یک‌شنبه 8 مهر 1403

عملیات اجرایی سه هزار واحد مسکونی اقشار کم‌درآمد در دلیجان آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عملیات اجرایی سه هزار واحد مسکونی اقشار کم‌درآمد در دلیجان آغاز شد

خمین - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر دلیجان گفت: عملیات ساخت سه هزار واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد با هدف حمایت از دهک‌های آسیب‌پذیر جامعه و تعدیل قیمت مسکن درمنطقه آذرآباد این شهر آغاز شد.

«رضا جلالی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این واحدهای مسکونی در زمینی به وسعت 50 هکتار ساخته می‌شود و در مرحله نخست 24 واحد مسکونی از سوی شهرداری دلیجان تکمیل و بهره‌برداری شده و بقیه واحدها با مشارکت بخش خصوصی ایجاد خواهد شد. وی یادآور شد: منطقه آذرآباد دلیجان دارای مالک خصوصی است و با استناد به توافقنامه شهرداری با مالکان که به تایید کمیسیون ماده پنج رسیده و مصوب کارگروه توسعه و برنامه ریزی استان مرکزی است، 64 درصد کاربری‌های معابر، تجاری، مسکونی، آموزشی در اختیار شهرداری و بقیه اراضی در اختیار مالکان است. رئیس شورای اسلامی شهر دلیجان بیان کرد: طرح توسعه دلیجان محدود به منطقه آذرآباد است چراکه این منطقه در حریم گاز و راه آهن واقع شده است.

وی توضیح داد: تعریض خیابان امام خمینی (ره) دلیجان را طرح 40 ساله شهرداری این شهر است. جلالی گفت: 200 قطعه زمین از منطقه آذرآباد و 90 قطعه زمین مسکونی در منطقه هفت هکتاری با پیگیری‌های شورای اسلامی شهر و مجموعه مسئولان استانی و شهرستانی به شهرداری دلیجان اختصاص یافته است. وی اظهار داشت: انتظار می‌رود طرح تعریض خیایبان امام خمینی (ره) دلیجان تا پایان سال جاری اجرایی شود. رئیس شورای اسلامی شهر دلیجان گفت: 800 میلیارد ریال به‌منظور اجرای طرح تعریض این خیابان تخصیص یافته است.

دلیجان واقع در نوار جنوبی استان مرکزی 50 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*