چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، از بارش برف همراه با وزش باد و کولاک در محور‌های مواصلاتی به ویژه در مناطق مرزی و شهر‌های جنوب و جنوب غربی استان خبر داد.

در برخی استان‌ها همچون گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، شمال شرق خوزستان، ارتفاعات قزوین، البرز و تهران نیز طی امروز (24 دی) موجب بارش باران و برف، مه گرفتگی، در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال بهمن می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: پخش ویدیویی با عنوان سیلی مامور انتظامی به پرستار شاغل در بیمارستان شهرستان مُهر صحت ندارد و کذب است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مسمومیت 20 نفر در استان خوزستان در پی مصرف مشروبات الکلی در روز‌های اخیر خبر داد.

از 200 سال پیش تا به الان در بازار بزرگ تهران 70 هزار واحد صنفی و 23 اتحادیه در بازار استقرار یافته‌اند و همین اعداد است که وقتی حرف انتقال بازار به میان می‌آید، کار را نشدنی می‌کند.

رئیس انجمن داروسازان ایران با تاکید بر اینکه افزایش بی‌رویه تعداد داروخانه‌ها، به اقتصاد داروخانه‌های قدیمی‌تر فشار آورده است، گفت: طی کمتر از یک سال، 30 درصد به تعداد داروخانه‌های کشور اضافه شده و بر همین اساس هم بسیاری از داروخانه‌های قدیمی تا مرز ورشکستگی پیش رفتند و خیلی‌ها هم یا مجبور به جذب سرمایه‌گذار شدند یا به سمت تغییر شغل رفتند.

ادارات 6 شهرستان استان اردبیل به غیر از مراکز امدادی و خدمات‌رسان امروز تعطیل شد.

متهم به قتل همسرش اعتراف کرد و در تشریح ماجرا گفت: من یک‌بار ازدواج کرده و یک پسر دارم، اما به خاطر اختلاف با همسر اولم او را طلاق دادم. از سال 1392 هم با مقتول آشنا شدم و ازدواج کرده و دو دانگ خانه‌ام را با 180 سکه طلا مهریه‌اش کردم غافل از این که او از همان ابتدا مرا فریب داده بود.

در ادامه تحقیقات مشخص شد، یکی از قربانیان به نام حسن، پسر یک مرد کارخانه‌دار است، اما در کارگاهی که متعلق به پسرعمه‌هایش بود اقدام به خرید و فروش ماشین و تعمیر یخچال‌های تریلر و فروش آن‌ها می‌کرد. نفر دوم نیز، شریک و دوست حسن بود که روز حادثه برای محاسبات کاری پیش او آمده بود، اما پس از خوردن مشروب حاوی سیانور جانش را از دست داده بود.

متهم گفت: من و خانواده‌ام با تلاش زیاد و پرداخت دیه توانستیم رضایت اولیای‌دم را جلب کنیم و حالا از قضات دادگاه خواهش می‌کنم تا حد امکان در مجازاتم تخفیف قائل شوند تا بتوانم زودتر از زندان آزاد شوم.

عمارت رکیب‌خانه در اوایل قرن 15 هجری و در زمان شاه‌عباس اول به عنوان یکی از بنا‌های مجموعه دولت‌خانه صفوی احداث شده و محلی برای نگهداری وسایل و اصطبل سلطنتی بوده و بعد از مرمت و بازسازی در سال‌های مختلف، امروزه به عنوان موزه هنر‌های تزئینی مورد استفاده قرار گرفته و در آن بیش از 3000 شیء تاریخی و آثار هنری در زمینه‌های مختلف مربوط به دوران صفویه و قاجاریه به نمایش گذاشته شده است.

عضو کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت گفت: شهریور امسال وزارت بهداشت بخشنامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ و در آن پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری 1402 را مجبور به اخذ وثایقی با ارزش ملکی مشخص کرد.

طالبی نژاد معتقد است این تخریب و ترور کاملا برنامه‌ریزی شده و سناریوی از پیش نوشته شده‌ای است، از سوی قدرت‌طلبانی است که همه را به تک‌گویی دعوت می‌کنند و طاقت حرف مخالف را ندارند، این دسته معتقد است فقط خودش حرف درست می‌زند و بقیه حرف مفت می‌زنند.

صعود انفرادی یک فرد 70 ساله به قله توچال منجر به فوت او شد.

سارقین منزل در محله گیشا 4 واحد را ظرف مدت 48 دقیقه سرقت کردند. جمعه 15 دی سارقین منزل ساعت 20:46 دقیقه شب از طریق درب پارکینگ وارد ساختمان 10 واحدی شدند و 4 واحد را مورد سرقت قرار دادند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: هنگام دستگیری متهم، وی اقدام به فرار کرده بود و ماموران به وی شلیک کردند، که پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.