جمعه 13 مهر 1403

میزبانی جام جهانی 2034 در این ورزشگاه‌ها / تصاویر خیالی از پانزده استادیوم باورنکردنی عربستان

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
میزبانی جام جهانی 2034 در این ورزشگاه‌ها / تصاویر خیالی از پانزده استادیوم باورنکردنی عربستان

روزنامه آاس در گزارشی از استادیوم‌های عربستان برای میزبانی در جام جهانی 2034 پرده برداشت.

به گزارش ورزش سه، اگرچه هنوز به طور رسمی میزبانی عربستان در جام جهانی 2034 اعلام نشده اما با توجه به اینکه آنها تنها کشوری هستند که تا کنون برای میزبانی بزرگترین رویداد فوتبالی جهان در سال 2034 اعلام آمادگی کرده اند، به نظر می‌رسد در تاریخ یازدهم دسامبر میزبانی سعودی ها به شکل رسمی توسط فیفا اعلام خواهد شد.

در همین راستا، روزنامه آاس اسپانیا در گزارشی به معرفی ورزشگاه های عربستان که میزبان جام جهانی 2034 خواهند بود پرداخته است. استادیوم هایی که اکثر آن‌ها هنوز ساخته نشده و در دست احداث قرار دارند و برخی نیز برای نمایندگان باشگاهی ایران به سبب تقابل با تیم های عربستانی در مسابقات آسیایی نام آشنا هستند.

1- استادیوم بین المللی ملک سلمان، ریاض دو ماه پیش بود که فدراسیون فوتبال عربستان را انتشار تصویر گرافیکی، خبر از ساخت یکی از بزرگ ترین ورزشگاه های قاره کهن با ظرفیت 92 هزار نفری داد. ورزشگاهی که گفته می‌شود قرار است میزبان افتتاحیه جام جهانی 2034 باشد و زمان افتتاح آن نیز سال 2029 اعلام شده است.

2- ورزشگاه بین المللی دوروی فهد، ریاض این ورزشگاه یکی از قدیمی‌ترین استادیوم های عربستان به حساب می‌آید که البته چند سالی می‌شود میزبان مسابقات در این کشور نبوده چرا که در حال باز سازی است و گفته شده تا پایان سال 2026 تکمیل خواهد شد و میزبان 70 هزار تماشاچی خواهد بود. ورزشگاهی الهام گرفته از چادر های مخصوص عربستانی که گفته می‌شود میزبان یکی از دیدار های نیمه نهایی جام جهانی خواهد بود.

3- ورزشگاه شاهزاده محمد بن سلمان، ریاض این ورزشگاه نیز قرار است در سال 2029 از آن رونمایی شود. با طراحی منحصر به فردی با شیشه های رنگین کمانی و فلز درخشان که ترکیبی زیبا را در سایبرپانک ایجاد می‌کند.

این استادیوم 50 هزار نفری است و میزبان تعداد بازی های زیادی از دور گروهی خواهد بود.

4- ورزشگاه جدید مورابا، ریاض استادیومی الهام گرفته شده از پوست درخت اقاقیا که جزو زیستگاه بومی عربستان به حساب می‌آید و با ظرفیت 46 هزار نفری تا پایان سال 2032 تکمیل خواهد شد.

5- ورزشگاه روشن، ریاض این ورزشگاه 46 هزار نفری نیز تا پایان سال 2032 افتتاح خواهد شد. با نمای بیرونی درخشان و کریستالی که در نوع خود شگفت انگیز است. این ورزشگاه نیز میزبان مسابقات گروهی و همچنین یک دیدار از مرحله هشتم نهایی خواهد بود.

6- ورزشگاه شاهزاده فیصل بن فهد، ریاض طرفیت 46 هزار نفری دارد و میزبان مسابقات گروهی و مرحله یک هشتم نهایی خواهد بود. فضای سبز منحصر به فرد در محیط بیرونی ورزشگاه از جمله خصوصیات استثنایی این ورزشگاه که تا پایان سال 2027 افتتاح خواهد شد به حساب می‌آید.

7- ورزشگاه ریاض جنوبی، ریاض ورزشگاه 47 هزار نفری با طراحی زیبا در دهانه رودخانه وادی حنیفه در قلب شهر ریاض که طبق برنامه ریزی ها تا پایان سال 2032 افتتاح خواهد شد. این استادیوم هم میزبان مسابقات گروهی و یک هشتم نهایی خواهد بود.

8- ورزشگاه دانشگاه ملک سعود، ریاض این ورزشگاه هم در دست بازسازی قرار دارد و تا پایان سال 2032 از آن رونمایی خواهد شد. طرفیت قبلی آن 26 هزار نفر بوده و قرار است به 46 هزار نفر افزایش پیدا کند. این ورزشگاه در داخل دانشگاه ملک سعود شهر ریاض قرار گرفته است.

9- ورزشگاه روی عبدلله، جده ورزشگاهی که در سال 2014 افتتاح شده و با ظرفیت 58 هزار نفری، میزبان رویداد های مهم ورزشی همچون مسابقات کشتی کج، بوکس آزاد و همچنین تنیس ATP بوده است. در این ورزشگاه نیز مسابقات دور گروهی و یک چهارم نهایی برگزار می‌شود.

10- استادیوم ساحلی قیدیا، جده تا سال 2032 تکمیل می‌شود و ظرفیت آن نزدیک به 46 هزار نفر خواهد بود. با الهام از طرح موج مکزیکی طرفداران ساخته می‌شود و دورتادور آن با فضای سبز محاصره شده است. بازی های دور گروهی و یک هشتم نهایی در این استادم برگزار می‌شود.

11- ورزشگاه توسعه مرکزی، جده در حال ساخت است و تا پایان سال 2027 تکمیل خواهد شد. ورزشگاهی که طراحی آن بر پایه یکی از آثار باستانی ثبت شده قرن هفتم عربستان در یونسکو بوده 45 هزار نفر جمعیت دارد.

12- ورزشگاه شهر اقتصادی ملک عبدالله، جده پس از تکمیل شدن در سال 2032، میزبان بیش از 45‌هزار هوادار خواهد بود. طرح این استادیوم برگرفته از رشد صخره های مرجانی محلی در سواحل عربستان در دریای سرخ و خلیج عقبه است و میزبان مرحله گروهی و یک هشتم نهایی خواهد بود.

13- ورزشگاه آرامکو، الخبر این استادیوم تا سال 2026 تکمیل می‌شود و تنها ورزشگاه شهر الخبر خواهد بود. 46 هزار نفر ظرفیت خواهد داشت و معماری آن بر پایه طرحی از طبیعت دریاهای عربستان خواهد بود.

14- ورزشگاه دانشگاه شاه خالد، ابها یکی از ورزشگاه های قدیمی عربستان که درحالی بازسازی است و تا پایان سال 2032 تکمیل شود.

ظرفیت قبلی آن 22 هزار نفر بوده و بعد از بازسازی میزبان 45 هزار تماشاچی خواهد بود. ورزشگاهی کوهستانی که با امکانات رفاهی و فناوری مدرن بازسازی می‌شود.

15- ورزشگاه نئوم، نئوم ورزشگاهی که در ارتفاع بیش از 350 متری زمین ساخته شده است و تجربه ای بی نظیر را برای تماشاچیان فراهم خواهد کرد. در خصوص این استادیوم همچنین گفته می‌شود نه تنها به عنوان یک ورزشگاه بلکه قرار است یه عنوان یکی از نکات های دیدنی جهان شناخته شود و 46 هزار نفری خواهد بود.

میزبانی جام جهانی 2034 در این ورزشگاه‌ها / تصاویر خیالی از پانزده استادیوم باورنکردنی عربستان 2
میزبانی جام جهانی 2034 در این ورزشگاه‌ها / تصاویر خیالی از پانزده استادیوم باورنکردنی عربستان 3
میزبانی جام جهانی 2034 در این ورزشگاه‌ها / تصاویر خیالی از پانزده استادیوم باورنکردنی عربستان 4
میزبانی جام جهانی 2034 در این ورزشگاه‌ها / تصاویر خیالی از پانزده استادیوم باورنکردنی عربستان 5
میزبانی جام جهانی 2034 در این ورزشگاه‌ها / تصاویر خیالی از پانزده استادیوم باورنکردنی عربستان 6
میزبانی جام جهانی 2034 در این ورزشگاه‌ها / تصاویر خیالی از پانزده استادیوم باورنکردنی عربستان 7
میزبانی جام جهانی 2034 در این ورزشگاه‌ها / تصاویر خیالی از پانزده استادیوم باورنکردنی عربستان 8
میزبانی جام جهانی 2034 در این ورزشگاه‌ها / تصاویر خیالی از پانزده استادیوم باورنکردنی عربستان 9
میزبانی جام جهانی 2034 در این ورزشگاه‌ها / تصاویر خیالی از پانزده استادیوم باورنکردنی عربستان 10
میزبانی جام جهانی 2034 در این ورزشگاه‌ها / تصاویر خیالی از پانزده استادیوم باورنکردنی عربستان 11
میزبانی جام جهانی 2034 در این ورزشگاه‌ها / تصاویر خیالی از پانزده استادیوم باورنکردنی عربستان 12
میزبانی جام جهانی 2034 در این ورزشگاه‌ها / تصاویر خیالی از پانزده استادیوم باورنکردنی عربستان 13
میزبانی جام جهانی 2034 در این ورزشگاه‌ها / تصاویر خیالی از پانزده استادیوم باورنکردنی عربستان 14
میزبانی جام جهانی 2034 در این ورزشگاه‌ها / تصاویر خیالی از پانزده استادیوم باورنکردنی عربستان 15
میزبانی جام جهانی 2034 در این ورزشگاه‌ها / تصاویر خیالی از پانزده استادیوم باورنکردنی عربستان 16