یک‌شنبه 8 مهر 1403

عضو تیم ملی: فدراسیون از دوچرخه‌سواران حمایت نمی‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عضو تیم ملی: فدراسیون از دوچرخه‌سواران حمایت نمی‌کند

تهران - ایرنا - عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری گفت: فدراسیون هیچ حمایتی از رکابزنان حتی مدال‌آوران نمی‌کند و به جای حفظ ورزشکار، آن را از دست می‌دهد.

فرانک پرتو آذر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این مدت ناملایمتی‌های زیادی از فدراسیون دیدم و هر چقدر سکوت کردم باز هم شرایط بهتر نشد. فدراسیون از دوچرخه‌سواران هیچ حمایتی نمی‌کند و تنها بعد از کسب مدال مقداری توجه نشان می‌دهد. در مسابقات قهرمانی آسیا 2020 در تایلند تنها مدال‌آور کاروان ایران بودم و فدراسیون یک ریال هم کمک نکرد.

وی افزود: هزینه‌های دوچرخه سرسام‌آور است. یک قطعه از دوچرخه‌ام فرسوده شده بود و قیمت آن 500 هزار تومان می‌شد و وقتی از فدراسیون درخواست کردم، گفتند که پولی ندارند. این رفتارها خیلی ناراحت‌کننده است. مگر دوچرخه‌سواری چند مدال‌آور دارد که فدراسیون هیچگونه اهمیتی به آنان نمی‌دهد.

ملی پوش دوچرخه سواری ادامه داد: در این مدت که بحران کرونا در کشور شیوع پیدا کرد فدراسیون هیچ خبری از ما نگرفته است زیرا در آن برنامه‌ای وجود ندارد. مربی تیم ملی هم تمریناتی ارایه می‌دهد که در سطح من نیست. اکنون با هزینه خودم مربی، روانشناس، بدن‌ساز و مربی تغذیه استخدام کردم زیرا می‌خواهم در مسابقات قهرمانی آسیا نتیجه خوبی کسب کنم.

وی یادآور شد: فدراسیون به جای حفظ ورزشکاران آنان را از دست می‌دهد که ضعف بزرگی است. پیش از مسابقات قهرمانی 2020 آسیا در تایلند مسوولان فدراسیون می‌گفتند که برای این مسابقات انتخابم نمی‌کنند زیرا ملاک انتخاب ورزشکاران حضور آنان در مسابقات لیگ است.

پرتوآذر اضافه کرد: هنوز یک پیست دوچرخه‌سواری در کشور نداریم تا ورزشکاران بتوانند با آرامش تمرین کنند. زیرا زیرساختی در این رشته وجود ندارد. با این مشکلات چگونه می‌توانیم به سطح جهانی و اروپایی برسیم.

*س_برچسب‌ها_س*