سه‌شنبه 3 مهر 1403

عباس‌پور نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان شد + فیلم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
عباس‌پور نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان شد + فیلم

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در اسپانیا با رقابت‌های دسته 89 کیلوگرم پسران پیگیری شد. در این دسته علیرضا عباس‌پور نماینده ایران بود که به مدال برنز حرکت یکضرب، نقره دوضرب و نقره مجموع رسید.

عباس‌پور برای رسیدن به این مدال ابتدا در یکضرب پشت وزنه 156 کیلوگرمی قرار گرفت، اما در مهار آن ناکام بود. سپس تلاش دوم نماینده ایران برای مهار این وزنه موفقیت آمیز بود. انتخاب سوم کادر فنی برای عباسپور وزنه 161 کیلوگرمی بود که پولامرد جوان کشورمان موفق به مهار آن شد، اما داروان بعد از بررسی، خطا وی را اعلام کردند. نماینده ایران در نهایت به مدال برنز یکضرب رسید.

عباس‌پور در حرکت دوضرب عملکرد بهتری داشت و در نهایت موفق به کسب نشان نقره این حرکت شد. انتخاب نخست کادر فنی برای وی وزنه 186 کیلوگرمی بود که نماینده ایران به راحتی آن را مهار کرد. تلاش دوم عباسپور برای مهار وزنه 190 کیلوگرم موفقیت آمیز بود تا وی در جمع مدعیان اصلی کسب مدال دسته 89 کیلوگرم قرار گیرد. در نهایت تلاش سوم عباس‌پور برای مهار وزنه 195 کیلوگرم موفق بود تا وی با ثبت مجموع 351 کیلوگرم به عنوان نایب قهرمانی جهان در این دسته برسد.