یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه عصر ایران

سیاسی وب‌گاه عصر ایران

اگر شاهان این کشور به سرزمینی سفر کنند، برخلاف رسوم شاهان دیگر کشورهای جهان، از حاکمان آن سرزمین کنیز یا برده به عنوان هدیه نمی پذیرند.

هواشناسی آسمان تهران را امروز (28 فروردین‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با وزش باد با حداقل دمای 15 و حداکثر دمای 24 درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (29 فروردین‌ماه) کمی ابری و با وزش باد با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 24 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می کند.

سردار ابوالفضل شکارچی به سران کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توصیه کرد: عاقل باشید و از رژیم نامشروع، احمق و تروریست اسرائیل حمایت نکنید.

شرکت خطوط مسافری قطر ایرویز در هفته 20 پرواز به 4 شهر تهران، مشهد، شیراز و اصفهان انجام می‌دهد.

یک فوق تخصص بیماری‌های دستگاه گوارش درباره علت احساس تلخی در دهان توضیح داد.

سازمان‌های دولتی مسوول اجرای قوانین و مقررات مربوط به مناطق جنگلی، به‌روز نیستند و همواره با مشکل بودجه و بروکراسی ناکارآمد مواجهند. افراد همچنان مانند آنچه در مورد پارک جنگلی الیمالات نور در سال 1402 شاهد بودیم، به میل خود درختان را قطع می‌کنند و گاهی اوقات برای ایجاد پارکینگ اتومبیل، شهرک یا زمین‌های قابل کشت بیشتر، جنگل ها را حذف می‌کنند یا آنها را آتش می‌زنند.

به چه دلیل باید با یکی دو خبر و اتفاق، بازار بورس چنان رنگ سرخ بگیرد که گویا یک سطل خون، بر نماد تالار پاشیده‌اند؟ چرا باید بند ناف کشور و اقتصاد و کسب و کار مردم این همه به بند ناف دلار بسته باشد؟

معنای سخن سخنگوی وزارت خارجه روسیه این است که اگر اسرائیل اوکراین را محکوم کرده بود، روسیه نیز ایران را محکوم می‌کرد! این، یعنی روس‌ها بشدت اهل معامله سیاسی هستند و به هیچ چیز غیر از منافع خود فکر نمی‌کنند.

همه بیابان‌ها شنی و آفتاب سوخته نیستند. قطب جنوب هم با وجود دمای انجماد خود یک بیابان به حساب می‌آید زیرا از نظر میزان بارش باران یا برف بسیار فقیر محسوب می‌شود.

سطوح هواپخش‌ها در اقیانوس منجمد جنوبی تحت تأثیر طیف وسیعی از عوامل است که شامل مقدار پخش نمک و تغییرات فصلی در رشد موجودات کوچک گیاه‌مانند به نام فیتوپلانکتون است که منبع ذرات سولفات موجود در هوا هستند.

پف و ورم مداوم ممکن است نشانه ی بر هم خوردن تعادل سیستم های بدنی باشد، مثل نوسانات هورمونی، مشکلات مزمن همچون اختلالات قلبی یا کبدی، یا حتی عوارض برخی داروها.

اینکه دریای خزر دریاست یا دریاچه شاید بی‌اهمیت بنظر برسد، اما پاسخ این سوال پیامدهای مهمی برای کشورهای اطراف این آبگیر دارد.