یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

عزم جهادی سپاه بیجار در مقابله با کرونا / از توزیع ماسک و بسته‌های معیشتی تا خدمت‌رسانی به بیماران درب منزل

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
عزم جهادی سپاه بیجار در مقابله با کرونا / از توزیع ماسک و بسته‌های معیشتی تا خدمت‌رسانی به بیماران درب منزل

در شهرستان بیجار جهت مقابله با ویروس کرونا سپاه با تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با خلوص نیت و انجام کار خیر خواهانه ورود پیدا کرد و نیروهای مردمی و خیرین هم با اعتماد به این قرارگاه کمک های خود را جهت توزیع در بین اقشار آسیب پذیر از کرونا اهدا کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، حدود 18 ماه از اعلام نخستین مورد مثبت کرونا ویروس در ایران می‌گذرد، درست در همان روزهایی که مسوولان دست اندرکار در وزارت بهداشت در حال برگزاری جلسات و نشست های هم اندیشی بودند پای بسیجیان و خیرین برای کمک به مسولان به این مقوله باز شد و در این عرصه پیشتاز شدند.

سیل، زلزله یا کرونا ویروس نامش هر چه که باشد پای همنوع که وسط می‌آید بسیجیان بیجار با جان و دل پای کار می‌آیند. همگی عضو یک پیکر می‌شوند تا آرام و قرار یکدیگر شوند.

در طول 18 ماه گذشته همدلی و کمک رسانی توسط بسیجیان و پاسداران در دیار بیجار گروس تبلور پیدا کرد تا افراد آسیب دیده از این بیماری منحوس دلشان روشن بماند.

با شیوع کرونا بسیجیان دیار بیجار گروس در معیت فرمانده سپاه این شهرستان همپای اقدامات وزارت بهداشت برای مقابله با این ویروس گام برداشتند و وارد میدان خدمت رسانی شدند.

در شهرستان بیجار هم سپاه بیجار با تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با خلوص نیت و انجام کار خیر خواهانه ورود پیدا کرد و نیروهای مردمی و خیرین هم با اعتماد به این قرارگاه کمک های خود را جهت توزیع در بین اقشار آسیب پذیر از کرونا اهدا کرده اند.

بسیجیان شهرستان بیجار با الگو گرفتن از رزمندگان دوران دفاع مقدس کوله های خدمت را به دوش گرفتند و برای ضد عفونی معابر، بیمارستان، درمانگاه ها و مراکز عمومی اقدام نمودند تا دردی ار آلام مردم دیارشان بکاهند.

در طول 18 ماه گذشته بانوان بسیجی بیجار به یاد ایام جنگ با جمع شدن در پایگاه های مقاومت اقدام به تهیه ماسک و جمع آوری کمک های مردمی جهت تهیه بسته های معیشتی نمودند.

این روزها شاهد صحنه‌هایی از همدلی مردم هستیم که هیچ‌وقت تکراری نمی‌شوند، حرف‌هایی که هرگز دوباره‌گویی نیستند، این اتحاد نشان از ایثار بسیجیان و خودگذشتگی آنها در تمامی دوران است، آنچه امروز در مقابله با شیوع کرونا به جا می ماند رد زیبایی از فداکاری و نوع دوستی مردم بیجار است.

تولید 68 هزار ماسک در واحد تولیدی بسیج بیجار

سید مرتضی میرآقایی فرمانده سپاه بیجار در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: اولین کارگاه تولید ماسک استان کردستان به همت قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (ع) در تاریخ 15 اسفند سال 1398 در بیجار راه اندازی شد.

وی افزود: یکی از اقلام بهداشتی مبارزه با کرونا ویروس ماسک است که متاسفانه در روزهای اول شیوع این بیماری در داروخانه های بیجار پیدا نمی شد و در همین راستا بسیج سپاه بیجار در یک عزم جهادی اقدام به راه اندازی کارگاه تولید ماسک نمود.

فرمانده سپاه بیجار گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان بیجار 68 هزار ماسک در کارگاه های تولیدی توسط بسیجیان تولید شد که 45 هزار آن به صورت رایگان در بین مناطق حاشیه ای شهر بیجار توزیع گردید.

تولید 38 هزار جفت دستکش یکبار مصرف در پایگاه مقاومت ولی عصر عج

میرآقایی در قسمت دیگری از سخنان خود از راه اندازی خط تولید دستکش یک بار مصرف و شیلد به همت جوانان بسیجی پایگاه ولی عصر (عج) خبر داد و بیان داشت: در طول دو ماه جوانان بسیجی موفق به تولید 38 هزار جفت دستکش یکبار مصرف و توزیع آن در بین اقشار آسیب پذیر از کرونا نمودند.

وی تصریح کرد: یکی از ابتکارات بسیجیان جهت مقابله با کرونا ساخت یک هزار شیلد محافظتی و توزیع آن در بین افراد نیازمند است.

تولید 10 دستگاه ضدعفونی توسط بسیجیان جهادی بیجار

فرمانده سپاه بیجار گفت: یکی از مهمترین ابتکارات بسیجیان پایگاه ولی عصر عج که بعنوان پایگاه موفق در عرصه مقابله با کرونا معرفی شده اند، ساخت 10 دستگاه ضدعفونی و توزیع آن در بیمارستان، مراکز درمانی و مراکز عمومی سطح شهر است.

توزیع 40 هزار بسته معیشتی در 10 مرحله بین خانواده های نیازمند

وی در قسمت دیگری از سخنان خود از شناسایی 2 هزار و 200 خانوار آسیب پذیر از بیماری کرونا توسط پایگاه های مقاومت شهر و روستا در سطح شهرستان بیجار خبر داد و بیان داشت: در طی 10 مرحله بسته های معیشتی به این خانواده اهداء شد.

میرآقایی اضافه کرد: تهیه بسته های معیشتی، بسته های بهداشتی، لوازم التحریر، تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از دیگر برکات اجرای طرح کمک مومنانه است که با کمک خیرین و بسیجیان و کمک سپاه در طول 18 ماه گذشته در شهرستان بیجار انجام شد.

وی از پخت 52 هزار پرس غذای گرم توسط سپاه بیجار و توزیع آن در بین اقشار آسیب پذیر از بیماری کرونا در مناطق محروم ایتن شهرستان خبر داد.

راه اندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون در حسینیه شهر بیجار

فرمانده سپاه بیجار ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی بیجار از ابتدای شیوع کرونا در بخش های مختلف خدمات درمانی، بهداشتی، واکسیناسیون و غربالگری را ارائه داده و تا قطع زنجیره کرونا این خدمت رسانی ادامه دارد.

وی افزود: 123 نفر پزشک جهادی و پرستار بسیجی از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در خط مقدم بعنوان مدافعان سلامت در بیمارستان امام حسین (ع) به بیماران کرونایی خدمت ارائه می دهند.

میرآقایی از فعالیت 14 تیم مراقبتی، 14 تیم حمایتی و 12 تیم نظارتی در راستای طرح شهید سلیمانی در شهرستان بیجار جهت کمک به بیماران کرونایی خبر داد.

وی با اشاره به گام پنجم طرح شهید سلیمانی و تزریق واکسن به شهروندان گفت: جهت سهولت دسترسی مردم و جلوگیری از ازدحام مردم، مرکز تجمیعی واکسیناسیون در محل حسینیه شهر بیجار را اندازی شد

فرمانده سپاه بیجار گفت: روند واکسیناسیون در شهرستان بیجار مطلوب است و تا کنون بیش از 48 درصد مردم شهرستان واکسینه شده اند.

وی یادآور شد: در راستای طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت و درمان تا کنون 2 هزار تست پی سی آرا و 3600 تست رپی تست انجام شده است.

برگزاری رزمایش سراسری دفاع بیولوژیکی شهدای مدافع سلامت در بیجار

میرآقایی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم بسیج بیجار جهت مقابله با ویروس کرونا برگزاری رزمایش سراسری دقاع بیولوژیکی شهدای مدافع سلامت با حضور گردان های بیت المقدس، امام حسین (ع)، بهداری سپاه، هلال احمر، شهرداری و شبکه بهداشت و درمان، موقوفه اللهیار خان و حاج میرزا عبدالله تهرانی در سطح شهر بیجار بود.

وی افزود: این رزمایش با هدف پاکسازی و ضد عفونی مناطق آلوده جهت مقابله با ویروس کرونا انجام شد.

فرمانده سپاه بیجار گفت: در راستای مقابله با ویروس کرونا از ابتدای شیوع این بیماری چندین مرحله ضد عفونی و گندزدایی شهر بیجار با همکاری شهرداری انجام شده است.

انتهای پیام /

عزم جهادی سپاه بیجار در مقابله با کرونا / از توزیع ماسک و بسته‌های معیشتی تا خدمت‌رسانی به بیماران درب منزل 2
عزم جهادی سپاه بیجار در مقابله با کرونا / از توزیع ماسک و بسته‌های معیشتی تا خدمت‌رسانی به بیماران درب منزل 3
عزم جهادی سپاه بیجار در مقابله با کرونا / از توزیع ماسک و بسته‌های معیشتی تا خدمت‌رسانی به بیماران درب منزل 4
عزم جهادی سپاه بیجار در مقابله با کرونا / از توزیع ماسک و بسته‌های معیشتی تا خدمت‌رسانی به بیماران درب منزل 5
عزم جهادی سپاه بیجار در مقابله با کرونا / از توزیع ماسک و بسته‌های معیشتی تا خدمت‌رسانی به بیماران درب منزل 6
عزم جهادی سپاه بیجار در مقابله با کرونا / از توزیع ماسک و بسته‌های معیشتی تا خدمت‌رسانی به بیماران درب منزل 7
عزم جهادی سپاه بیجار در مقابله با کرونا / از توزیع ماسک و بسته‌های معیشتی تا خدمت‌رسانی به بیماران درب منزل 8
عزم جهادی سپاه بیجار در مقابله با کرونا / از توزیع ماسک و بسته‌های معیشتی تا خدمت‌رسانی به بیماران درب منزل 9