جمعه 28 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

افزایش نزولات جوی و بارش‌های نیمه اول اسفند، اثر خود را روی ورودی آب به مخازن سد‌های تهران هم گذاشته و در 15 روز نخست اسفندماه سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال قبل، 7 درصد رشد ورودی آب به مخازن سد‌های تهران را شاهد بودیم.

در کشور حدود یک میلیون و 500 هزار تقاضا وجود دارد اما عرضه تولیدات داخل در این سال‌ها به یک میلیون رسیده است. اما این فاصله را خودروساز پوشش نداده تا جلوی واردات را بگیرد.

میزان ورودی آب سدهای پنج گانه تامین کننده آب استان، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، حدود 222.9 میلیون مترمکعب است که این مقدار در مدت مشابه سال آبی گذشته بیش از 332 میلیون متر مکعب بوده است.

زباله گردها بعضا به صورت خصوصی و غیرمجاز فعالیت می‌کنند. شهرداری سیستمی را با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی در نظر گرفته است و هر شب با زباله گردهای غیرمجاز برخورد می‌کنیم.

وی افزود: توسعه پرداخت وام‌های قرض الحسنه بازنشستگان را برای سال آینده خواهیم داشت.

قیمت دلار دیروز 420 تومان از عصر روز پنجشنبه گذشته بالا تر بود و با 26 هزار و 240 تومان معامله شد. در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار با 97 تومان رشد بر روی 24 هزار و 472 تومان قرار گرفت.

هنگامی که بازار گسترده‌تر سقوط می‌کند، بسیاری از سرمایه‌گذاران به پناهگاه‌های امن مانند اوراق قرضه یا فلزات گرانبها هجوم می‌آورند. آنان به دنبال حفظ یا حتی افزایش ثروتی هستند که به سختی به دست آورده‌اند.

براساس اطلاعات موجود، تنها 499 دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد که هر دستگاه در حالت پایه برچسب قیمت 450 هزار دلاری دارد.

97107 عددی است که روی شاسی این تالبوت - لاگو حک شده و در نوع خود یک کمیاب خاص محسوب می شود. این خودرو در سال 1937 تولید شده و حدود 40 سال در یک گاراژ شخصی نگهداری شده است.

افزایش دستمزدها در ادوار مختلف بعد از انقلاب منجر به جهش تورم نشده است و لذا اگر همه بخش‌ها اعم از بازار ارز، بازارهای پولی و مالی و مسأله سوداگری مدیریت شوند، افزایش دستمزدها تورم قابل ملاحظه ای ایجاد نخواهد کرد.

از تاریخ تصویب این مصوبه، اخذ هرگونه سپرده به عنوان وثیقه نقدی به هر عنوان قبل و یا بعد از اعطای تسهیلات توسط بانک / موسسه اعتباری غیربانکی ممنوع است.

رئیس بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور: دریافت سود وام از مردم، مازاد بر نرخ 18 درصد مصوب شورای پول و اعتبار، تخلف است و بانک مرکزی باید مانع این کار شود.

یکی از مشاوران املاک منطقه یک تهران می‌گوید که در دفتر ما روزانه حدود 140 آگهی منتشر می‌شود که در روزهای اخیر شاید برای هر آگهی یک مشتری هم زنگ نزند، آن هم برای اطلاع از وضعیت بازار است.

پیشنهاد بازنشستگان برای واگذاری، در نظر گرفتن سهام شرکت صنایع خلیج فارس است؛ شرکت باارزشی که سازمان می‌تواند بر روی آورده‌های اقتصادی آن حساب باز کند؛ نه این شرکت‌ها که سازمان را به ورشکستگی می‌کشانند.

از واحدهای خالی از سکنه شناسایی شده، حدود 480 تا 490 هزار تا از آنها در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت قرار داشتند.