یک‌شنبه 6 آبان 1403

فاطمی‌امین: دولت موانع واردات خودرو را برطرف می‌کند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
فاطمی‌امین: دولت موانع واردات خودرو را برطرف می‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه از هفته گذشته ثبت سفارش برای واردات خودرو آغاز شده است، گفت: بخش خصوصی باید تلاش کند تا زودتر واردات انجام شود، دولت هم اگر در این مسیر مانعی ایجاد شود، حل خواهد کرد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در مورد زمان واردات خودروهای خارجی به کشور گفت: دولت اقدامات لازم را برای این کار انجام داده، آیین‌نامه مورد نیاز نیز تدوین شده، شرایط برای ثبت سفارش نیز فراهم شده است. حدود چهار سال بود که این ساز و کار تعطیل شده بود.

وی با بیان اینکه قانون مجلس برای ساماندهی صنعت خودرو قید و شرط خوبی برای واردات خودرو گذاشته است، اظهار داشت: طبق قانون ساماندهی صنعت خودرو، واردات خودرو باید به انتقال فناوری پیوند بخورد، این اقدام ساز و کار خاص خود را دارد. نوبت فعالان اقتصادی است که این کار را پیگیری کنند تعداد زیادی درخواست داده‌اند، پرونده تعدادی از درخواست کنندگان کامل شده است.

فاطمی امین: من هم از کیفیت خودرو راضی نیستم / 300درصد رشد تولید خودرو داریم مخالفت نمایندگان با استیضاح وزیر «صمت»/ فاطمی‌امین در وزارتخانه ماند

وی با تاکید بر اینکه از هفته گذشته ثبت سفارش برای واردات خودرو آغاز شد، ادامه داد: بخش خصوصی باید تلاش کند تا زودتر واردات انجام شود، دولت هم اگر در این مسیر مانعی ایجاد شود، حل خواهد کرد.