چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: چهار عاملِ اصلی حادثه راسک را در عملیاتی غافلگیرانه زنده و سالم دستگیر کردیم که موجب شوک و ضربه روانی به گروهک معاند شد. آن‌ها تصور می‌کردند که از رصد اطلاعاتی ما خارج شده‌اند.

رییس شورای شهر تهران گفت: شهردار تهران در روز‌های پیش رو به چین سفر خواهد کرد تا تفاهم‌نامه اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلت برقی را به قرارداد تبدیل کند.

سخنگوی شورای نگهبان از وجود ابهاماتی در مصوبه کاهش مدت سربازی خبر داد و اعلام کرد که این مصوبه به مجلس برگردانده شده است.

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: قبل از این دولت چاه‌های کشاورزی در اطراف پاسارگاد وجود داشته و کسی هم مانع آن نشده است؛ ما دنبال چاه زدن نیستیم دنبال جایگزینی موتور برقی به جای موتور گازوئیلی بر روی همان چاه‌ها هستیم که بتوانیم میزان استحصال آب را کنترل کنیم.

نیرو‌های راهداری شهرستان چالدران استان آذربایجان غربی این هموطن را در محوری که به دلیل بارش سنگین برف مسدود شده بود نجات دادند.

شرایط برف در مشگین‌شهر که نشان می‌دهد امروز برف دهستان ارشق مشگین‌شهر را سفید پوش کرده است.

سخنگوی شورای نگهبان درخصوص کاهش مصوبات سربازی و افزایش سن بازنشستگی، گفت: درخصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان با ترتیباتی که در این قانون پیش‌بینی شده و بررسی‌هایی که داشتیم خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته شد و بر این اساس ظرف سه سال بازنشستگان باید 90 درصد حقوق شاغلین را دریافت کنند.

سازمان هواشناسی از بارش باران طی امروز در اکثر مناطق کشور خبر داد و اعلام کرد: بیشینه بارش برف‌وکولاک امروز در جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، غرب کردستان، اردبیل، ارتفاعات گیلان و البرز مرکزی خواهد بود.

خودکشی منجر به فوت سه نفر از دستیاران (رزیدنت‌های) پزشکی کشور طی هفته و به طور مشابه مرگ خودخواسته و رو به فزونی ده‌ها تن از همکاران جوان جامعه پزشکی در سالیان اخیر، صدمات هولناکی بر بدن نیمه جان جامعه پزشکی کشور وارد آورده که زخم ناشی از آن قابل ترمیم نیست.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: در 3 ماه سوم امسال 110 هزار و 999 جلسه مشاوره برای زوجین متقاضی طلاق که در سامانه تصمیم ثبت‌نام کرده بودند، برگزار شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: مجموع جان باختگان ناشی از مصرف قرص برنج در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته که تعداد 46 نفر شامل 10 زن و 36 مرد بوده روند افزایشی داشته است.

فرمانده کل انتظامی کشور به موضوع سرقت که دغدغه‌ای جدی هم برای مردم و هم برای فرمانده معظم کل قوا بود نیز در این مدت اشاره کرد و افزود: با راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت و قبول مسؤولیت فرمانده‌ای با تجربه و کاردان در این حوزه و کنترل سارقان سابقه دار قطعا کاهش چشمگیری در این موضوع خواهیم داشت و به زودی لذت آن را مردم خواهند چشید.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با تاکید بر اینکه فعلا مجوزی برای ایجاد مدارس غیردولتی «مسجد محور» صادر نشده است، جزئیات ایجاد این مدارس غیردولتی را شرح داد.

رییس ایستگاه آتش‌نشانی شهر ایوانکی گفت: انفجار و آتش‌سوزی در کارخانه تولید چسب در شهرک صنعتی ایوانکی شهرستان گرمسار 2 کشته و یک مصدوم برجا گذاشت.

ویدئویی از یک کنفرانس خبری در جام ملت‌ها منتشر شد که عدم تسلط مترجم ایران به زبان انگلیسی سوژه کاربران فضای مجازی شده است.

برخی از کارشناسان بافت‌های تاریخی بر این باورند که ثبت‌ملی بافت تاریخی شیراز هیچ تاثیری بر پایان تخلف‌ها نداشته و کارشکنی‌ها همچنان ادامه دارد. بااین‌همه نمی‌توان انکار کرد که ثبت‌ملی بافت تاریخی شیراز گام مهمی برای حفاظت و حفظ این بافت تاریخی ارزشمند است.