شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

تا پیش از روز پنجشنبه، دوم مرداد ماه سال 99 با توجه به ارزش سهام عدالت در آخرین روز کاری هفته اخیر بورس، سهامداران می‌توانند منتظر واریز چه مبلغی باشند؟

محمد اسلامی با بیان این که حدود 20 هزار میلیارد تومان منابع برای وام ودیعه در نظر گرفته شده است، گفت: خانوار‌های پنج نفره و بیشتر و همچنین خانه‌اولی‌هایی که تازه ازدواج کرده‌اند، در اولویت دریافت این تسهیلات هستند.

قیمت خرید دلار آمریکا در صرافی بانک ملی امروز 19،600 (نوزده هزار و ششصد تومان) اعلام شد که نسبت به روز گذشته با کاهش همراه شد.

آیا کشوری با این همه دستاورد‌های علمی خیره‌کننده و مثال‌زدنی و مردمی پاکباخته و از جان گذشته که بسیاری از ناممکن‌ها را ممکن کرده‌اند، توان برخورد با یک مشت مفسد حرامخوار را ندارد؟!

منصوری معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق تهران اظهار کرد: به منظور حفظ پایداری شبکه ضروری است مشترکان تهرانی همچون سال‌های گذشته با همکاری خود میزان مصرف برق را در ساعات 12 تا 16 و 20 تا 23 کاهش داده و استفاده از وسایل پر مصرف را به ساعات دیگر منتقل کنند.

طرح اختصاص قیر رایگان به روستا روز گذشته برای رای‌گیری درباره کلیاتش به صحن علنی مجلس آمد تا موافقان و مخالفان مقابل یکدیگر ایستاده و تلاش کنند نظر نمایندگان را به سمت خود جلب کنند، اما هشدار‌ها درباره فسادزایی این طرح منحصر به بیرون پارلمان نماند.

در گذشته موجران بیشتر تمایل به دریافت اجاره‌بهای ماهانه داشتند در حالی‌که هم اکنون این تمایل بیشتر به سمت دریافت مبلغ ودیعه یا همان پول پیش رفته است. این تمایل نیز بیشتر به علت افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بازار‌های موازی مانند بازار سهام، ارز و طلا و سکه به دلیل نوسانات این بازار‌ها و بازدهی بالای آن‌ها در ماه‌های اخیر است. اغلب موجران تمایل دارند با دریافت مبلغ ودیعه، آن را در...

کشور کوچک کره‌جنوبی در منتها‌الیه شرق قاره آسیا واقع شده است. این کشور، تاریخی طولانی و پرفرازونشیب دارد. قرارگرفتن کره بین دو کشور قدرتمند چین و ژاپن، تأثیر زیادی بر آن داشته است. در سال 1910 ژاپن رسما کشور کره را به خود الحاق کرد و این اشغال تا پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945 ادامه یافت. بعد از پایان اشغال، جنگ دو کره آغاز شد و در آغاز دهه 1960 کره‌جنوبی از فقیرترین کشور‌های جهان...

پس از 3 کاهش متوالی، دیروز قیمت دلار راه افزایشی را در پیش گرفت. روز چهارشنبه شاخص ارزی 200 تومان افزایش را به ثبت رساند و به بهای 21 هزار و 900 تومان رسید. برخی فعالان، رشد آرام دلار را به معنای برگشت آرامش و تعادل به بازار تلقی می‌کردند. در واقع از نگاه آنها، دلار با یک سرعت خیره کننده حتی به سقف 26 هزار تومانی رسید و پس از آن با یک موج سقوط شدید، تا کانال 21 هزار تومانی عقب گرد کرد....

نمودار قیمتی در تمام بازار‌های سرمایه‌گذاری رو به بالا و سبز رنگ است. سکه از 10 میلیون تومان عبورکرد. دلار به 26 هزار تومان سلام گفت، ولی به محدوده 21 هزار تومان بازگشت؛ بورس هم در آستانه فتح سوپرکانال دو میلیون واحد است. کالا‌های مصرفی نیز وضعیت بهتری ندارند. از مرغ و تخم‌مرغ گرفته تا برنج و روغن از خریدی به خرید دیگر تغییر قیمت می‌دهند.

قیمت‌ها در اولین ماه تابستان به اوج حرارت رسید. مطابق اعلام مرکز آمار ایران، در تیر ماه، تورم ماهانه به 4/ 6 درصد رسید؛ درحالی‌که اقتصاد ایران در دهه 90، فقط در مهر ماه 97، تورمی بیش از این را تجربه کرده بود. افزایش قیمت اجاره‌بهای مسکن و افزایش شاخص قیمت خوراکی‌ها را می‌توان 2 عامل پررنگ در اوج‌گیری شاخص قیمت مصرف‌کننده دانست. اوج‌گیری تورم ماهانه موجب شد تا تورم نقطه‌ای نیز با رشد...

تحلیلگران بخش وال‌استریت و خرده‌فروشان شرکت‌کننده در نظرسنجی آنلاین مین‌استریت مانند هفته گذشته به ادامه روند یک ماه و نیم گذشته ارزش اونس رای داده‌اند.

پس از پیگیری‌های رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی و طرح سئوال از وزیر اقتصاد، انحصار در کارگزاری‌های بورس کشور شکسته شد.

رییس کل بانک مرکزی در حالی که عنوان سخنی با مردم عزیز و فعالان محترم اقتصادی را برای نوشته خود برگزیده، تاکید کرده است: این روز‌ها بنا به دلایلی که مشخص است و قبلا نیز اعلام کرده بودم، بازار ارز دچار نوسان شده است. با اقدامات در دست اجرا به تدریج و در روز‌های آینده بازار ارز به آرام خواهد رسید.

مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف، گفت: در شرایط کنونی تنها راه گذر از خاموشی همکاری و مشارکت مشترکان است که برای این موضوع نیز مشوق‌های تشویقی در نظر گرفته شده است و اگر همه مشترکان در ساعت‌های بین 13 تا 17 مصرف برق خود را تنها 10 درصد کاهش دهند شرایط تامین برق نیز نرمال می‌شود.

به تازگی مجددا نمایندگان مجلس بحث افزایش سقف وام مسکن را در دستور کار قرار داده اند. رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس در این باره گفته است: تاکنون میزان تسهیلات بخش مسکن از کل وام‌های ارائه شده تنها هفت درصد در نظر گرفته می‌شد، حال در طرح مجلس این میزان از هفت درصد به 20 درصد افزایش یافته است. از طرف دیگر ما به دنبال افزایش تسهیلات خرید مسکن و کاهش سود این وام‌ها از 18 درصد به 9...