یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

به گفته مشاوران املاک، بعضا قیمت‌های پیشنهادی عنوان شده از سوی مالکان کمی عجیب و متفاوت از آپارتمان‌های مشابه در منطقه است. با این حال برخی از مالکان نیز که قصد واقعی برای فروش ملک خود دارند سعی کرده‌اند کمی قیمت‌های پیشنهادی خود را تعدیل کنند تا از این طریق بتوانند خریداران واقعی را به سمت فایل خود جذب کنند.

در یازدهمین روز تیرماه، سرعت رشد دلار آرام‌تر شد، ولی فاصله قیمتی بازار آزاد با قیمت صرافی‌های منتخب، جذابیت ورود دلالان به معاملات را زیادتر کرد.

برخی کارشناسان معتقدند سهام از ارزش ذاتی خود دور شده است؛ اما بسیاری دیگر معتقدند نمی‌توان حکمی کلی برای همه سهام قابل معامله در بورس صادر کرد. زیرا هر چند بعضی از شرکت‌ها از ارزش ذاتی بالاتر از خود در حال معامله هستند، اما احتمالا برخی شرکت‌ها هستند که به ارزش ذاتی خود نرسیده‌اند. «دنیای‌اقتصاد» با محاسبه ضریب بتای صنایع فعال در بورس تلاش کرده است شاخصی را ارائه کند که به سهامداران...

آمار‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد که حجم نقدینگی تا پایان بهار سال‌جاری به رقم 2651 هزار میلیارد تومان رسیده و رشد سه ماهه این آمار معادل 3/ 7 درصد بوده است. مطابق این بررسی‌ها، در بهار سال‌جاری به طور متوسط روزانه 2 هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی کشور افزوده شده است، رقمی که نسبت به سال قبل به طور تقریبی دو برابر شده است.

قراردادی در قالب 24 پروژه عملیاتی برای تولید 40 قطعه از قطعات اصلی مورد نیاز محصولات تولید گروه صنعتی ایران خودرو، میان ساپکو و 20 قطعه‌ساز توانمند داخلی به امضا رسید. با امضای این قرارداد، گام مهم دیگری در مسیر خودکفایی در تولید خودروی کشور برداشته شد که حکایت از اعتماد به صنعتگران داخلی برای رفع موانع تولید در شرایط حساس کنونی دارد.

واکاوی کارنامه کاری گروه خودروسازی سایپا نشان می‌دهد که این مجموعه نارنجی پوش، توانسته بسیاری از برنامه‌های خود را محقق کند و از تهدید‌های که برای اقتصاد و صنعت کشور پیش آمده، فرصت بسازد و سربلند عبور کند.

مقیمی جزئیات جدیدی از طرح پیش‌فروش تابستانه ایران‌خودرو را اعلام کرد.

نرخ خرید دلار در مقایسه با معاملات روز گذشته ثابت مانده، اما نرخ فروش این نوع ارز 40 تومان کاهش یافته است.

اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق مصوبه اخیر، حداکثر افزایش اجاره‌بها در تهران 25 درصد، در کلان شهر‌ها حداکثر 20 درصد و در سایر شهر‌ها 15 درصد خواهد بود.

کسانی که ارزش اولیه سهام عدالت آن‌ها 532 هزار تومان است در پایان معاملات روز گذشته ارزش سهام عدالتشان به 14 میلیون و 340 هزار تومان رسیده است. این رقم طی یک ماه گذشته بیش از 6 میلیون تومان رشد داشته است.

ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان لوزم صوتی و تصویری گفت: اگر در بخش لوازم صوتی و تصویری و از جمله لپ‌تاپ و تبلت گرانی را شاهدیم به واردکنندگان برمی‌گردد، مغازه‌دار توان احتکار و افزایش خارج از عرف قیمت را ندارد. برخی واردکنندگان با وجودی که با ارز قیمت بهمن و اسفند واردات داشته‌اند اقدام به فروش با نرخ امروز ارز می‌کنند و همین موضوع منجر به افزایش بهای کالا می‌شود.

ارزش صندوق ETF دارا یکم امروز از 7.5 میلیون تومان عبور کرد.

مسعود نیلی اقتصاددان در یادداشتی می نویسد: مدتی است که دو تصویر متضاد در قاب اقتصاد ایران جلوه‌نمایی می‌کند. در حالی‌که بنگاه‌های اقتصادی در تقلای حیات و ممات، فشار‌های کمرشکنی را تحمل می‌کنند و آینده روشنی برای خود نمی‌بینند، ارزش سهام آ‌نها به صورت جهشی افزایش پیدا می‌کند. در یک طرف رشد‌های «سالانه» صفر یا منفی تولید و رشد‌های منفی بزرگ سرمایه‌گذاری قرار دارد و در طرف دیگر رشد‌های...

در این عرضه اولیه سیتا هر کد بورسی مجاز است حداکثر 800 سهم در بازه قیمتی 1490 تا 1575 سفارش دهد که البته با توجه به احتمال مشارکت 3 میلیون و 800 هزار نفری تا 4 میلیون نفری، به هر نفر حدود 330 تا 345 سهم (معادل 520 تا 545 هزار تومان) به هر فرد تخصیص پیدا کند.

قیمت خرید دلار آمریکا در صرافی بانک ملی امروز 18,900(هجده هزار و نهصد تومان) اعلام شد که نسبت به گذشته تغییری نداشت.

نرخ رشد ماهانه 7/ 11 درصدی میانگین قیمت واحد‌های مسکونی در پایان بهار امسال، در طول حداقل سه دهه اخیر در پایتخت بی‌سابقه بوده است. سال 97 که روند رشد قیمت مسکن در تهران بعد از افزایش خفیف پایان سال 96، تند شد میانگین تورم ماهانه آپارتمان‌ها به حدود 5/ 5 درصد رسید و در سال 98 نیز به رغم تداوم جهش و صعود شدید قیمت مسکن، اما میانگین تورم ماهانه ملکی زیر 4 درصد ماند. از طرفی، بیشترین رشد...