پنج‌شنبه 12 مهر 1403

طالبان ترور ایاز نیازی را محکوم کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طالبان ترور ایاز نیازی را محکوم کرد

کابل - ایرنا - کشته شدن مولوی «محمد ایاز نیازی» در انفجار شب گذشته (سه شنبه) در مسجد وزیر محمد اکبرخان کابل با محکومیت گسترده مواجه شد که طالبان نیز این حمله را بشدت محکوم کرد.

طالبان امروز (چهارشنبه) انفجار بمب در مسجد وزیر اکبر خان کابل را که منجر به کشته شدن محمدایاز نیازی، روحانی سرشناس، میانه رو منتقد افراط گرایی گردید، محکوم کرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در پیامی به رسانه‌های افغانستان نسبت به کشته شدن نیازی در کابل، ابراز تأسف کرده و آنرا جنایت بزرگ دانسته است.

ترور وی همچنین با محکومیت گسترده گروه های مختلف مردم افغانستان و دولت‌مردان و برخی از سفارتخانه های از جمله سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل مواجه شده است.

اما در عین حال، "امرالله صالح" معاون اول ریاست جمهوری افغانستان طالبان را مسئول این حمله معرفی کرده و در فیسبوکش نوشته است: طالبان نمی‌توانند با نوشتن دو جمله خود را از این جنایت و ترور برئی کند؛ آنها مخترع و آغازگر عمل زشت انفجار در مسجد، قتل عام علمای دین که بیرون از پاکستان درس خوانده‌اند، انتحار علیه شخصیت‌های قومی، سیاسی و علمی در کشور هستند.

مولوی ایاز نیازی شامگاه گذشته در انفجاری در مسجد وزیر محمداکبرخان در منطقه دیپلمات نشین شهر کابل و در نزدیک کاخ ریاست جمهوری و سفارت آمریکا کشته شد.

*س_برچسب‌ها_س*