شنبه 29 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه عصر ایران

سیاسی وب‌گاه عصر ایران

ناو هواپیمابر فوجیان بزرگ ترین کشتی جنگی چین تا به حال محسوب شده و بنابر گزارش ها از فناوری پرتاب هواپیما الکترومغناطیسی جدید بهره می برد.

دیوید تیلور از راه یابی به المپیک پاریس بازماند. شهریور پارسال نوشته بودیم: «ادعای برترین کشتی‌گیر تاریخ از نوعی "لبریزشدنِ ناخودآگاه" نیز خبر می‌دهد و چنین حسی ممکن است سال آینده، نوار موفقیت تیلور را پاره کند.» همین اتفاق حالا افتاده!

پتار، مانند بسیاری از فقیر نشین های دیگر در جهان از خانه های مسکونی غیررسمی و ناایمن تشکیل شده که در حاشیه یک کلان شهر (در این مورد، کاراکاس) قرار گرفته است.

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه هوشمندسازی یا همکاری سازمان نظام وظیفه پلتفرم آموزشی با هدف مهارت‌افزایی و اشتغال برای مشمولان نظام وظیفه راه‌اندازی کردند.

فاضل میبدی در پاسخ به این پرسش که آیا توصیه‌ای برای دفن کردن افراد خودکشی کرده خارج از قبرستان سایرین وجود دارد به خبرآنلاین می‌گوید: «از نظر شرعی هیچ توصیه‌ای نداریم که این افراد به دور از قبرستان سایرین دفن شوند. کسی که می‌گوید برای این افراد مراسم برگزار نکنیم نظرش خلاف منطق، عاطفه و وجدان است، دستور کلی شرع این است باید به خانواده متوفی احترام گذاشت تا برای او تسلای خاطر باشد.»

رئیسی و دولتش نه‌تنها مسئولیت تصمیم خود در اواخر سال 1401 و اقدامات مجموعه وزارت کشور و دیگر ارکان ذیربط را نمی‌پذیرند، بلکه شبکه های اجتماعی همسو با دولت با فضاسازی تبلیغاتی و حملاتی گسترده همچون «ایتا» و یا روزنامه‌های حامی تندروها همچون «کیهان» کار را به جایی رسانده‌اند که اعضای دفتر رهبری را تکذیب و تخریب می‌کنند و حاضر نیستند بپذیرند عامل اصلی این «بی‌قاعدگی‌ها»، دولت و حامیان...

مراسم بزرگداشت رحلت مادر همسر منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه و نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر دیروز در مسجد نور میدان فاطمی تهران برگزار شد.

به یکی از مهم‌ترین یادگارهای تاریخی ایران، نفرین شاه باستانی ایران می‌پردازیم. این نقش‌برجسته بر صخره در شهر سرپل‌ذهاب، نمادی از پیروزی و ارتقاء شاهان باستانی بر روی ترکیبات فرهنگی و هنری این سرزمین است.

در جریان شعب ابی طالب که مسلمانان، سه سال در محاصره بودند، پیغمبر امتحانش را پس داد، فرمود: "اللَهُمَ بَارِک لَنَا فِی الخُبزِ وَ لَا تُفَرِق بَینَنَا وَ بَینَهُ فَلَو لَا الخُبزُ مَا صُمنَا وَ لَا صَلَینَا وَ لَا أَدَینَا فَرَائِضَ رَبِنَا عَزَ وَ جَل‌؛ خدایا، بین ما و نان ما جدایی نیانداز!" دلیلش را هم کلام نبوی می‌دانند که اگر نان مردم قطع بشود و مردم در اقتصاد آسیب ببینند، سخن از...

نه گفتن به این معنی نیست که شما سختگیر یا نامهربان هستید. در برخی شرایط خاص، این بهترین پاسخی است که می توانید بدهید.

همه ما زمان زیادی از عمرمان را در خانه می‌گذرانیم و دوست داریم شرایط محیط برایمان مطلوب باشد. بیشتر مردم به دمای ایدئال خانه‌شان اهمیت می‌دهند اما آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید میزان رطوبت هوا در خانه باید چقدر باشد؟ با نزدیک‌شدن به فصل تابستان تنظیم رطوبت اتاق‌ها مهم‌تر می‌شود.

مرغ ماهی خوار پرنده ای است با پاهای بلند و گردن دراز که در مناطق ساحلی و یا آب های شیرین زندگی می کند. تاکنون در ایران 13 گونه از سرده این پرنده ساحلی و سفید رنگ کشف شده است که در ادامه به اسامی آن ها اشاره می کنیم.

یکی از گیاهانی که متخصصین طب سنتی به زنان پیشنهاد می کنند که از آن استفاده کنند، گیاه رازیانه است. رازیانه یکی از گیاهان دارویی مفید بوده که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات زنان موثر است.

تلگرام امکان ارسال رمرزارز تتر را برای کاربرانش فراهم کرده است؛ اما ظاهراً خطر از دست رفتن سرمایه برای کاربران ایرانی وجود دارد.

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از افزایش دستبرد به طبیعت و برداشت بی‌رویه از گیاهان مرتعی، خوراکی و دارویی با شروع فصل بهار و رویش خبر داد و گفت: با افراد سودجو و متخلف که بیش از مقدار مجاز قانونی برداشت کنند، برخورد می‌شود.