یک‌شنبه 8 مهر 1403

فدراسیون کشتی با حضور تیم یزد در لیگ برتر کشور موافقت کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فدراسیون کشتی با حضور تیم یزد در لیگ برتر کشور موافقت کرد

یزد - ایرنا - رییس سازمان لیگ کشتی گفت: برای نخستین بار تیم یزد با موافقت هیات رییسه این سازمان و حمایت و همراهی مسوولان و حامیان مالی در لیگ برتر کشتی فرنگی قهرمانی باشگاه‌های کشور در سال‌جاری شرکت می‌کند.

عبدالمهدی نصیرزاده روز دوشنبه در جلسه‌ای که با حضور مسوولان استان برگزار شد افزود: ظرفیت این رشته در یزد بسیار خوب است و تاکنون اقدام‌های موثری برای توسعه کشتی با همکاری مسوولان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: یزد بدون شک با توجه به شهرهای صنعتی و معادن متعددی که دارد می‌تواند با پشتوانه مالی خوبی در لیگ برتر کشتی فرنگی حاضر شود و بدون شک حمایت و همراهی حامیان موضوع مهمی است.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد از حضور یک نماینده از استان در لیگ برتر کشتی فرنگی استقبال کرد و گفت: هزینه‌کردن در ورزش معنا ندارد و به نوعی در این بخش سرمایه‌گذاری است.

احمد ترحمی افزود: برخی رشته‌های ورزشی هزینه‌های زیادی دارد و دیربازده است ولی کشتی دارای زمینه و ظرفیت است و می‌توان با همکاری و پیگیری به موفقیت در سطح کشور و رقابت‌ها دست یافت.

هم اکنون حدود یک هزار نفر در رشته کشتی استان فعالیت دارند و در صورت کار فرهنگی و اطلاع‌رسانی شاهد افزایش این آمار خواهیم بود.

استان یزد با یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت 48 هیات و 62 هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه دارد و هیات کشتی در تمام شهرستان‌ها فعالیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*