جمعه 7 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1403-1404 برای دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی آمادگی 2 (استثنایی)، اول 2 (استثنایی)، اول 3 (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم که پیشتر قرار بود 28 فروردین آغاز شود، اما زمانش به تعویق افتاد؛ از امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 آغاز شد.

رئیس بخش خطرپذیری مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گفت: «محاسبات انجام‌شده نشان می‌دهد که چیزی حدود 49 درصد جمعیت کل ایران بر روی پهنه‌های فرونشستی یا مجاورت آن سکونت دارند.»

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه حدود 359 دشت کشور دچار فرونشست است، گفت: 28درصد چاه‌های کشاورزی معادل 117هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست بیش از 10 سانتی‌متر حفر شده است.

2 مرد سارق وقتی زنی را کنار خیابان دیدند که ماشینش روشن نمی‌شود، به بهانه کمک خودرو او را روشن و سرقت کردند، در حالی که فرزند خردسال زن هم داخل آن بود.

موانع محیطی، تنش‌های سیاسی و رقابت‌های ژئوپلیتیک مانع رویکردی مشارکتی برای کاهش اثر‌های تغییرات اقلیمی است و بدین منوال وضعیت احتمالاً به جای بهبود، بدتر می‌شود. کشور‌های خلیج‌فارس توفان‌های شدیدتر و مکررتری را تجربه خواهند کرد.

واژگونی یک دستگاه اتوبوس براثر برخورد با گاردریل در مسیر موته قبل از سه راهی لایبید در شمال اصفهان سحرگاه امروز (چهارشنبه) 11 مصدوم برجاگذاشت.

مهلت دریافت کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به همراه راهنمای شرکت در آزمون تا امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال است.

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی گفت: در پی گزارش یک نهاد دولتی مبنی بر صدور مدارک تحصیلی به افراد فاقد شرایط و احتمال جعلی بودن مدارک صادره و سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی، مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقاتی متوجه شدند برخی افراد متقاضی استخدام در شرکت‌های خصوصی با مراجعه به جاعلین نسبت به تهیه مدارک جعلی دیپلم و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اقدام کرده اند.

سخنگوی فراجا گفت: پلیس به عنوان آخرین و مهمترین حلقه در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، از آخرین وضعیتِ زیر پوستِ شهر مطلع بوده و مطابق آن اقدام و عمل می‌کند.

ماه کامل صورتی پنجم اردیبهشت در آسمان نمایان خواهد شد و تمام طول شب قابل رصد است.

تصویری از فرونشست زیرگذر میدان امام حسین (ع) واقع در هسته مرکزی شهر یزد که به‌دلیل بارش شدید باران در فضای مجازی وایرال شده است.

نتایج «آزمون آموزگاری» در حالی روز دوشنبه (سوم اردیبهشت) اعلام شد که معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت، جهت فرآیند ارزیابی تکمیلی و گزینش از امروز (پنجم اردیبهشت) می‌توانند اقدام کنند؛ این در حالیست که از میان پذیرفته‌شدگان، حدود 28 هزار نفر جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

محمدحسین دشتی از دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان از 29 فروردین به طرز مرموزی ناپدید شد. او آخرین بار ظهر روز همان روز هنگام خروج از دانشکده مشاهده شده و پس از آن دیگر کسی او را ندیده بود.

معاون سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: «ما کشوری نیستیم که خشکسالی برای ما پدیده باشد. این تفکر غلطی است. میانگین بارش‌ها در ایران کمتر از 50 درصد میانگین بارش‌ها در آسیا و یک‌سوم بارش دنیا است. ایران در پهنه خشک و نیمه‌خشک جهان قرار دارد؛ بنابراین تمام برنامه‌های ما باید براساس خشکسالی باشد. اگر ترسالی داشته باشیم، آن موقع هست که با پدیده مواجه شده‌ایم. بیش از 20 سال هست که در ایران...

مدیرکل حریم شهر تهران از برنامه‌ریزی شهرداری گفت: «با ابلاغ طرح راهبردی حریم شهر تهران، محدوده تحت مدیریت شهرداری در بخش حریم بیش از 4 هزار و 500 کیلومتر مربع افزایش یافته و تعارضات قبلی نیز از بین رفته است.»

فعالان حقوق کودک و آن‌ها که در زمینه آموزش و درمان کودکان مهاجر، به‌ویژه افغانستانی‌ها فعالیت می‌کنند، می‌گویند که وزارت بهداشت در یک دوره، بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های درمان این کودکان و به‌طور کلی بیماران افغانستانی و مهاجر را پرداخت می‌کرد، اما حالا که اوضاع اقتصادی به‌هم ریخته و بیمارستان‌ها فقیرند، حمایت‌ها هم قطره‌چکانی شده و بخش مددکاری بیمارستان‌ها خدمتی برای این گروه ندارد.