یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه عصر ایران

سیاسی وب‌گاه عصر ایران

رئیس دیوان عالی کشور گفت: در راستای آنچه که مقام معظم رهبری به عنوان سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی تبیین می‌کنند وظیفه داریم حرکتمان را بر این اساس تنظیم کنیم. در ابتدای سال جاری برنامه سند تحول قوه قضاییه ابلاغ شد و هر بخشی برنامه خود را تعیین، تنظیم و ابلاغ کردند در دیوان عالی کشور برنامه یک ساله 1403 را مبتنی بر سند تحول تنظیم کردیم.

انجمن شهر تهران از تعطیلی پارک‌های تهران در روز 13 بدر انتقاد کرد.

مدیرکل شیلات گیلان گفت: «صید ماهی در دریای خزر به‌دلیل آغاز فصل تخم‌ریزی ماهیان استخوانی ممنوع شده است.»

قیمت طلا در دومین روز هفته در بازار تهران به شدت کاهشی شد.

محسنی اژه ای در بخشی از سخنانش در این نشست صمیمی، به مقوله عفاف و حجاب و سیر ناظر بر تدوین لایحه مربوطه در این زمینه نیز گریزی زد و گفت: در قضیه عفاف و حجاب وضع خوبی نداریم؛ اگرچه در این رابطه یک سلسله اقداماتی انجام شده، اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم؛ تاکید بنده از همان ابتدا آن بود که باید با به کارگیری قوانین فعلی (قوانین ناظر بر بر مسوولیت اتحادیه ها، صنوف، اماکن و....) در...

الجزیره خبر داد که ارتش اسرائیل در حال خارج کردن نیروهای خود از جنوب نوار غزه به جز یک تیپ است. این جابه‌جایی نیروها به مردم رفح و همچنین خان‌یونس اجازه می‌دهد که به شمال غزه بازگردند و این یکی از خواسته‌های اصلی حماس است.

روبان قرمز افتتاح مراکز درمانی کوچک و بزرگ، یکی پس از دیگری در شهر‌های مختلف بریده می‌شود تا وعده مسئولان برای افزایش سرانه تخت‌های درمانی در کشور و افزایش دسترسی بیماران در مناطق محروم به این خدمات را محقق کند، غافل از اینکه بسیاری از این بیمارستان ها به‌دلیل نبودِ تجهیزات پزشکی و کادر درمان، بی استفاده مانده‌اند.

در این ویدئو 5 مرد روستایی مشهور هندی را می بینید که با 5 عدد بوقلمون یک غذای سنتی خوشمزه طبخ می کنند.

رامین فرج نژاد که به عنوان تنها نماینده ایران در مسابقات قویترین مردان آرنولدکلاسیک برزیل حاضر شده بود، روز گذشته در بخش حرفه ای این رویداد به رقابت پرداخت.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) گزارش داد، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، پیام تسلیت خود را به «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه به دلیل شکسته شدن سد و جاری شدن سیل در منطقه اورنبورگ ارسال کرده است.

آیت اسدی گفت: در مورد ماده 41 قانون کار و فرمول تعیین مزد در این قانون، متن تبصره‌ها درباره نسبت افزایش مزد و تورم الزام‌آور است.

در این ویدئو، ببینید چگونه زن راننده از حضور موش بر روی کاپوت خودرو ترسیده و فریاد می زند.

مقامات محلی در موزامبیک اعلام کردند که در پی واژگونی یک قایق در سواحل شمالی این کشور بیش از 90 نفر از جمله چند کودک غرق شدند.

این فیلم نشان می‌دهد که فیل معروف به کونجولاکشمی، ناگهان به خشونت در می‌آید و آراویند را که نزدیک پایش بود، له می‌کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که علیرغم مراقبت‌های فوری پزشکی از سوی مردم محلی و انتقال متعاقب آن به بیمارستان او در اثر جراحات جان باخت.

پناهیان گفت: من به توصیه پدرانه ایشان از همه اهل علم در حوزه که دچار ناراحتی بخاطر این تعبیر شدند عذرخواهی می کنم، از همه مومنین و دلسوزان عذرخواهی می کنم، و استغفار می کنم اگر به ساحت مقدس امیرالمومنین جسارتی شده باشد حتی در حد بی اعتنایی کردن.

تنوع در نام گذاری خودروها آنقدر زیاد شده که گاهی برای مخاطب مشکلاتی را ایجاد می کند. دیگر تمام خودروها در 2 یا 3 دسته اصلی سواری، شاسی بلند و... قرار نمی گیرند و نام گذاری ها حامل جزئیات بیشتری هستند.