سه‌شنبه 1 خرداد 1403

عزت الله انتظامی

عزت الله انتظامی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

علیرضا خمسه با اشاره به نقش‌هایی که علاقه داشته در سینما ایفا کند، بیان داشت: نقشی که همیشه دوست داشتم آن را بازی کنم، نقش اکبر عبدی در فیلم «مادر» ساخته زنده یاد علی حاتمی بود.

وب‌گاه مشرق نیوز

سریال تلویزیونی هزاردستان از جمله سریال‌های مشهوری است که دوران پایانی حکومت قاجار و آغازین حکومت پهلوی را روایت می‌کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: نقشی که همیشه دوست داشتم آن را بازی کنم، نقش اکبر عبدی در فیلم «مادر» ساخته زنده یاد علی حاتمی بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه جوان نوشت: اخیراً شورای شهر تهران با درخواست مجموعه‌های فرهنگی برای نامگذاری افراد هویت‌بخش و اثرگذار یا مخالفت کردند یا در پیچ‌وخم بروکراسی کار را معطل نگه داشته‌اند. بهانه هم این است که خیابان‌ها برای نامگذاری کم هستند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

منوچهر اسماعیلی یکی از چهره‌های برتر عرصه دوبله کشور بود که در اولین سالگرد درگذشت او، نگاهی کوتاه به کارنامه هنری پربار او داشته ایم.

وب‌گاه خبر آنلاین

منوچهر آذری باور دارد اگر چارلی چاپلین نابغه سینمای جهان بود، علی حاتمی هم نابغه سینما ایران بود.

وب‌گاه عصر ایران

پنج فیلم سینمایی کشتی آنجلیکا ساخته محمد بزرگ نیا، روغن مار ساخته علیرضا داودنژاد، برف ساخته مهدی رحمانی، تلفن همراه رئیس جمهور ساخته علی عطشانی و کارگر ساده نیازمندیم ساخته منوچهر هادی در شبکه نمایش خانگی عرضه شد.

وب‌گاه عصر ایران

کارگاه «انتقال تجربه فیلمسازی» با حضور مسعود جعفری جوزانی نویسنده و کارگردان عصر روز 14 مرداد ماه برای اعضاء باشگاه مخاطبان موزه سینما در سالن فردوس این مجموعه فرهنگی تاریخی برگزار شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

کارگردان «شیر سنگی» گفت: امیدوارم بازیگران جوان به جز بازیگری، از بزرگانی مانند علی نصیریان، جمشید مشایخی، داوود رشیدی، عزت‌الله انتظامی و محمدعلی کشاورز، اخلاقیات را بیاموزند.

خبرگزاری دانشجو

کارگاه «انتقال تجربه فیلمسازی» با حضور مسعود جعفری‌جوزانی نویسنده و کارگردان عصر روز گذشته برای اعضاء باشگاه مخاطبان موزه سینما در سالن فردوس این مجموعه فرهنگی تاریخی برگزار شد.

وب‌گاه عصر ایران

حاجی واشنگتن داستان زندگی غم‌انگیز حسینقلی خان صدرالسلطنه - اولین سفیر ایران در آمریکا را روایت می کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

امین زندگانی، بازیگر تئاتر معتقد است که اگر ما به آثار متفاوتی در قالب نقد حمله می‌کنیم به این خاطر است که درگیر روشنفکر نمایی شده‌ایم.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: مراسم سالروز تولد عزت‌الله انتظامی با سخنانی از ایرج راد، امیر شهاب رضویان و شکرخدا گودرزی برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عزت الله انتظامی، مردی است که از او به عنوان «آقای بازیگر» سینمای ایران یاد می‌شود. بازیگری که در سال 1348 نقشی تکرار نشدنی در سینمای ایران را بازی کرد: مشد حسن؛ نقشی که سکوی پرش او شد.

خبرگزاری تسنیم

در هنر ایران، بسیار کم پیش‌آمده که مردم و جامعه هنری به هنرمندی لقبی بدهند که همگان در سزاوار بودن آن لقب هم‌رأی بوده باشند، به گونه ای که هم آن هنرمند را به لقب هنری‌اش بشناسند و هم به محض شنیدنِ نام و لقبِ آن، کلاه از سر بردارند.