شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

با وجود اعلام لغو فوری تور‌های ترکیه، رؤسای انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی می‌گویند هنوز ابلاغیه‌ای در این زمینه به دست‌شان نرسیده و آژانس‌های مسافرتی کماکان مجاز به فروش تور ترکیه هستند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت اعلام کرد: «روز گذشته با تلاش ماموران و با استفاده از اصل غافلگیری و سرعت عمل این شبکه منهدم و حدود هفت میلیارد تومان انواع قطعات و دستگاه‌های قاچاق از آنها توقیف و هفت نفر متهم دستگیر شده و تحقیقات تکمیلی در این باره ادامه دارد.»

معاون هماهنگی وزارت کشور در خصوص تصمیم نهایی در مورد اعمال محدودیت‌ها در تردد‌های مسافری با کشور ترکیه گفت: بر اساس تصمیم ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا، مقرر گردید وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، لغو تور ترکیه را فورا به کلیه شرکت‌های گردشگری ابلاغ نماید.

چندان تفاوتی نمی‌کند رئیس‌جمهور آینده ایران اصولگرا باشد یا اصلاح‌طلب یا با تکیه بر مواضع میانه‌روانه یکی به نعل بزند و یکی به میخ؛ هرکه زمام دولت را به دست گیرد، در حوزه اقتصاد یک راه بیشتر پیش‌رو ندارد و آن، گام زدن در خارج از دایره اقتصاد بسته دولتی است. رئیس‌جمهور آینده ایران چاره‌ای ندارد جز آنکه حیات و ممات اقتصاد را محور همه امور قرار دهد.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌و نقل گفت: هم اکنون سفر به کشور ترکیه تنها در قالب سفر‌های ضروری برای افراد دو تابعیتی، شاغلان، دانشجویان و یا افرادی که در کشور ترکیه و یا ایران اقامت دارند، انجام می‌شود و از سال گذشته هم هیچ سفری به کشور ترکیه از طریق بخش حمل و نقل جاده‌ای و از طریق اتوبوس صورت نگرفته است.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو، از اجرای طرح‌های متنوع فروش در سال جاری خبر داد و گفت: با افزایش ظرفیت تولید، تعداد خودرو‌های قابل عرضه در هر طرح نیز افزایش خواهد یافت.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت با اشاره به اینکه طی 15 روز گذشته مرغ‌های احتکار شده توسط محتکران را کشف کردیم، گفت: بیش از 53 تن مرغ را در ایام تعطیلات کشف کردیم و در بازار توزیع شد.

هفته گذشته کانال سوئز به علت به گل نشست یک کشتی غول پیکر در کانال سوئز به مدت حدود یک هفته مسدود شد که این ترافیک شدیدی در ورودی این کانال ایجاد کرد، اما اکنون گفته می‌شود وضعیت این کانال به حالت معمول درآمده است.

حمایت و پشتیبانی از بکارگیری و استفاده از الگو‌های معتبر و استاندارد جهانی ارزیابی عملکرد کارکنان و منطبق سازی آن با ارزش‌های ایرانی - اسلامی در راستای شناسایی نیار‌های آموزشی کارکنان، ارزیابی سهم هر یک از کارکنان در بهبود عملکرد سازمان، تعیین میزان تشویق یا تنبیه برای عملکرد‌های قوی و ضعیف کارکنان، شناسایی کارکنان تاثیرگذارتر در قیاس با سایرین و...

در جریان بررسی لایحه بودجه 1400 در مجلس، نظرات متفاوتی در رابطه با افزایش حقوق کارکنان مطرح بود، ولی در نهایت آنچه در قانون بودجه تصویب و از سوی مجلس به دولت ابلاغ شده است نشان می‌دهد که ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر بر اساس آخرین حکم کارگزینی سال 1399 تا 25 درصد افزایش می‌یابد

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: با برنامه‌ریزی برای افزایش تیراژ تولید در سال جدید، طرح‌های فروش نیز به صورت مستمر به اجرا گذاشته خواهد شد؛ ایران‌خودرو به دنبال افزایش عرضه مستقیم خودرو به مشتریان واقعی و توزیع عادلانه خودرو است.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبه سه سال پیش دولت مبنی بر افزایش هفت درصدی تعرفه آب و برق در ابتدای اردیبهشت هر سال اشاره و اضافه کرد: سال گذشته دولت مصوبه‌ای داشت که این مصوبه با عنوان "برق امید" از اوایل آبان و "آب امید" از اوایل دی ماه اجرایی شد.

یکی از این پیشنهادات این است که سهام عدالت به عنوان واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود و این واحد‌ها که بازدهی خوبی هم دارند، در اختیار مردم قرار بگیرد که یا سود آن را دریافت کنند و یا قادر به فروش آن باشند.

معاون سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: چنانچه راهکاری فوری برای حل مشکلات مالی پیدا نشود، به احتمال زیاد تولید برق واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در سال جاری با مشکلات جدی مواجه شده و متأسفانه ممکن است فعالیت‌های اولین نیروگاه اتمی جهان اسلام متوقف شود.

در پی انتشار برخی اخبار در تعدادی از رسانه‌ها درباره «مواجهه 12 کلانشهر امسال با بحران تامین آب و شروع جیره‌بندی آب در شهر کرج» شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توضیحاتی ارائه داد.