چهارشنبه 18 مهر 1403

عملیات وعده صادق مدت‌ها اسرائیل را از درون درگیر خواهد کرد + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
عملیات وعده صادق مدت‌ها اسرائیل را از درون درگیر خواهد کرد + فیلم

گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نرگس عبدلی - بعد از هجوم رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، و بعد از هشدار مقامات ایرانی به رژیم صهیونیستی که این اقدامشان پاسخی در خور را از جانب ایران به دنبال دارد؛ اسرائیل و غربی‌ها گمان می‌کردند که تهدیدات ایران در حد یک بیانیه باقی بماند و اجرایی نشود یا اگر اجرایی بشود با یک فاصله و در سطح کوچکتری انجام بشود و تلاش میکردند از آن اعتبار زدایی...

گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نرگس عبدلی - بعد از هجوم رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، و بعد از هشدار مقامات ایرانی به رژیم صهیونیستی که این اقدامشان پاسخی در خور را از جانب ایران به دنبال دارد؛ اسرائیل و غربی‌ها گمان می‌کردند که تهدیدات ایران در حد یک بیانیه باقی بماند و اجرایی نشود یا اگر اجرایی بشود با یک فاصله و در سطح کوچکتری انجام بشود و تلاش میکردند از آن اعتبار زدایی کنند. اما عملیات موشکی وعده صادق ایران در بامداد یکشنبه فرضیه‌های آنان را پوچ کرد. به گونه‌ای که روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت در این باره اینگونه نوشت: بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم اسرائیل برآورد کرده بود که واکنش به ترور فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه، از طریق متحدان ایران و به شکلی شدید خواهد بود و این کشور مستقیم وارد عمل نخواهد شد، در حالی که این برآورد اشتباه بود. ارزیابی نادرست اسرائیل درباره ترور «محمدرضا زاهدی» یکی از فرماندهان سپاه در دمشق، منطقه را در آستانه جنگ قرار داد. موساد نمی‌دانست که این ترور در مجاورت سفارت ایران در دمشق به این شکل علنی انجام خواهد شد.

مهدی عزیزی، کارشناس مسائل بین الملل، در این باره در گفتگویی با خبرنگار دانشجو گفت: اسرائیل و غربی‌ها گمان می‌کردند که تهدیدات ایران در حد یک بیانیه باقی بماند و اجرایی نشود یا اگر اجرایی بشود با یک فاصله و در سطح کوچکتری انجام بشود و تلاش میکردند از آن اعتبار زدایی کنند.

وی افزود: اینکه برای اولین بار به طور مستقیم تهران سرزمین اشغالی و عمق امنیتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار میدهد نکته بسیار مهمی است.

این کارشناس تاکید کرد: در این معادله قطعاً تهران به دنبال بازدارندگی بود و اعلام کردیم واکنش تهران هیجانی و احساساتی نخواهد بود قطعاً تمامی ارزیابی‌ها و محاسبات را انجام خواهیم داد و مرحله به مرحله پیش خواهیم رفت؛ و افزود: الان هم اعلام کرده ایم که به همین قدر اکتفا می‌کنیم و منتظر واکنش رژیم صهیونیستی هستیم تا در فراخور او نه، بلکه قوی‌تر و قدرتمندانه‌تر نسبت به واکنش بعدی اون پاسخ دهیم و این موضوعی است که رژیم صهیونیستی به دنبالش نیست.