چهارشنبه 6 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: اطلاعاتی در دست داریم که بسیاری از جوجه‌ها به شکل کولبری و استفاده از چارپایان از مرز‌های کشور خارج می‌شود.

در راستای بررسی عملکرد مالی دانشگاه علوم پزشکی استان و یکی از بیمارستان‌ها ملاحظه شد مسئول امور مالی بیمارستان، از ابتدای سال 1398 با مشارکت پیمانکاران دارویی، طبخ و توزیع و خدمات و تنظیف اقدام به ثبت 110 میلیارد ریال سند صوری در سیستم حسابداری بیمارستان کرده و تا زمان کشف جرم مبلغ 84 میلیارد ریال از وجوه بیمارستان به این پیمانکاران پرداخت شده است.

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو درباره علت حریق خودروی 207 در تونل بزرگراه تهران پردیس گفت: نصب شش عدد لامپ هدلایت (لامپ با توان بالاتر) در خودروی 207، سبب بروز ایراد در سیم کشی خودرو و عامل آتش سوزی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: کنترل وضعیت تندرستی خدمه کشتی‌های ورودی، نظارت بر تردد خدمه کشتی ورودی به خارج از کشتی و کنترل تردد کارگران تخلیه و بارگیری روی عرشه کشتی ورودی از جمله اقداماتی است که از لحظه ورود کشتی تا پهلوگیری آن در بنادر استان خوزستان انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه هیچ پرواز مستقیمی به هند نداریم و یا اجازه ورود مسافران هندی به ایران را نمی‌دهیم، گفت: مسافران می‌توانند از کشور‌های دیگر مانند دبی و یا ترکیه به هند و یا برزیل بروند که در این رابطه مشکلی وجود ندارد.

گزارش دیوار نشان‌دهنده آن است که قیمت مسکن در کل مناطق تهران به طور متوسط 112 درصد رشد کرده است. البته باید توجه داشت که افزایش قیمت خانه‌ها در آگهی‌های دیوار، الزاما به معنای افزایش واقعی قیمت معاملات نیست. بنابر آمار آگهی‌های فروش مسکن در دیوار، در قیاس با زمستان سال گذشته، 10 منطقه از 22 منطقه شهر تهران، افزایش قیمتی بالاتر از 100 درصد را در فصل آخر سال نود و نه تجربه کردند.

افزایش دوباره عوارض خروج از کشور و حساب کردن روی آن در حالی است که در سال 1400 حجم سفر‌های خروجی تحت تاثیر ویروس کرونا همچنان ریزش خواهد داشت و از سال 97 به بعد سفر به خارج از کشور از سبد طبقه متوسط حذف شده است.

مصطفی دارایی‌نژاد رئیس اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره‌بار دیروز و در یک برنامه تلویزیونی توضیحاتی دراین‌باره ارائه کرد و با تأکید بر اینکه 80 درصد میوه‌های دپوشده در انبار‌ها و سردخانه‌ها متعلق به واسطه‌هاست، خسارت ناشی از فساد این محصولات را نتیجه زیاده‌خواهی و طمع دلالان دانست و گفت: این بار‌ها و فساد محصولات دپوشده در انبار‌ها و سردخانه‌ها ربطی به ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت ندارد.

سفیر اسلواکی در تهران در این دیدار با اشاره به حساب‌های بانکی بلوکه شده ایرانیان در اسلواکی گفت متاسفانه بانک دولتی در اسلواکی وجود ندارد و همه بانک‌ها خصوصی هستند که حداقل 5 درصد سهام آن‌ها در اختیار سهامداران آمریکایی است، برای همین مجبورند از قوانین تحریم علیه ایران تبعیت کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در حال حاضر محدودیت پروازی به 41 کشور وجود دارد، گفت: پرواز از مبدأ و مقصد کشور‌هایی که در لیست شرایط ویژه قرار دارند ممنوع بوده و کشور‌هایی که در لیست کشور‌های پرخطر قرار دارند ملزم به انجام تست مجدد در ایران هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: قیمت کالا‌ها در بیشتر فروشگاه‌های زنجیره‌ای یکسان است، حتی در برخی موارد به دلیل وجود رقابت میان فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تلاش این فروشگاه‌ها به منظور جذب مشتری بیشتر، قیمت کالا‌ها در آن‌ها کاهش یافته و اقلام مصرفی با تخفیف عرضه می‌شود.

درحال حاضر تعرفه برقراری تماس با استفاده از سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول به تلفن ثابت و همراه اول و همچنین به سایر اپراتورها، 59.9 تومان به ازای هر دقیقه مکالمه است. تعرفه برقراری تماس با سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول به تلفن ثابت و همراه اول و همچنین اپراتور‌های دیگر نیز 89.9 تومان به ازای هر دقیقه مکالمه است.

بازار سرمایه نمی‌تواند رقیب بانک‌ها باشد. موضوع این است که پولی که افراد از بانک‌ها برای خرید انواع سهام خارج کردند، با خرید سهام در واقع آن پول را دوباره وارد شبکه بانکی می‌کنند به همین دلیل دوران رونق بازار سرمایه تاثیر ناچیزی بر بانک‌ها گذاشت.

به‌رغم تخصیص گسترده ارز ترجیحی در سال‌های گذشته بار‌ها شاهد شکست این سیاست بوده‌ایم. آخرین نمونه این شکست در بازار مرغ خود را به نمایش گذاشت. ممکن است نیت دولت برای تخصیص دلار 4200 تومانی برای واردات نهاده‌های دامی این باشد که قیمت مرغ در بازار ثابت بماند، اما این اتفاق در عمل محقق نشد و رانت‌خواران بیشترین سود را بردند.

در تابستان 1400، میزان مصرف برق در زمان پیک، بسیار بیش از میزان عملی ظرفیت تولید برق کشور پیش بینی می‌شود و توانیر به نمایندگی از دولت، در تلاش برای پیک سایی برای جبران کمبود تولید نسبت به نیاز مصرف است، اما اگر مردم به صورت جدی در جهت بهینه سازی مصرف خود اقدام نکنند، بروز سونامی خاموشی و بازگشت جداول خاموشی برنامه ریزی برای تابستان سال جاری محتمل است.