یک‌شنبه 13 خرداد 1403

اجتماعی وب‌گاه عصر ایران

اجتماعی وب‌گاه عصر ایران

غلبه نگاه های سنتی به رسانه، عدم شناخت از تحولات فناورانه، ناآشنایی با ذائقه مخاطبان، بی عملی ها و ای بسا برخی منافع خاص، باعث شده است که پایگاه های خبری ایران آنچنان که باید و شاید از حقوق قانونی برخوردار نباشند و مورد تبعیض و ستم واقع شوند.

مراسم تشییع پیکر و خاک‌سپاری این هنرمند 45 ساله امروز (پنجشنبه، چهارم شهریور) با حضور جمع محدودی از هنرمندان و بنا بر اعلام، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قطعه هنرمندان بهشت رضای ایلام برگزار شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سلسله نیز با اشاره به اینکه بیمارستان شهرستان ظرفیت پذیرش بیمار جدید را ندارد، اظهار داشت: بیش از 200 بیمار کرونایی روزانه در مراکز درمانی شهرستان زیر نظر این شبکه ویزیت می شوند.

دانبار، در دهه 1990 که پژوهش خود را پیش می‌برد، متوجه شد که اغلب انسان‌ها معمولا 150 دوست دارند (منظور از دوست کسی است که او را به چهره می‌شناسیم و داستان و خاطره‌ای با هم داریم) و از این 150 نفر معمولا فقط می‌شود 5 نفر را صمیمی دانست.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

در این زمینه 3 متهم نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

امسال تالاب هامون به‌دلیل کاهش چشمگیر بارش‌ها ورودی چندانی نداشته و احداث سد کمال خان در ولایت نیمروز در نزدیکی مرز ایران و در مسیر رودخانه هیرمند به نگرانی‌ها درباره وضعیت این تالاب افزوده است.

هر سوشی که پدید می آید ما نگران جهش های آن هستیم، دلتا و لامبدا از جمله های سویه‌های پر سرایت است که بیماری زایی را نیز بیشتر می‌کند و سرایت لامبدا احتمالا بیشتر از دلتا است.

نمی‌شود که یک‌تنه بار تمام پیک‌های کرونا را فقط در ایران به دوش بکشیم و به‌عنوان تنها کشوری که 5 پیک کرونایی را از سر گذرانده، درس عبرتی برای جهان باشیم.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از 39.1 میلیون مبتلا و بیش از 649 هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید -19 قرار دارد.

در مورد تعداد دانشجویانی که از اول مهر به کلاس درس می‌روند، نمی‌توان اطلاعات دقیق داد زیرا بستگی به تعداد دانشجویانی که واکسینه می‌شوند، دارند.

بر اساس شواهد افرادی که واکسن می‌زنند می‌توانند تا 95 درصد حفاظت داشته باشند؛ اما افرادی که به صورت طبیعی به عفونت مبتلا می‌شوند تا حدود 82 درصد ایمن می‌شوند

هر وقت برق رفت تقصیر رو انداختند گردن ماینرها ولی یکبار هم سخنگوی برق نگفت که دلیلش ندادن پول به نیروگاه دارهاست.

زمانی که دوباره مراکز واکسیناسیون شروع به فعالیت می‌کنند، جاماندگان به مراکز مراجعه می‌کنند و این افراد تقریبا کسانی هستند که زمان تزریق نوبت دوم‌شان فرا رسیده یا باید در روزهای قبل مراجعه می‌کردند.

کلبادی نژاد که پرستار مرکز بهداشتی درمانی روستای آبندانسر ساری بود در روزهای اخیر بر اثر بیماری در بیمارستان بستری بود