جمعه 10 فروردین 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

ارزش صندوق ETF دارا یکم امروز از 7.5 میلیون تومان عبور کرد.

مسعود نیلی اقتصاددان در یادداشتی می نویسد: مدتی است که دو تصویر متضاد در قاب اقتصاد ایران جلوه‌نمایی می‌کند. در حالی‌که بنگاه‌های اقتصادی در تقلای حیات و ممات، فشار‌های کمرشکنی را تحمل می‌کنند و آینده روشنی برای خود نمی‌بینند، ارزش سهام آ‌نها به صورت جهشی افزایش پیدا می‌کند. در یک طرف رشد‌های «سالانه» صفر یا منفی تولید و رشد‌های منفی بزرگ سرمایه‌گذاری قرار دارد و در طرف دیگر رشد‌های...

در این عرضه اولیه سیتا هر کد بورسی مجاز است حداکثر 800 سهم در بازه قیمتی 1490 تا 1575 سفارش دهد که البته با توجه به احتمال مشارکت 3 میلیون و 800 هزار نفری تا 4 میلیون نفری، به هر نفر حدود 330 تا 345 سهم (معادل 520 تا 545 هزار تومان) به هر فرد تخصیص پیدا کند.

قیمت خرید دلار آمریکا در صرافی بانک ملی امروز 18,900(هجده هزار و نهصد تومان) اعلام شد که نسبت به گذشته تغییری نداشت.

نرخ رشد ماهانه 7/ 11 درصدی میانگین قیمت واحد‌های مسکونی در پایان بهار امسال، در طول حداقل سه دهه اخیر در پایتخت بی‌سابقه بوده است. سال 97 که روند رشد قیمت مسکن در تهران بعد از افزایش خفیف پایان سال 96، تند شد میانگین تورم ماهانه آپارتمان‌ها به حدود 5/ 5 درصد رسید و در سال 98 نیز به رغم تداوم جهش و صعود شدید قیمت مسکن، اما میانگین تورم ماهانه ملکی زیر 4 درصد ماند. از طرفی، بیشترین رشد...

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است مقاومت در سطح 1789 دلار را بیازماید و اگر این قیمت شکسته شود، تا مرز 1795 تا 1806 دلار پیش خواهد رفت.

دو سال است اشخاصی در پوشش صادرکننده و واردکننده از پدیده خالی‌فروشی بازرگانی پول میلیاردی به جیب می‌زنند؛ خالی‌فروشی یک مسیر برای پول‌شویی و تمیزکردن ارز‌های چمدانی است. یک منبع آگاه از بانک مرکزی حجم خالی‌فروشی در دو سال اخیر را پنج میلیارد دلار اعلام می‌کند، پنج‌میلیارددلاری که یا در بازار آزاد فروخته شده یا در حساب‌های خارجی ذخیره شده است.

سال 97 دولت در راستای اجرای سیاست تک‌نرخی‌کردن ارز بهای چهارهزارو 200 تومانی را برای هر دلار آمریکا اعلام می‌کند. در ابتدا بانک مرکزی تصمیم می‌گیرد به تمام ردیف‌های کالایی ارز چهارهزارو 200 تومانی تخصیص بدهد؛ اما چند ماه بعد با ایجاد کمبود در منابع ارزی، به‌تدریج ردیف‌های کالایی که به آن‌ها ارز چهارهزارو 200 تومانی تعلق می‌گرفت، کاهش یافت و در مقابل ارز‌های سنا، نیمایی و ارز بازار آزاد...

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش300 هزار تومانی 9 میلیون و 80 هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم با افزایش250 هزار تومانی نسبت به دیروز هشت میلیون و 650 هزار تومان، قیمت نیم‌سکه نیز چهار میلیون و 550 هزار تومان (110 هزار تومان بیشتر از دیروز) و قیمت ربع سکه دو میلیون و 520 هزار تومان (70 هزار تومان بیشتر از دیروز) معامله شد.

اسدالله کارگر رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران با بیان اینکه امسال در میوه و صیفی فراوانی داریم و با انبوه بار مواجه هستیم، اظهار کرد: قیمت میوه‌های فصل تابستان از زمان ورود به بازار تا کنون با کاهش 60 تا 70 درصدی مواجه شده است.

سلیمی رییس اتاق ایران - افغانستان با بیان اینکه دولت ایران با راه اندازی شعبه یک بانک افغانستانی در استان سیستان و بلوچستان موافقت کرده گفت: ارایه مجوز‌های تاسیس آن در حال انجام است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا: باور قلبی همه مدیران و کارکنان گروه خودروسازی سایپا، ادامه این مسیر با گام‌هایی استوار و محکم تا دستیابی به اهداف بزرگی است که برای شکست کامل تحریم‌ها و بی‌اثر ساختن محدودیت‌های ظالمانه طراحی شده است.

توفیقی رئیس کمیته دستمزد شورای اسلامی کار گفت: کارگران در منجلاب عدم تأمین معیشت گرفتار شده اند. شکاف سبد معیشت و درآمد گسترش، شکاف طبقه غنی و فقیر به شدت افزایش یافته است. اجرای مصوبه افزایش دستمزد از تیرماه چگونه بدون رعایت سه‌جانبه‌گرایی صورت گرفته است؟ کارفرمایان که با دولت همراه هستند، بهتر بود برای زمان اجرای این مصوبه نیز رأی‌گیری می‌کردند، وعده واهی دادن به کارگران درست نیست....

رییس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه در مورد سرنوشت بار‌های هندوانه توقیف شده در ترکیه گفت: براساس قانون کشور ترکیه، برای این بار‌ها مناقصه برگزار شد و چون صاحب بار پیگیری نکرد و هندوانه‌ها نیز در حال گندیدن بودند، دولت ترکیه تصمیم به امحا آن‌ها گرفت. در حال حاضر هم به دلیل نبود معافیت برای بار کشاورزی، صادرات اینگونه محصولا اصلا توجیه اقتصادی ندارد.

قیمت طلا و سکه در بازار افزایش یافت و هر سکه تمام بهار آزادی طرح امامی 9 میلیون 500 تومان قیمت خورد.