جمعه 28 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

در جریان نشست مشترک قوه قضائیه و وزارت جهاد کشاورزی، وزیر جهاد کشاورزی در خلال ارائه گزارش خود از میزان 20 هزار هکتار از نهال‌های غرس شده غیرمفید زیتون که میوه نمی‌هد در اراضی کشاورزی کشور خبر داد. این موضوع از سوی رئیس عدلیه پیگیری شد.

بایدن تصریح کرد که تحریم‌های اعمال‌شده توسط ایالات متحده و متحدانش پیش از این هم سبب در هم ریختن اقتصاد روسیه شد.

زمان کمی برای احیای برجام داریم. ولی چنین توافقی موفقیت بزرگی در عرصه دیپلماسی بین‌المللی است.

افراد مطلع از مذاکرات اوایل هفته اخیر که آمریکا به دنبال دور ساختن ونزوئلا از روسیه بود، خبر دادند که این رایزنی ها پیشرفت اندکی داشته ولی طرفین توافق کردند که گفت و گوهای بیشتری انجام دهند.

در طرح امداد نوروزی، عملکرد کلیه واحدهای امدادی از طریق سامانه‌های هوشمند و بازدیدهای میدانی مستمر و سایر ابزارهای کنترلی تحت نظارت قرار می‌گیرد.

اگر تولیدکننده به هر دلیلی قیمت محصول نهایی خود را افزایش دهد، ملزم است که براساس همان عدد، پرداخت مالیات داشته باشد. از این‌رو تولیدکنندگان برای اینکه مالیات بیشتری پرداخت نکنند از درج قیمت غیرواقعی امتناع می‌کنند.

ما از دولت این ضمانت را گرفتیم که می تواند از روز اول هم ارز ترجیحی را کلا حذف کند اما نباید باعث تورم و بالا رفتن قیمت کالا نسبت به 1400شود.

برای پیشرانه از موتور 8 سیلندر 5 لیتری بروزرسانی شده ماستنگ نسل دوم استفاده شده که ساختار تنفس و کیت دریچه گاز جدید، شاخص ترین رویکردهای فنی در این پروسه هستند.

فولکس واگن سعی کرده تا یک محیط شاد در این ون الکتریکی ایجاد کند. تم دو رنگ این کابین در 30 رنگ مختلف توسط مشتری قابلیت تغییر و ترکیب دارد.

ما تا امروز اطلاعات درستی از مشاغل و درآمدهای مشمول مالیات آنها نداشتیم اما از سال آینده این اطلاعات دقیق‌تر خواهد شد و تصور ما این است که در سال آینده یک رشد قابل توجهی را در درآمدهای این بخش خواهیم داشت.

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که در پی حمله روسیه به اوکراین واردات نفت این کشور به آمریکا ممنوع می‌شود. این تصمیم باید در کنگره آمریکا به رای گذاشته و تصویب شود.

رئیس کل سابق بانک مرکزی ادامه داد: اگر برای مابه‌التفاوت حذف ارز 4200 قرار است که کالابرگ الکترونیک تخصیص داده شود، تجربه اجرایی نشان داده است که در این زمینه مشکل داریم. امیدوارم که حذف ارز ترجیحی با کمترین آثار منفی و فشار بر طبقات ضعیف جامعه انجام و نرخ ارز نیز از حالت دو نرخی خارج شود.

سه برنامه اصلی بانک صادرات ایران در سال پیش‌رو، بخش مهمی از گزارش مدیرعامل این بانک بود.

تامین تمامی مایحتاج غذایی جامعه ای هشتاد میلیون نفری درون مرزهای کشور، به فاجعه محیط زیستی فعلی می انجامد در حالیکه در یک بستر همکاری درست منطقه ای و با دید کلان اقتصادی، احتمالا امروز رودخانه های کمتری را خشک کرده بودیم و فروچاله های به مراتب معدود تری پهنه کشور را سوراخ سوراخ می کردند.

سرامیک البرز با تولید محصولات با کیفیت و بهره‌گیری از دستگاه‌های پیشرفته و مجهز، پس از واگذاری به بخش خصوصی توانست مسیر رشد و پیشرفت خود را توسعه دهد و همچنان سهم خود در بازار داخلی و بازارهای اروپایی را حفظ کند.

ر جلسه نوبت سوم مجلس شورای اسلامی در بیست و یکمین جلسه بررسی لایحه بودجه، سقف درآمدهای دولت در سال 1401 به تعیین شد.