پنج‌شنبه 12 مهر 1403

فرآیند استرداد بلیت به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
فرآیند استرداد بلیت به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد

جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه طبق بخشنامه صادر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری تمامی شرکت‌های هواپیمایی مکلف به استرداد مبلغ بلیت پروازهای باطل شده تا پایان روز 17 مهر بدون جریمه و کسر وجه به مسافران هستند گفت: فرآیند استرداد هزینه بلیت ها مشخص است و ناهماهنگی میان سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌ها و اختلاف بر سر فرآیندهای استرداد رفع می شود.

وی ادامه داد: شرایط پیش آماده و بسته شدن فرودگاه ها و ابطال پروازها در جهت حفظ ایمنی و امنیت پروازها و مسافران پروازها به عنوان اولویت‌های سازمان هواپیمایی کشوری در چارچوب وظایف بین المللی محوله به این سازمان صورت گرفته است.

یازرلو گفت: اقدام سازمان هواپیمایی کشوری در این رخداد تنها تعیین بازه زمانی به منظور انسجام دهی به عملکرد هر یک از شرکت‌های هواپیمایی و تامین انتظارات مسافران بوده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: مدت زمان لازم برای اعمال فرآیند استرداد و یا تغییر تاریخ پرواز مشخص بوده و عدم انجام پرواز داخلی و خارجی در یک روز بالغ بر چندین هزار مسافر با تقاضای استرداد یا تغییر تاریخ برجای گذاشته است که با احتساب زمان لازم برای انجام فرایند استرداد و ساعات کاری و اداری و تعداد پرسنل واحد پشتیبانی شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی قطعا اضافه شدن این حجم گسترده تقاضا علاوه بر تقاضای عادی روزانه نیازمند صبوری بیشتر مسافران گرامی است.

یازرلو افزود: سازمان هواپیمایی کشوری در جهت حفظ حقوق مسافران و ارزش‌های والای نظام اسلامی، با افرادی که از شرایط پیش آمده قصد سوء استفاده مالی دارند و بخواهند با بر هم زدن شرایط و عدم رعایت بخشنامه سازمان به این هدف خود برسند، برخوردهای قانونی مقتضی بعمل خواهد آورد.

خبرنگار: محبوبه کباری