جمعه 7 اردیبهشت 1403

فاز اول کمربندی نسیم شمال قزوین بازگشایی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فاز اول کمربندی نسیم شمال قزوین بازگشایی شد

قزوین - ایرنا فاز اول - کمربندی نسیم شمال قزوین پس از بهسازی و ترمیم از سوی شهرداری امروز جمعه بازگشایی و زیر بار ترافیک رفت.

سیاوش طاهرخانی شهردار قزوین روز جمعه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: برای اجرای این طرح به طول نزدیک به 2 کیلومتر حدود 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

این مسوول با بیان اینکه با هدف تامین رفاه شهروندان همه تلاش خود را به کار گرفتیم تا فاز اول ترمیم و بهسازی این مسیر پرتردد را در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسانیم، گفت: این طرح در 180 روز انجام شد.

شهردار قزوین همچنین اظهار داشت: در اجرای این عملیات راهسازی 13 هزار متر مکعب خاکبرداری انجام شد و پنج هزار و 500 متر مکعب روسازی بتنی و به همین میزان بیس تثبیت کننده با سیمان مورد استفاده قرار گرفت.

حتی یک درخت نیز در بهسازی نسیم شمال قطع نشد

شهردار قزوین با اشاره به عبور کمربندی نسیم شمال از بخشی از باغستان سنتی این شهر، گفت: شهرداری مفتحر است که اعلام کند برای اصلاح و بهسازی کمربندی نسیم شمال حتی یک درخت و یک متر مربع از باغستان سنتی قطع و تخریب نشد.

طاهرخانی از حساسیت تشکل های زیست محیطی و اصحاب رسانه نسبت به محیط زیست قزوین قدردانی کرد و گفت: از شهروندان قزوینی نیز که با صبوری خود را عوامل شهرداری را در اجرای این طرح یاری کردند، قدردانی می کنم.

وی یادآور شد: فاز دوم بهسازی و ترمیم کمربندی نسیم شمال نیز از تقاطع مسیر آزادراهی قزوین - اقبالیه تا میدان خلیج فارس آغاز شده است.

جاده نسیم شمال یکی از شریان های مهم عبور و مرور در شهر قزوین به شمار می رود که شمال غربی این شهر به جنوب غربی آن متصل می کند و بخش قابل توجهی از ترافیک شهر را به خارج آن هدایت می کند.

این جاده که به نوعی کمربندی غربی و جنوبی قزوین محسوب می شود، در سال های قبل به دلیل کیفیت نامناسب آسفالت با دست اندازهای زیادی روبرو بود که صدای اعتراض شهروندان و مسافران را درآورده بود و درخواست های زیادی برای اصلاح و بهسازی این مسیر وجود داشت.

*س_برچسب‌ها_س*