ایستاده و مردانه و جانانه برای اقتصاد خانواده خود تلاش می کنند.

وی تعدد برنامه های اجرا شده از ابتدای سال تاکنون را گواهی بر گام های مستحکم این سازمان در ارائه خدمات به اقشار آسیب پذیر بخصوص کودکان شهر برشمرد و افزود: برنامه های متنوعی هم در حوزه علمی، تربیتی، روانشناختی و در حوزه علم و فناوری و کارآموزی برای همه عزیزان در بیش از 25 مرکز پرتو شهر تهران و مراکز دیگر تربیتی آموزشی برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران به بزرگان و قهرمانان ملی و نخبگان بر خاسته از این قشر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نیز تعدادی از کودکان و فرزندان غیرتمند شهر تهران هستند که در سنین کودکی در کنار تلاش برای امرار معاش برای خانواده، قهرمان ملی اند، فرزندانی که دانشمندان، اساتید، معلمین، پزشکان و نخبگان جامعه از بین این عزیزان و فرزندان حتما طلوع، بروز و ظهور پیدا خواهند کرد و در دهه آینده برای پیشرفت شهرمان، کشور عزیز اسلامی افتخارآفرینی خواهند کرد که این در گام اول با تلاش و همت این فرزندان شهر و تلاش روز افزون این عزیزان و در گام دوم با حمایت شهروندان و مسئولین از این کودکان آینده ساز میسر خواهد شد.

سه شب جشن و شادی در «باغ رمضان» ویژه برنامه های منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد به مناسبت میلاد فرخنده امام حسن مجتبی (ع) در ماه مبارک رمضان ویژه برنامه های متنوعی در قالب «باغ رمضان» با شعار «لبخند دل ها» در سه شب جشن و شادی از پنج شنبه 25 تا شنبه 27 فروردین 1401 از ساعت 21 تا پاسی از شب با هدف ایجاد نشاط و شادی در بین خانواده ها و همچنین با رویکرد گرامی داشت این ایام فرخنده با حضور بزرگان موسیقی سنتی کشور تدارک دیده است.

پنج شنبه 25 فروردین محسن میرزاده به همراه گروه، جمعه 26 فروردین کنسرت بزرگ سید حسام الدین سراج، شنبه 27 فروردین کنسرت بزرگ سالار عقیلی به همراه گروه در بوستان آب و آتش برگزار می شود.

علاقمندان برای شرکت در این ویژه برنامه‌ها می‌توانند به نشانی؛ بزرگراه شهید حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، خیابان شهیدی، پارک آب و آتش در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد مراجعه کنند.

مسابقه عکس «ایوان های زیبای ما» در منطقه 15 کلید خورد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 15 اعلام کرد: مسابقه عکس «ایوان های زیبای ما» در قالب طرح بالکن خانه ات را زیبا کن! به منظور باز پیرایی بالکن خانه های منطقه 15 کلید خورد.

محمد حسن رجبی با اعلام این خبر گفت: این مسابقه به همت اداره امور بانوان منطقه و اداره کل امور بانوان شهرداری تهران با هدف جلب مشارکت بانوان فعال در محله‌ها و ترغیب خانواده‌های محله جهت ایجاد چشم انداز بصری بهتر آغاز به کار کرد.

وی به تشریح این طرح پرداخت و افزود: این برنامه شامل رفع زوائد بصری در بالکن‌های ساختمان و زیباسازی خلاقانه ساده با همکاری اعضای خانواده و خانواده‌های ساکن در ساختمان در قالب دو موضوع پاک‌سازی ایوان‌های ساختمان از وسایل اضافه و زیباسازی ایوان‌های واحد های یک ساختمان با استفاه از گلدان یا دکوراسیون مد نظر اهالی ساختمان به صورت یک شکل، خلاقانه و ساده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 15، در پایان گفت: علاقمندان به شرکت در این مسابقه این می‌توانند تصاویر خود را از بازپیرایی و زیباسازی خلاقانه

بالکن هایشان را تا 15 اردیبهشت 1401 به آدرس اینستاگرامی اداره بانوان banovan.shahrdari 15 و یا شماره واتساپ 09351474538- 09392100844 ارسال کنند.

آغاز اندازه گیری آلاینده های محیط زیستی در منطقه 19

شهردار منطقه 19 از اندازه گیری آلاینده های محیط زیستی این منطقه در راستای نگهداشت نظام مدیریت محیط زیست ایزو14001 خبر داد.

مهدی هدایت با اعلام این خبر گفت: با توجه به استقرار نظام مدیریت محیط زیست برمبنای استاندارد جهانی ISO14001:2015 در منطقه 19 و لزوم پایش و اندازه گیری میزان آلایندگی ایجاد شده در اثر فعالیت های شهرداری و مراکز صنعتی مستقر در منطقه، اداره محیط زیست و توسعه پایدار این منطقه با همکاری یکی از آزمایشگاه های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، اقدام به اندازه گیری میزان آلاینده های محیط زیستی می کند.

به گفته این مسئول اندازه گیری خروجی اگزوز خودروهای فاقد معاینه فنی، خروجی دودکش ساختمان های فاقد معاینه فنی موتورخانه، پایش میزان آلایندگی منابع آب مصرفی در بوستان‌ها، اندازه گیری هوای محیطی، اندازه گیری خروجی فاضلاب ساختمان های اداری که سیستم فاضلاب شهری متصل نیستند و سایر موارد از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

بر اساس این گزارش نتایج این اندازه‌گیری‌ها با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست مطابقت داده شده و عدم انطباق های شناسایی شده در اسرع وقت مرتفع خواهد شد.

برچسب‌ها