جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

در جریان بررسی بند (ی) نمایندگان با پیشنهاد «مصطفی طاهری» نماینده مردم زنجان برای اصلاح این بند و حذف بخشی از قسمت ها موافقت کردند.

در صورت پرداخت سودهای توزیعی از هر طریقی به جز سجام، ناشر مکلف است مبلغ سود را با بیست درصد (20%) جریمه پرداخت نماید.

هم‌اکنون وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساماندهی بازار اجاره چندین موضوع را در دستور کار دارد که یکی افزایش سقف تسهیلات در حوزه ودیعه است که در قالب بودجه سالیانه چنانچه مصوب شود می‌تواند کمک موثری باشد.

ملی کارت‌ها، کارت‌های هدیه و بن کارت‌های این بانک که تاریخ انقضای آنها در سال 1401 است، به صورت خودکار برای یک سال دیگر تمدید شد.

یکی از این راه ها کالا برگ الکترونیکی و در امور پزشکی از طریق بیمه ها است. در نهایت افراد باید بتوانند این کالاها و خدمات را به نرخ پایان شهریور 1400 و در سقف سهمیه تعیین شده تهیه کنند.

امیدواریم نهادها و دستگاه‌های ذیربط که متولی امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند حسب منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در برخورد بی‌رحمانه با پدیده آسیب رسان به اقتصاد ملی و تولید داخلی همچون گذشته، اقدامات جهادی خود را با جدیت و اهتمام بیشتری ادامه دهند.

دولت و بانک مرکزی باید زیرساخت‌های لازم را برای اختصاص یارانه اعتباری به منظور جبران حذف ارز ترجیحی فراهم کنند.

اگر قرار است خودروسازی ها به بخش غیردولتی واگذار شود چرا به صراحت گفته نشده: بخش خصوصی؟ باید در این زمینه رفع سوء تفاهم شود تا این تلقی درنگیرد که مراد از «غیر دولتی» الزاماً «بخش خصوصی» نیست.

شاخص کل با معیار هم وزن هم 2867 واحد افزایش یافت و رقم 338 هزار و 668 واحد را ثبت کرد.

اسوار پراساد، اقتصاددان هندی می‌گوید در حال حاضر، ارز‌های دیجیتال راه‌حل قابل‌اعتماد و مقیاس‌پذیر برای دولت‌هایی که قصد دور زدن تحریم‌ها یا سیستم پولی جهانی را دارند، نیست.

وی با تاکید بر اینکه توسعه سامانه های معاملاتی در دست کار است گفت: در هفته جاری هم از سامانه های جدید نظارتی رونمایی خواهد شد.

جاده هراز یا جاده 77 مهم ترین و کوتاه ترین مسیر ورودی مازندران از پایتخت کشور است که از شهر رودهن در جنوبی ترین نقطه جاده آغاز و به شهر آمل در شمالی ترین نقطه خود ختم می شود.

شرکت مخابرات همچنان سود سال گذشته را واریز نکرده که سازمان بورس در چارچوب قوانین و مقررات موجود اقدامات حقوقی خود را علیه این شرکت انجام داده است.

4 قلم کالای استراتژیک از قبیل نهادهای دامی، دارو، کنجاله و گندم هستند که هزینه‌های دلاری برای تامین این اقلام حذف و هزینه ریالی جایگزین آن شده است.

با توجه به آمار هواشناسی، حوضه کرخه فوق بحرانی خواهد بود و احتمال ممنوعیت 100 درصدی کشت‌های پر مصرف مانند برنج در کل خوزستان به ویژه در حوضه کرخه وجود دارد.