دوشنبه 11 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اگر افزایش حقوق‌ها طی چند روز آینده به تصویب دولت برسد ما مابه‌التفاوت افزایش حقوق‌ها را در خرداد ماه در قالب پرداخت‌های جداگانه‌ای واریز می‌کنیم.

میانگین قیمت مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه 1399 به 16 میلیون و 970 هزار تومان در هر متر مربع رسید که نسبت به ماه قبل 11 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 33.9 درصد رشد نشان داد. تعداد معاملات نیز 11 هزار و 310 فقره بود که نسبت به فروردین امسال 809 درصد افزایش و نسبت به اردیبهشت پارسال 6.7 درصد کاهش یافت.

طول کلی این پروژه 48 کیلومتر و شامل سه قطعه است که در جاده آمل به تهران در استان مازندران واقع شده و پیشرفت فیزیکی آن 73 درصد است که تاکنون 20 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

بر اساس نتایج حساب‌های ملی فصلی مرکز آمار ایران بر مبنای سال پایه 1390، نرخ رشد محصول ناخالص داخلی (به قیمت بازار) در سال 1398، بدون نفت (6. 0-) درصد و با نفت (7-) درصد بوده است.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات افزود: با همه فراز و نشیب‌های روابط در طول سالیان، روابط این دو کشور در طول یک سال گذشته روابط رو به پیشرفتی میان دو کشور بوده و آمارهای موجود نشان می‌دهد که امارات، دومین شریک تجاری ایران بعد از چین بوده است و حجم عظیمی از تجارت ایران در مجموع صادرات و واردات را شامل می‌شود.

دستورالعمل نحوه اعطای تسهیلات مسکن و شناسایی بازنشستگان مشمول آن از سوی جهانگیری به وزرای اقتصاد و تعاون ابلاغ شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری از آغاز دریافت مالیات بر خانه‌های خالی از تابستان امسال خبر داد.

فرهنگیان فاقد مسکن تا 24 خردادماه 99 فرصت دارند نسبت به ثبت نام خود در سامانه مسکن اقدام کنند.

روز گذشته ارزش هر برگ سهام عدالت 500 هزار تومانی افزایش یافت و بیش از 10 میلیون تومان رسید.

توزیع گوشت، غذا یا هر کالای اساسی دیگری از مساجد و اماکن مذهبی موضوع تازه‌ای نیست. اخیرا نیز برخی مساجد کالاهای اساسی از جمله برنج، مرغ، گوشت و... را کمتر از نرخ مصوبی که دولت تعیین کرده به مردم عرضه می‌کنند. اما آیا این اقدام قانونی است و تاثیری بر نظم بازار نمی‌گذارد؟

قرعه‌کشی پیش فروش یک ساله ایران خودرو شنبه (24 خرداد) با حضور ناظران و مسئولان وزارت صمت برگزار می‌شود.

معاملات هفتگی بازار سهام با رشد 12درصدی شاخص کل پایان یافت.

مسوولان سازمان بورس می‌گویند یونیت‌های نخستین صندوق سرمایه‌گذاری دولتی تا 2 هفته دیگر، پس از ثبت اطلاعات تمام سرمایه‌گذاران در سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار قابل‌معامله می‌شوند.

رئیس‌جمهوری روز گذشته در جلسه هیات دولت در حالی به یک واقعیت مهم بازار مسکن در مقطع زمانی کنونی اشاره کرد و به وزرای راه و شهرسازی، اقتصاد و همچنین رئیس‌کل بانک مرکزی برای چاره‌اندیشی به‌منظور مهار تورم مسکن فرمان داد.

بازار خودرو در شروع و پایان هفته جاری دو مسیر متفاوت را تجربه کرد، به‌طوری‌که قیمت‌ها در ابتدای هفته تحت‌تاثیر اعلام نتایج قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده و همچنین آغاز طرح پیش‌فروش شرکت‌های خودروساز، نزولی بود، اما در پایان هفته روند صعودی به خود گرفت.

مردی که سرمایه میلیاردی به‌دست آورد تا یک شرکت فعال در حوزه‌های املاک، سرگرمی و هتل‌داری تاسیس کند، نامش بر سر در ساختمان دانشگاه‌های مهمی در چین و هنگ‌کنگ خورده است.