شنبه 29 اردیبهشت 1403

عامل جابه‌جایی غیرقانونی آرد دولتی در گنبد شبانه به دام قانون افتاد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عامل جابه‌جایی غیرقانونی آرد دولتی در گنبد شبانه به دام قانون افتاد

گنبدکاووس - ایرنا - یک مقام مسوول در اتحادیه خبازان گنبدکاووس که شبانه اقدام به جابه‌جایی آرد دولتی و استفاده از آن در نانوایی‌های آزادپز می‌کرد به دام قانون افتاد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس روز چهارشنبه در جلسه فوق العاده کارگروه آرد و نان گنبدکاووس با اعلام این خبر گفت: پرونده این فرد که هر هفته 20 تا 30 کیسه آرد دولتی را به نانوایی آزادپز خود منتقل می‌کرد به دلیل سوء استفاده از مسوولیت و توزیع و فروش آرد خارج از شبکه برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی گنبدکاووس ارسال شد.

عبدالقدیر کریمی اظهار داشت: این تخلف توسط بازرسان شناسایی و با همکاری اطلاعات نیروی انتظامی و سپاه پاسداران، دست فرد متخلف در حین انجام تخلف در نیمه شب رو شد.

وی بابیان اینکه یک پرونده دیگر هم برای این فرد به خاطر سوء استفاده از مسوولیت و سلب اعتماد مردم به دستگاه قضایی ارسال شده گفت: با تصمیم کارگروه آرد و نان گنبدکاووس سهمیه آرد نانوایی دولتی این فرد قطع و مجوز هر 2 واحد نانوایی او نیز باطل می‌شود.

گنبدکاووس 400 واحد نانوایی فعال دارد که حدود 90 واحد آن آزادپز و بقیه دولتی هستند.

خلیل رجبلی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس نیز در این جلسه با بیان اینکه برخی نانواهای آزادپز آرد مورد نیاز خود را از نانواهای دولتی می‌خرند، گفت: از ابتدای اردیبهشت امسال تاکنون برای 6 واحد نانوایی متخلف در گنبدکاووس پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

صالح ملبوسی رییس اداره غله گنبدکاووس نیز در این جلسه از خرید چهار هزار و 250 تن کلزا و 60 هزار تن گندم توسط مراکز دولتی در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون هیچ مبلغی برای محصول به کشاورزان پرداخت نشده است.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر 350 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*