چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای نوشت: بررسی‌ها و مشاهداتِ عینیِ روزانه در شهر‌ها نشان دهنده‌یِ حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌مان است.

رئیس پلیس راه مازندران گفت: «محور هراز به دلیل بارش سنگین باران و احتمال ریزش سنگ به صورت مقطعی مسدود و تردد از مسیر جایگزین انجام می‌شود.»

فرضیه ترغیب به خودکشی خانم بازیگر معروف (زهره فکور‌صبور) از سوی پسری جوان با تحقیقات بازپرس جنایی و با توجه به نبود مدارک مستند، رنگ باخت و پرونده مرگ این بازیگر جوان برای دومین بار بسته شد.

اواخر اسفندماه سال گذشته، مرد جوانی به شعبه هفتم دادسرای امور جنایی مراجعه کرد و گفت: «چند روزی می‌شود برادرم به نام محسن که به صورت مجردی در خانه‌اش زندگی می‌کند، ناپدید شده است و تلفن همراهش نیز خاموش است،»

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با اشاره به کم‌بارش‌ترین استان‌ها گفت: استان‌های سمنان 44 درصد، تهران 40 درصد، قزوین 39 درصد و خراسان رضوی 37 درصد کم‌بارشی نسبت به شرایط نرمال داشته‌اند.

در لایحه‌ای که به موجب آن کاهش ساعت کار و افزایش تعطیلات هفتگی مطرح شده است، نقد و نظر‌ها بیشتر راجع به دو روز تعطیلی و تفاوت تعطیلی شنبه و پنج‌شنبه بوده، اما یک قسمت بسیار مهم‌تر ساعت کاری مشمولان قانون کار است که از نظر‌ها پنهان مانده است و می‌تواند موجب دردسر‌ها و درهم‌ریختگی گسترده شود.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد 85 قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه مهم‌ترین مخاطره کشور ما سیلاب است، گفت: باید موضوع آبخیزداری و آبخوانداری را به طور کامل انجام دهیم. امروز در دنیا احداث سد‌های زیرزمینی آغاز شده است و سد‌های زیرزمینی باعث می‌شود آب بیشتری به سفره‌های زیرزمینی منتقل شود و فرونشست را کاهش دهد.

یخ‌فروشی در روزگاری که هنوز خبری از یخچال‌های غول‌پیکر صنعتی یا کوچک خانگی نبود، هم شغل بود و هم خدمت به خلق خدا حساب می‌شد. برای اهالی تهران قدیم به ویژه ریش‌سفیدان یخ‌فروشی این شغل کاربردی که امروز هیچ اثری از آن نیست پر از نوستالژی و ماجرا‌های جالب و خواندنی است.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از دستگیری فردی خبر داد که تحت عنوان مأمور یکی از ارگان‌های دولتی قصد اخاذی داشت.

در این مقاله، انواع دیه‌های مختلفی که برای جبران خسارت‌های به اعضای بدن افراد محاسبه می‌شود، توضیح داده شده و روش‌های محاسبه آن‌ها بر اساس قوانین مربوطه بررسی شده است.

سرهنگ عبداله چولکی گفت: در پیگیری و بررسی از کارگاه مذکور تعداد قابل توجهی از انواع اسناد و مدارک جعلی شامل ریزنمرات تحصیلی، دیپلم، پیش دانشگاهی، گواهی موقت پایان دوره متوسطه، انواع گواهی‌های مهارت فنی و حرفه‌ای، هولوگرام و امهار مختلف به همراه آلات و ادوات تخصصی جرم جعل کشف و ضبط شد.

حوضه آبریز قره قوم با مقدار میانگین 2.6 میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای 20.7 میلی‌متر کم باران‌ترین حوضه درجه 1 کشور در هفته جاری است.

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: فردا (4 اردیبهشت) کاهش محسوس دما و از پنج شنبه (6 اردیبهشت) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است.

کارگر خدماتی فرودگاه مشهد در حین انجام وظیفه با کیف پولی مواجه شد که در بررسی آن حاوی مقداری وجه نقد، دلار و مدارک هویتی به ارزش720 میلیون ریال بود. او این کیف را به سپاه تحویل داد تا به صاحبش بازگردانده شود.

سردار کیومرث عزیزی اظهار کرد: «در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.»