شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

مدنی درباره فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در استان گیلان نیز توضیح داد: بنیاد نسبت به ساخت 47 مدرسه در استان متعهد است که از این تعداد، 31 مدرسه به بهره‌برداری رسیده و 16 مدرسه دیگر در دست احداث است. همچنین 39 مسجد افتتاح شده و 20 پروژه دیگر در حوزه‌هایی همچون ساخت و تکمیل کتاب‌خانه، حسینیه و... در دست اقدام است.

قیمت خرید دلار آمریکا در صرافی بانک ملی امروز 19،900 (نوزده هزار و نهصد تومان) اعلام شد که نسبت به روز پیش تغییری نداشت.

عباس عبدی در یادداشتی نوشت: آقایانی که این نظام بانکی و پرداخت و دریافت سود را غیرشرعی می‌دانند، کاش یک بانک یا موسسه مالی الگو درست می‌کردند تا معلوم شود که شرع مورد نظر آنان چیست؟ البته موسسات اعتباری غیرمجاز چنین ادعایی را داشتند. ولی آنقدر سود می‌دادند که بسیاری از این مدعیان پول‌های خود را برای کسب سود بیشتر و البته حلال در آنجا سپرده کرده بودند. صداقت هم خوب چیزی است.

ممکن است کرونا حجم فروش برخی از محصولات شرکت‌های دارو‌سازی را افزایش دهد، اما باید دید، این میزان بر سود خالص و حاشیه سود شرکت‌ها چه تاثیری می‌گذارد. او با تاکید بر ضرورت تحقیق و توسعه این شرکت‌ها می‌گوید: بیش از 90 درصد شرکت‌های داروسازی دارای واحد‌های تحقیق و توسعه هستند و در صورت نداشتن این واحد‌ها شکست این شرکت‌ها در بازار حتمی است.

در دی‌ماه 98 نیز محدود کردن دامنه نوسان به 2 درصد، تنها صف‌های فروش را سنگین‌تر کرد و برای چند روزی نیز ادامه پیدا کرد. در مقابل می‌توان به تجربه‌های موفقی از دخالت نکردن ناظر هم اشاره کرد. در مهر ماه سال 97 شاخص کل بورس تهران تا میانه کانال 195 هزار واحدی رشد کرد. اما بعد از رسیدن به چنین ارتفاعی شاهد ایجاد موج اصلاحی در بازار سهام بودیم. به‌طوری‌که دماسنج اصلی بورس تهران تا اواخر...

بررسی‌ها نشان می‌دهد در‌حالی‌که تنها کمتر از نیمی از اوراق خریداری‌شده از سوی متقاضیان در این سه ماه تبدیل به وام خرید مسکن شده است، حجم معاملات اوراق مسکن در همین بازه زمانی دو برابر شده است. یعنی در شرایطی که تقاضای مصرفی برای خرید اوراق به انگیزه دریافت وام در سال جاری کاهش یافته معاملات اوراق نه تنها کم نشده، بلکه با افزایش دو برابری مواجه شده است.

شاخص کل بورس در معاملات امروز با 50 هزار و 487 واحد صعود به رقم یک میلیون و 954 هزار واحد رسید.

تمایل افراد به نگهداری پول آن هم در شرایطی که تورم سالانه 98 بیش از 34 درصد برآورد شد، از تغییر متغیر‌هایی گواهی می‌دهد که تنها به دلیل دخالت بانک مرکزی در اقتصاد، تغییر نکرده‌اند؛ تورم در بخش مسکن، افزایش نرخ ارز، پیشرفت بورس نسبت به مدت مشابه سال گذشته. این آمار‌ها نشان می‌دهد که در بهار سال جاری تمرکزی بر کنترل متغیر‌های پولی نبوده و سیاستگذار اقتصادی به جای تلاش برای تخلیه فشار...

با افزایش قیمت تمام‌شده کالا، حاشیه سود تولیدکنندگان و صادرکنندگان نیز کاهش می‌یابد. روی کاغذ، ممکن است که بالا رفتن قیمت صادراتی کالا‌ها سود بیشتری برای صادرکننده داشته باشد. اما در یک بازه زمانی میان مدت و بلندمدت، افزایش قیمت کالای صادراتی در بازار جهانی و صادراتی، منجر به رویگردانی خریداران و انتخاب کالا‌های هم‌رده و با کیفیت یکسانی خواهد شد که از قیمت پایین‌تری نیز برخوردارند.

قیمت خرید دلار آمریکا در صرافی بانک ملی امروز 19،800 (نوزده هزار و هشتصد تومان) اعلام شد که نسبت به روز گذشته افزایش داشت.

دلار در هفته گذشته 3. 7 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و سهم مهمی در رشد طلا و سکه بازار داخلی داشت. روز پنج‌شنبه دلار در ادامه روند افزایشی خود 100 تومان افزایش یافت و به بهای 23 هزار و 450 تومان رسید. به گفته فعالان، روز جمعه در معاملات پشت خطی هم نوسان‌گیران با جوسازی به دنبال بالا بردن قیمت‌ها بودند و گفته می‌شد که قیمت در مقطعی حتی به بالای 23 هزار و 500 تومان رفته است. این مساله...

بورس تهران پس از رشد 281 درصدی نماگر اصلی خود در سال 99 و ایستادن در ارتفاع یک میلیون و 955 هزار واحدی، هفته گذشته کج‌دار و مریز ظاهر شد و به رشد 2/ 0 درصدی بسنده کرد. 40 روز کاری از پایداری نماگر اصلی سهام در ارتفاع هفت رقمی می‌گذرد و در حال حاضر نیز فاصله شاخص کل تا فتح سوپرکانال 2 میلیون واحد به 5 درصد رسیده است. در این زمان نه چندان طولانی، مجموع ارزش دلاری بازار سهام (بورس و فرابورس)...

جهش قیمت دارایی‌ها و تشدید تورم در ماه‌های اخیر صرفا ناشی از افزایش قیمت سهام نیست و عوامل سنتی از قبیل تشدید کسری بودجه و پیامد آن در تشدید رشد نقدینگی، شوک منفی عرضه ناشی از تحریم و همچنین ناشی از شیوع کرونا و تشدید انتظارات تورمی ناشی از تنش‌های بین‌المللی به قوت خود باقی هستند.

این خودرو هم به صورت دنده دستی و هم دنده اتوماتیک تولید خواهد شد. در فضای داخل خودرو، سیستم آنالوگ کمک ناوبری مدرن بیش از همه جلب توجه می‌کند که با صفحه 9.3 اینچی خود، اطلاعات لازم را در طول مسیر برای راننده فراهم خواهد کرد. سنسور پارک خودرو، چراغ‌های LED، دوربین و سیستم هشدار انحراف از مسیر از دیگر آپشن‌های موجود این خودرو خواهند بود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: همه افزایش قیمت‌ها در بهار امسال، صرفا به رشد پایه پولی و نقدینگی مربوط نمی‌شود. افزایش انتظارات تورمی، متأثر از عوامل غیر پولی و عملکرد سایر بازار‌ها نیز در افزایش فشار‌های تورمی نقش داشته‌اند.

واسیلی سربریاکوف، استراتژیست مسائل ارزی در بانک یو بی اس گفت: معامله گران نسبت به چشم انداز دلار در کوتاه مدت مردد هستند و تداوم درگیر بودن آمریکا با کرونا در سطح وسیع می‌تواند احیای رشد اقتصادی این کشور را در مقایسه با چین و اروپا به تاخیر بیاندازد. کاستن از سرعت شیوع کرونا در آمریکا، نقشی کلیدی در اوج گیری مجدد دلار خواهد داشت.