شنبه 29 اردیبهشت 1403

عوامل پیشرفت از منظر امام و رهبری را در این کتاب‌ها بخوانید

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
عوامل پیشرفت از منظر امام و رهبری را در این کتاب‌ها بخوانید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا میثم خلیلی مدیرعامل شرکت همیاران مردمی پیشرفت ایرانیان در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب درباره فعالیت‌های این مجموعه با خبرنگار توانا به گفت‌وگو پرداخت.

خلیلی به پیشرفت که یکی از مفاهیم اساسی انقلاب است، اشاره کرد و گفت: 3 جلد کتاب معماری پیشرفت، بینش‌های پیشرفت و نبرد پیشرفت در مجموعه ما نوشته شده است که به تازگی از آن روزنمایی کردیم. تدوین این 3 جلد از یک مسئله اساسی شروع شده است. طبق فرمایش حضرت آقا، دهه 90 به اسم دهه عدالت و پیشرفت نامگذاری شده بود و تعبیرات مختلفی در این باره وجود دارد که مفهوم پیشرفت را تعریف می‌کند. این مفهوم را آقا از سال 1385 مطرح و در دیدارهای مختلف بخصوص در دیدار دانشجویان به آن پرداختند و در نهایت به مفهوم اساسی ایرانی، اسلامی پیشرفت رسیدند و آن را بسط دادند.

وی در ادامه افزود: مسئله ما این بود که مفهوم از منظر مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) چه تعریف و شاکله‌ای دارد. در ابتدا شروع کردیم به پژوهش از بیانات مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) و به بیش از 3 هزار متن، پیام و سخنرانی رسیدیم و به تحلیل پرداختیم، بدون اینکه الگویی از آخر آن در ذهنمان باشد. سپس از مجموع بیانات به 11 مفهوم اصلی پیشرفت رسیدیم. این عناوین از نظر مبنا، اصول عامل، عرصه و‌... ارتباطی با هم داشتند.

خلیلی عنوان کرد: این مفاهیم مفصلاً در کتاب معماری پیشرفت وجود دارد. مقام معظم رهبری تنها عامل پیشرفت را مردم می‌دانند، یعنی مردم همراه با جریان پیشرفت باشند و خودشان پیشرفت را رقم بزنند. 23 نقش دیگر هم استخراج شده که در کتاب بعدی خواهیم گفت.

وی در ادامه بیان کرد: در این کتاب قصد داریم بگوئیم که این حلقه‌ها را چطور می‌شود در جامعه پیاده کرد و این حلقه میانی چطور باید در کشور شناسایی شود. در کتاب نبرد پیشرفت ما تقریباً 80 گروه را در سراسر کشور ارزیابی کردیم. کتاب در مجموعه ما در دست انتشار است و ان شاءالله امسال منتشر می‌شود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نمایشگاه کتاب

مقام معظم رهبری امام خمینی (ره) باشگاه خبرنگاران توانا این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
عوامل پیشرفت از منظر امام و رهبری را در این کتاب‌ها بخوانید 2
عوامل پیشرفت از منظر امام و رهبری را در این کتاب‌ها بخوانید 3