یک‌شنبه 15 مهر 1403

طرح پیشگیری و مهار آتش‌سوزی در بوشهر تدوین شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح پیشگیری و مهار آتش‌سوزی در بوشهر تدوین شد

بوشهر - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: طرح پیشگیری و مهار سریع آتشسوزی‌ها در این اداره‌کل تدوین و به کمیته بحران استانداری بوشهر ارائه شد.

فرهاد قلی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح در روزهای آینده با همکاری جوامع محلی، دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی به اجرا در خواهد آمد.

وی بیان کرد: محور این طرح اطلاع رسانی، آموزش همراه با کنترل بیشتر زیستگاههای استان بوشهر با همکاری جامعه محلی و شهروندان است.

قلی نژاد ادامه داد: در این طرح در کنار آموزش یک سری اقدامات عمرانی و فیزیکی نیز پیش بینی شده که در صورت تامین اعتبار تلاش لازم برای انجام آن صورت خواهد گرفت تا مراتع، گونههای گیاهی و جانوری استان بیشتر و بهتر حفاظت شود.

وی اظهارداشت: در جریان آتش‌سوزی اخیر شاهد نقش آفرینی بی بدیل مردم بودیم و علاقه و حساسیت هم استانیها به طبیعت بخوبی در شهرستانهای تنگستان و طبیعت نمایان شد.

قلی نژاد گفت: در هنگام وقوع آتش‌سوزی بدون هماهنگی به محل ورود نشود تا از پیش آمدن حوادث ناگوار جلوگیری شود.

وی افزود: در فراخوانهای که داده می‌شود مردم میتوانند به ادارات محیط زیست، فرماندای‌ها و بخشداریها اعلام آمادگی کنند تا در صورت نیاز از ظرفیت مردم استفاده خواهیم کرد زیرا حفظ محیط زیست و مهار آتشها بدون وجود ظرفیت مردمی محقق نمیشود.

در ماه‌های فروردین و اردیبهشت 31 مورد حادثه آتش سوزی در مراتع استان بوشهر به وقوع پیوسته و 194 هکتار از مراتع استان دچار آتش سوزی شده‌است.

آتش سوزی دهرود دشتستان و خائیز تنگستان در هفته گذشته باعث سوختن 620 هکتار از مراتع مناطق یادشده شد.

همچنین یک فقره آتش‌سوزی که از عصر ورز چهارشنبه هفته گذشته در منطقه کوه سیاه دشتستان آغاز شده روز گذشته با همکاری نیروهای امدادی، آتش نشانان و مردم و عشایر مهار شد.

علاوه براین در آتش‌سوزی نخلستان‌های روستای بنه جابری شهرستان دشتستان نیز که روز جمعه رخ داد 635 اصله نخل آسیب دید.

*س_برچسب‌ها_س*