شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا یک درصد صعود کرد و به 1961 دلار و 30 سنت رسید.

مدیر طرح موتور XU پلاس: این موتور با توجه به ارتقای مشخصات فنی وکیفی، ارتقای سیستم خنک‌کاری، بهبود انتقال قدرت موتور و تغییرات در نمای ظاهری اجزای موتور که نسبت به موتور جاری XU7 کاملا متفاوت است، به‌عنوان موتور نسل جدید خانواده XU به مشتریان عرضه می‌شود.

بر اساس این گزارش کسانی که ارزش اولیه سهام عدالت آن‌ها 532 هزار تومان است در پایان معاملات روز چهارشنبه 8 مرداد ارزش سهام عدالتشان به 18 میلیون و 816 هزار و 564 تومان رسیده است.

محمودزاده گفت: با توجه به اینکه سالانه باید 900 هزار واحد مسکونی تولید می‌شد، اما بخش خصوصی در سال‌های اخیر فقط حدود 300 هزار واحد در سال ساخته است، بیش از دو میلیون واحد مسکونی خالی می‌تواند چهار سال کمبود تولید مسکن را جبران کند.

تفاهم‌نامه همکاری میان گروه خودروسازی سایپا و دانشگاه صنعتی شریف به امضای مهندس سیدجواد سلیمانی و دکتر محمود فتوحی رسید. تشکیل کارگروه مشترک همکاری، اجرای پروژه طراحی و ساخت خودرو برقی مشترک، به‌کارگیری نخبگان دانشگاه صنعتی شریف به‌عنوان مشاوران پروژه‌ای در سایپا از جمله مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه است.

شاخص کل بازار سرمایه در معاملات امروز با 36 هزار و 335 واحد کاهش به رقم یک میلیون و 904 هزار واحد رسید. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم‌وزن 402 واحد صعود یافت و رقم 507 هزار و 387 واحد را ثبت کرد.

نرخ برابری هر یورو تحت تحولات اخیر به 8.154 لیر رسید که در طول تاریخ بی سابقه محسوب می‌شود. در برابر دیگر ارز‌های مهم، نرخ برابری هر دلار معادل 6.956 لیر و هر پوند معادل 9.002 لیر اعلام شد.

قیمت دلار، قیمت یورو، قیمت سکه و قیمت طلا امروز چهارشنبه 8 مرداد 99 را در جدول زیر مشاهده کنید.

در یکی از تماس‌ها یکی از فروشندگان وام در واتس اپ به سوالات ما پاسخ داد. او قیمت وام ودیعه مسکن در تهران را 8 میلیون تومان و در کلان شهر‌ها 5 میلیون تومان اعلام کرد. وقتی از او می‌پرسم که چطور این وام را که فقط به حساب صاحبخانه واریز می‌شود به فروش می‌رساند، می‌گوید: «یکی از شرایط فروش این وام همین است که شما مالک ساختمان باشید و ما با استفاده از کد ملی ثبت نام کننده‌های وام و کدپستی...

اخبار مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات همچنان داغ است. دیروز دو خبر مهم ازسوی دو سازمان درباره این موضوع اعلام شد. رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: مشخصات صادرکنندگانی که نسبت به رفع تعهدات ارزی خود به‌صورت کامل اقدام نکرده‌اند به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اعلام می‌شود. در خبر دوم، رفع تعهد ارزی صادرکنندگان، موضوع بخشنامه سازمان امور مالیاتی بود. رئیس سازمان امور مالیاتی...

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان مسوول ارشد طرح مسکن ملی در گفتگو با «دنیای‌اقتصاد» ضمن پاسخ به 10 پرسش متقاضیان ورود به این طرح تصریح کرد: در صورت پرداخت به موقع مبالغی که تحت عنوان آورده نقدی به واجدان شرایط اعلام می‌شود، ساختمان‌ها در طول حداکثر 18 ماه ساخته و تحویل می‌شود؛ اما چنانچه تاخیر یا توقف در پرداخت مبالغ تا 6 ماه ادامه یابد، احتمال افزایش هزینه ساخت تحت...

بیش از چهار ماه از سال 99 می‌گذرد و در این زمان نسبتا کوتاه، سهامدارانی بودند که ارزش دارایی خود را به چند برابر رسانده و حتی نزدیکان و دوستان خود را نیز برای ورود به گردونه معاملات سهام ترغیب کرده‌اند. شاخص کل بورس تهران در این بازه چهارماهه رشدی بالغ بر 280 درصدی را ثبت کرده، اما سودی که نصیب برخی از معامله‌گران شده تفاوت محسوسی داشته است.

حامد حسینی، نایب‌رئیس اول اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران: در مقابل نفعی که این طرح برای تولیدکنندگان قیر با مصرف داخلی دارد، در نظرگرفتن قیر رایگان، می‌تواند بازار صادراتی را به علت افت قیمت، دچار چالش کند و در این شرایط بیشترین نفع را خریداران خارجی خواهند برد.

رحمانی از ادامه روند کاهشی در تعهدات معوق خبر داد و گفت: در حال حاضر تحویل 15 محصول را به روز کرده ایم و در آینده نزدیک تعهدات در تمامی گروه‌های محصولات را به روز خواهیم کرد.

با توجه به گرانی ملک در مراکز استان‌ها و ناتوانی خریداران و مستأجران از تأمین هزینه مسکن در داخل شهرها، موج مهاجرت به حومه شهر‌های بزرگ شدت گرفته و ادامه دارد. افزایش تعداد آگهی‌های حومه در استان‌های تهران و البرز، بسیار چشمگیر است.

بررسی‌ها از وضعیت قیمت در 24 قلم کالای خوراکی نشان می‌دهد که در تیر ماه امسال بیشترین افزایش قیمت مربوط به برنج خارجی با 85 درصد افزایش است که به طور متوسط هر کیلو 16 هزار و 400 تومان قیمت خورده است، قیمت این کالا نسبت به خرداد ماه 18.2 درصد افزایش داشته است.