چهارشنبه 18 مهر 1403

فدراسیون فوتبال اسپانیا برنده دعوی حقوقی با لالیگا؛ بازی‌ها تمام روزهای هفته برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فدراسیون فوتبال اسپانیا برنده دعوی حقوقی با لالیگا؛ بازی‌ها تمام روزهای هفته برگزار می‌شود

تهران - ایرنا - فدراسیون فوتبال اسپانیا با وجود پیروزی در دعوی حقوقی با لالیگا بر سر زمان برگزاری دیدارهای باقیمانده لالیگا، اجازه داد تا به منظور تمام شدن سریع‌تر فصل کرونازده، دیدارها در تمام روزهای هفته برگزار شود.

روز گذشته (سه شنبه) یک دادگاه در اسپانیا شکایت لالیگا از فدراسیون فوتبال اسپانیا را رد کرد؛ نهاد ناظر فوتبال اسپانیا سال گذشته در دستوری اعلام کرده بود که به منظور حفاظت از منافع هواداران، بازی‌ها تنها در روزهای آخر هفته میلادی (شنبه و یکشنبه) برگزار خواهند شد.

فدراسیون فوتبال اسپانیا ضمن استقبال از رای دادگاه اعلام کرد که اگر مقامات لیگ تمایل دارند تا به منظور اتمام هرچه سریع‌تر فصل، دیدارها را در تمام روزهای هفته برگزار کنند، برابر این تمایل و خواسته ایستادگی نخواهد کرد.

«لوئیس روبیالس» رییس فدراسیون «خاویر تباس» رییس لالیگا دشمنان قسم خورده هستند اما ماه گذشته به منظور غلبه بر بحران ناشی از پاندمی ویروس کرونا با برگزاری نشست به میزبانی وزیر ورزش این کشور در کاخ ویانا، قول همکاری دادند.

در بیانیه فدراسیون فوتبال اسپانیاه آمده است: فدراسیون تمایل دارد تا حداکثر رضایتمندی خود را از حکم صادر شده توسط دادگاه اعلام کند؛ حکمی که شکایت لالیگا را رد کرده و مقرر می‌کند که برگزاری بازی‌ها در روزهای جمعه و دوشنبه باید به تایید فدراسیون برسد. با این حال، فدراسیون تمایل دارد تا حسن نیت خود را نشان داده و به سهم خود در راستای تسهیل اتمام فصل بدون بروز مشکل، تلاش کرده و به روحیه همبستگی که در کاخ ویانا به آن متعهد شده است، پایبند بماند.

11 دیدار تا اتمام فصل 2019 - 2020 لالیگا باقی مانده و قرار است رقابت‌ها از 11 ژوئن (22خردادماه) و پس از توقف از 12 مارس، بار دیگر از سر گرفته شود.

لالیگا ضمن مخالفت با این حکم، اعلام کرد که درخواست استیناف خواهد داد و تاکید کرد: اهمیت لالیگا برای این کشور باید به خاطر سپرده شود زیرا (فوتبال) صنعتی است با ارزش 1.37 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور که 185 هزار شغل ایجاد کرده و 4.1 میلیارد یورو در قالب مالیات، برای دولت درآمدزایی دارد. بحران کنونی ناشی از کووید -19 و احکامی با این ماهیت، صنعتی را که به شدت برای جامعه حائز اهمیت است، به خطر می‌اندازد.

*س_برچسب‌ها_س*