شنبه 29 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه عصر ایران

سیاسی وب‌گاه عصر ایران

دانشمندان مشاهده کردند که برخی از مدار‌ها با مصرف مقادیر زیادی غذا فعال می‌شوند و این فعال سازی باعث افزایش مصرف می‌شود که یک چرخه معیوب است. محققان دریافتند که سازوکار گرسنگی زمانی که نوبت به پاداش‌های طبیعی می‌رسد به خودی خود محدود شد و به همان سطوحی که افزایش میل معتادان همراه با مصرف مواد مخدر بود نرسید.

قیمت دخانیات کشور بسیار ارزان و مصرف‌کنندگان در هر سطح درآمدی می‌توانند یک محصول دخانی را به راحتی تهیه کنند. صرف نظر از قیمت نازل روی پاکت محصولات دخانی، سیگار در مراکز عرضه محصولات دخانی به صورت نخی فروخته می‌شود که بر توانایی افراد در خرید این محصولات نقش دارد.

نشت گاز ال. پی. جی در یک کارگاه موجب انفجار شدید و آتش‌سوزی در روستای آساوله سنندج شد.

ثبت‌نام اولیه بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ آغاز شد، علاقه‌مندان می‌توانند از 29 فروردین تا 30 اردیبهشت 1403 برای حضور در نمایشگاه الکامپ پیش ثبت‌نام کنند.

قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنچمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تشریح جزئیات برگزاری این رویداد گفت: «ساعت کاری این دوره از نمایشگاه همانند سال‌های گذشته از 10 تا 20 است و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به مدت یک ساعت تمدید می‌شود.»

مأموران پلیس فرودگاه شهید دستغیب شهرستان شیراز این تخلف را هنگام بازرسی از مسافران در فرودگاه کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال کردند.

این ویدئو که در خیابان‌های استانبول فیلمبرداری شده است، فرآیند پخت و سرو غذا‌های مشهور خیابان از بره بریانی و کباب کوبیده گرفته تا باقلوا را به تصویر می‌کشد.

افندی‌زاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، یکی از چالش‌ها و مشکلات اصلی دیوار‌های صوتی بزرگراه‌ها را سرقت آن‌ها بیان کرد و گفت: بخشی از دیوار‌های صوتی هم به علت تصادفات و برخورد خودرو‌ها از بین می‌روند.

به‌دنبال تجمیع چندین تن زباله در یک منزل مسکونی در یکی از کوچه‌های مرکز شهر بجنورد، مأموران شهرداری و نیروی انتظامی با دستور دادستانی به این موضوع رسیدگی کردند.

فرماندار قائم شهر: مطابق با اعلام و ابلاغ جدول زمانبندی از سوی ستاد انتخابات کشور، مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهربه همراه 7 حوزه دیگر در کشور به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

شوکت گفت: رئیس‌جمهور بر حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی تاکید کردند و دستور به حل این مشکل دادند، اما اقداماتی که تاکنون صورت گرفته به نوعی دهن کجی به دستور ایشان است. نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه کاملا در تضاد با دستور ایشان عمل شده و همه چیز را به ویرانی کشاندند. نزدیک به 500 هزار خانواده در نوبت بیمه اجتماعی هستند و عملا هیچ عملکرد مثبتی ندیدم. ما کاملا از عملکرد وزارت کار و سازمان...

در این ویدئو یک کشاورز روستایی اهل چین روشی خلاقانه برای کشت و پرورش درخت موز با کمک میوه موز و نوشابه کوکاکولا را یاد می‌دهد.

عباس عبدی نوشت: مسجد را در تقابل با نهادهای دیگر قرار دادن اعتبار نهاد دین را افزایش نمی‌دهد. نهادهای اجتماعی مکمل و نه در تقابل با یکدیگرند. پس این پرسش پیش می‌آید که چرا این سیاست غیرموثر به ویژه با آمدن دولت و شهرداری جدید اجرایی و مخالفت با آن به مخالفت با دین تعبیر می‌شود؟

یک جامعه شناس گفت: «این کشور سانحه خیز است. باید فهم کنیم کجای دنیا قرار گرفته ایم.»

از هفته گذشته با شروع «طرح نور» که یادآور همان گشت ارشاد سابق است، سخت‌گیری‌های مربوط به حجاب در دانشگاه ها هم بیشتر شده، تذکر‌های متوالی‌ای که دانشجویان معتقدند «کلافه کننده» شده، وقتی پای دردودلشان بنشینی، خشم، درماندگی، اضطراب، حس حقارت، بی‌کفایتی، ناامنی و عذاب وجدان، همگی تجربه‌هایی هستند که آن‌ها به زبان می‌آورند.