سه‌شنبه 29 خرداد 1403

عذرخواهی غیرمنتظره زاکانی از مردم + جزئیات

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
عذرخواهی غیرمنتظره زاکانی از مردم + جزئیات

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: امروز مردم انتخاب کرده‌اند که راه شهید رئیسی باید ادامه پیدا کند و نباید به مسیر اشتباه دهه 90 بازگردیم.

علیرضا زاکانی در جلسه با نخبگان حوزوی، دانشگاهی و شخصیت‌های موثر که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه (س) برگزار شد، اظهار داشت: پس از دوره دفاع مقدس و تصویب قانون اساسی تا امروز 9 دولت فعالیت داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه 8 دولت پیش از شهید جمهور مختصات خود را اشتباه متوجه شدند، مطرح کرد: در این دولت‌ها نسبت‌ها با رهبری، مردم، دشمنان نظام و... به درستی مشخص نشده بود.

خبر مرتبط زاکانی: علت اصلی فساد را پیدا کردم / فساد نه اصلاح‌طلب می‌شناسد، نه اصولگرا

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حیات سیاسی من به عنوان یک نوجوان در بستر فعالیت انقلاب اسلامی شکل گرفت.

داوطلب چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه شهید رئیسی دولت را در مسیر اجرایی مناسب قرار دادند، عنوان کرد: نخستین اولویت حفظ این جهت و ادامه دادن آن است.

وی با اشاره به اینکه در چهاردهمین دوره انتخابات 6 نامزد با دیدگاه‌های مختلف وجود دارند، خاطرنشان کرد: برخی از این افراد به مسیر شهید رئیسی معتقد و برخی مخالف آن هستند.

زاکانی با بیان اینکه دهه 90 دهه عبرت آموزی بود، تصریح کرد: امروز و پس از فعالیت سه ساله دولت سیزدهم ریل گذاری و اقدامات مناسب انجام شده و تنها باید نتیجه آن در سفره‌های مردم بروز پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه ایده‌های مختلفی برای رساندن دستاوردهای دولت سیزدهم به سفره مردم وجود دارد، یادآور شد: عرصه ریاست جمهوری جای هوس بازی نیست بلکه باید با دغدغه مردم تحولات بزرگ را رقم زد.

داوطلب چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه ستادهای انتخاباتی حق تخریب ندارند، گفت: اگر نقدی هم داریم باید رویکردهای افراد را نقد کنیم و کاری به شخصیت افراد نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کشور امروز دارای چالش‌ها و فرصت‌های مختلفی است، اظهار کرد: تمام نامزدهای انتخاباتی باید رویکرد خود در مواجهه با این چالش‌ها و فرصت‌ها را اعلام کنند.

زاکانی با بیان اینکه باید چالش‌های کشور را به فرصت تبدیل کرد، مطرح کرد: اگر این نگاه وجود داشته باشد می‌توانیم بسیاریی از مشکلات مردم را رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه سفره مردم و نیازهای کشور بهترین بستر برای استفاده از ظرفیت‌ها است، عنوان کرد: مسیری که در دولت چهاردهم دنبال می‌شود باید یک الگو بوده که تمدن اسلامی را محقق می‌کند.

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در تجربیات گذشته یاد گرفتیم که از تهدیدها، فرصت بسازیم، خاطرنشان کرد: امروز مسکن و بافت‌های ناپایدار چالش اصلی در شهرهاست که اگر توسط دولت تسهیلات مناسب به این بافت‌ها اختصاص پیدا کند، احداث مسکن، کاهش نقدینگی و افزایش تولید رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه 8 هزار همت نقدینگی سرگردان کشور است، تصریح کرد: این بودجه به بازارهای مختلف ارز، طلا، مسکن، بورس و... که وارد می‌شود همه را نابود می‌کند و ما باید تلاش کنیم این سرمایه را به بازار تولید برسانیم.

زاکانی با بیان اینکه برخی سخت‌گیری‌ها در بافت فرسوده موجب مهاجرت مردم به حاشیه‌ها می‌شود، یادآور شد: دغدغه اصلی مقام معظم رهبری عمل به قانون اساسی است.

وی با اشاره به اینکه ما طرفدار آزادی هستیم و آزادی چیزیست که انقلاب اسلامی آن را به ما هدیه داد، بیان کرد: آزادی در عمق مردم سالاری دینی وجود دارد.

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه عنصر انقلابی مدعی آزادیست و آزادی را درست تعریف می‌کند، گفت: امر معروف و نهی از منکر مردم به مسئولین نسبت به امر به معروف و نهی از منکر مسئولین به مردم اولویت دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام قومیت‌های کشور یک فرصت هستند، اظهار کرد: پس از 45 سال شخصی نباید با قومیت‌گرایی به دنبال تحقق اهداف خود باشد.

زاکانی اضافه کرد: زمانی که حق تمام مردم داده شود، قومیت‌های مختلف نیز منفعت خواهند برد، قانون اساسی برای تمام مردم ایران نوشته شده و تنها به یک قومیت خاص اختصاص ندارد.

وی با بیان اینکه امروز دیگر مردم با وعده 50 هزار تومانی رای نخواهند داد، مطرح کرد: امروز اگر کسی این وعده را دارد باید اعلام کند که این هزینه را از کدام منبع و بودجه هزینه خواهد کرد.

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: امروز مردم انتخاب کرده‌اند که راه شهید رئیسی باید ادامه پیدا کند و نباید به مسیر اشتباه دهه 90 بازگردیم.

وی با اشاره به اینکه امروز زمان پاسخگویی مسئولین است، عنوان کرد: عدالت حکم می‌کند افرادی که سرمایه‌های مردم را خوردند و بردند به قیمت روز حق مردم را بازگردانند.

زاکانی با بیان اینکه اینکه در این تعریف عدالت تمام مردم با تمام قومیت‌ها منفعت خواهند برد، خاطرنشان کرد: عدالت گستری موجب تقویت مردم و تقویت مردم موجب افزایش مشارکت در ابعاد مختلف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز باید با مشارکت مسجد، مدرسه و حوزه در عرصه تعلیم و تربیت اقدامات موثری انجام دهیم، تصریح کرد: اگر این تعلیم و تربیت محقق شود دیگر جوان نسبت به تهدیدهای دشمن، تحریک نمی‌شود.

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه متاسفانه تاکنون اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی محقق نشده است، یادآور شد: مردم ما مردمی هستند که در تشییع شهید رئیسی و سردار سلیمانی حضور پیدا کردند.

وی افزود: قوی‌ترین عضو کابینه دولت نباید وزیر نفت باشد بلکه باید وزیر آموزش و پرورش قوی‌ترین عضو باشد چراکه آموزش و پرورش قوی می‌تواند در آینده وزیر نفتی تربیت کند که اهداف انقلاب اسلامی را محقق می‌کند.

زاکانی با اشاره به اینکه باید مدارس دولتی باید نسبت به مدارس غیردولتی اقبال عمومی بیش‌تری داشته باشند، بیان کرد: محور اصلی تحول در عرصه تعلیم و تربیت معلمین هستند.

وی با بیان اینکه با مردم می‌توان کشور را به بهترین نحو اداره کرد، گفت: با ساختن جامعه الگو بر مبنی مکتب امام تنها راه نجات امروز کشور و عمق بخشیدن به انقلاب اسلامی است.

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه نباید پارک‌های شهری محیط‌های نا ایمن باشند، اظهار کرد: پارک‌ها باید امنیت داشته و مساجد، مراکز بهداشتی و... در پارک‌ها وجود داشته باشند.

وی از خارج شدن خود از جمع نمایندگان استان قم یاد کرد و گفت: از مردم قم عذر می‌خواهم ولی این تصمیم شخصی نبوده و جمع بندی رئیس دو قوه مبنی بر فعالیت بنده در کسوت شهرداری تهران بوده است.

زاکانی با بیان اینکه می‌شود برای مردم کار کرد و تمام مردم را پای کار آورد، مطرح کرد: اگر ذره‌ای احساس کنم که سایر کاندیدها بتوانند اقدامات بنده را دنبال کنند، حضور در انتخابات را برای خود حرام می‌دانم.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

عذرخواهی غیرمنتظره زاکانی از مردم + جزئیات 2