یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه عصر ایران

سیاسی وب‌گاه عصر ایران

این واکسن‌ها با آموزش سیستم ایمنی بدن برای تمایز بین سلول‌های سالم و سلول‌های سرطانی غیرطبیعی کار می‌کنند. برای انجام این کار، محققان باید پروتئین‌هایی را شناسایی کنند که فقط در سلول‌های سرطانی ساخته می‌شوند و نشانی از آن‌ها در سلول‌های سالم دیده نمی‌شود. از این پروتئین‌ها می‌توان مانند بارکد استفاده کرد. این واکسن به سلول‌های ایمنی بدن می‌آموزد که بارکد را به عنوان راهی برای شناسایی...

تامین اجتماعی، به تنهایی بزرگترین هزینه دولت ایالات متحده است و 22 درصد از هر یک دلار مالیاتی در این بخش هزینه می شود. برنامه تامین اجتماعی که در سال 1935 به امضا رسید، برای بیمه کردن افراد در برابر خطرات و فراز و نشیب های زندگی در نظر گرفته شد.

امروز در برخی مناطق نیمه شرقی کشور، وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود و سه‌شنبه این وضعیت در نوار غربی، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی ادامه دارد.

فردی که کیسه طلا‌ها و دلار را پیدا کرده 52 سال دارد. او به «اعتماد» می‌گوید: «آن روز زباله‌ها را جمع کردم و وقتی خواستم زباله‌ها را از هم جدا کنم متوجه شدم داخل کیسه کلی طلا و دلار است. چند روزی این طلا و دلار‌ها با من بود، اما، چون ما با نان حلال بزرگ شدیم، نتوانستم کیسه را برای خودم بردارم. پدر و مادرم این‌گونه ما را راهنمایی کرده بودند که مال مردم، مال مردم است.»

به گفته متخصصین، این جراحی برای افرادی که عنبیه چشم آن‌ها به هر دلیلی رنگ ندارد و تابش نور برایشان اذیت‌کننده است، جنبه درمانی دارد، اما تاکید می‌شود که با توجه به عوارض آن، افرادی که صرفا هدف زیبایی‌جویی دارند، بهتر است برای حفظ سلامت خود به سمت این اعمال نروند.

با اعلام خبر لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی و حذف کارت جایگاه‌ها، بازار سیاه فروش کارت سوخت با قیمت‌های گراف به‌راه افتاده است.

این خانه در کارویزاوا، ناگانانو در امتداد جاده و در یک ملک مثلثی شکل به طول 110 متر قرار دارد. به واسطه شکل زمین، راه حلی خلاقانه برای حفظ حریم خصوصی در برابر ترافیک عبوری و عابران پیاده نیاز بود، در شرایطی که خانه همچنان به عنوان مکانی برای استراحت و لذت بردن در محیط طبیعی اطراف خود عمل کند.

ادبیات و اشعار شاعرهای بزرگی را مانند نظامی خواندم و دیدم این‌ها خوب است، ولی نه در آن‌ها بر چیزی تسلطی پیدا می‌کردم و نه درجه‌ای می‌گرفتم. فرد باید خودش را بسنجد و بعد به سمت کاری برود. به همین دلیل، به‌دنبال کاری مثبت و مفید که انجام نشده بود، رفتم و آن را انجام دادم.

در این شرایط اقتصاد ایران در یک چرخه معیوب گرفتار شده و تنها راه خروج آن از بن‌بست فعلی، جذب سرمایه جدید است و احتمالا دریافت تسهیلات خارجی، می‌توانست راهکار مطلوبی در این شرایط باشد. به‌خصوص که کارشناسان اقتصادی معتقد هستند کشورهای با اقتصاد پویا سراغ بدهی خارجی می‌روند و با این کار نرخ رشد اقتصادی خود را بهبود می‌دهند. حال مشخص نیست که در چنین شرایطی چرا وزیر اقتصاد باید به کاهش بدهی...

حال متولیان دولت سیزدهم باید فهمیده باشند که برخلاف آنچه قبلاً گمان می‌کردند و برخلاف شعارهایی که فریاد می‌زدند و وعده‌هایی که می‌دادند، در عرصه عمل با چه زمین سفت و سختی روبرو می‌شوند و شده‌اند که باعث شده است در سی‌و دو ماهه نخست تصدی اداره دولت اکثر رکوردهای تورمی را درنوردند؛ به نحوی که استمرار تورم 40 درصدی و بالاترین نرخ رشد بهای سکه و طلا در این بازه زمانی و بیشترین فاصله درآمد...

سبوس گندم سرشار از فیبر است که برای جلوگیری از بیماری‌های روده بزرگ، سرطان معده، سرطان سینه، مشکلات کیسه صفرا، بواسیر و... مصرف می‌شود. اما واقعا خواص سبوس گندم در چیست و چگونه باید آن را مصرف کرد؟

در این اینفوگرافیک 9 موشک اسرائیل زن ساخت ایران را ببینید.

مقاومت عراق پیشتر و در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات اسرائیل به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

در خورشیدگرفتگی‌هایی که قبلا اتفاق افتاده‌اند، برخی دانشمندان و علاقه‌مندان به طبیعت رفتار گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی را زیر نظر گرفته‌اند و گزارش‌های جالب توجهی درباره رفتار آن‌ها ارائه کرده‌اند. حالا در خورشیدگرفتگی کامل امسال در 8 آوریل، محققان فرصت نادر دیگری دارند تا چگونگی واکنش حیوانات ه این رویداد را در سراسر قاره آمریکا بررسی کنند.