دوشنبه 11 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

در پنجمین روز هفته، قیمت دلار به سوی مرز 18هزار تومانی خیز بلندی برداشت و سکه تمام بهار آزادی توانست از سطح 7 میلیون و 500 هزار تومانی عبور کند.

وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: قیمت‌های فعلی بازار مسکن به شدت دارای حباب مصنوعی است و از هیچ منطقی پیروی نمی‌کند؛ این حباب با پیگیری رئیس جمهوری و همراهی معاون اول رئیس جمهوری، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد شکسته خواهد شد.

مشمولان سهام عدالت که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند، می‌توانند از سه طریق فروش از طریق بانک، مراجعه حضوری به کارگزاری و یا مراجعه غیرحضوری به کارگزاری نسبت به فروش 30 درصد سهام خود اقدام کنند.

سامانه سعدی به عنوان اولین سامانه برای استعلام و فروش سهام عدالت وارد بورس ایران شد و مشمولین سهام عدالت می‌توانند در این سامانه معاملات مربوط به سهام عدالت از جمله فروش سهام عدالت، سرمایه گذاری مجدد سهام عدالت و مشاهده سهام خود را انجام دهند.

درحالیکه خریداران سهام دولتی با مشکلاتی، چون اضافه برداشت و عدم ثبت دارایی آن‌ها در پرتفوی کارگزاری‌شان مواجه شده بودند، طبق اعلام معاون وزیر اقتصاد با اتمام بررسی اطلاعات موجود در این زمینه، این مشکلات تا پایان این هفته برطرف خواهند شد و از ابتدای تیر ماه سهام‌های دولتی در بورس قابل معامله می‌شوند.

معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در راستای شناسایی کسب و کار‌های آسیب دیده از بحران کرونا، از اضافه شدن کسب و کار‌های جدید برای دریافت تسهیلات کرونا خبر داد و اسامی کسب و کار‌های مشمول تسهیلات کرونا و میزان وامی که به آن‌ها تعلق می‌گیرد را منتشر کرد.

یک مقام مسئول کارگری ضمن اعلام جزئیات دریافتی کارگران در سال 1399 گفت: در شرایط حاضر که با نبود قدرت خرید مردم، تحریم‌ها، کرونا و ناتوانی کارگاه‌ها مواجهیم انتظار داریم که دولت به میدان بیاید و نقش اثرگذار خود را ایفا کند.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی از مانع‌تراشی کره جنوبی در دسترسی به منابع ارزی ایران حاصل از صادرات نفت که در بانک‌های این کشور قرار دارد، انتقاد کرد و تاکید کرد: اگر بانک‌های کره‌ای به توافقات بین‌المللی خود با ما پایبند نباشند، ما این حق را داریم که تحت قوانین بین المللی به اقدامات قانونی روی آوریم و ما مقامات کره جنوبی را در این فرآیند مسئول می‌دانیم.

احسان خاندوزی نماینده تهران در مجلس در توئیتی از جمع‌آوری امضا برای تهیه طرحی خبر داد که تأثیرات سوء آن خیلی زود بر بازار سرمایه مشاهده شد.

صبح امروز قیمت دلار آمریکا با افزایش نزدیک به دویست تومانی با قیمت 17950 تومان معامله شد. به نظر می‌رسد با روند کنونی تا آخرین ساعات کاری بازار امروز قیمت دلار مرز روانی 18 هزار تومان را رد کند.

بازار سهام در کنار رشد قیمت، شاهد رونق محسوس معاملاتی است. بررسی میانگین ارزش روزانه معاملات سهام در بورس تهران نشان می‌دهد که این رقم در هفته پایانی فروردین به حدود هشت هزار میلیارد تومان در روز رسیده است. این در حالی است که میانگین روزانه ارزش معاملات در سال 1398 فقط حدود 2.1هزار میلیارد تومان و در سال 1397 این رقم کمتر از یک هزار میلیارد تومان بوده است.

هیچ نمایشگاه دار و واسطه‌ای حاضر نیست خودرو‌هایی را که با قیمت بالا خریده است با نرخ کمتر به مردم بفروشد به همین جهت اطمینان می‌دهم که قیمت خودرو سیر نزولی نخواهد داشت.

شیوع گسترده و پاندمی بیماری کووید 19 موجب شده است که بسیاری از کارشناسان فعال در صنعت هوانوردی درخصوص افزایش یا کاهش قیمت بلیت هواپیما در دوران پسا کرونا اظهارنظر کنند.

مشمولان سهام عدالت که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند، می‌توانند از سه طریق فروش از طریق بانک، مراجعه حضوری به کارگزاری و یا مراجعه غیرحضوری به کارگزاری نسبت به فروش 30 درصد سهام خود اقدام کنند.

قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده خودرو در حالی اوایل هفته انجام شد که محاسبات نشان می‌دهد درنتیجه عرضه 25 هزار محصول با قیمت دستوری، نزدیک به هزار و 200 میلیارد تومان رانت در بازار توزیع شده است. به‌عبارت دیگر، دولت عملا این رقم را به‌عنوان تخفیف به بخش کوچکی از مشتریان که فقط خوش شانس بوده‌اند، تقدیم کرده است. این رانت و تخفیف، زاییده اختلاف حداقل 25 میلیون تومانی قیمت کارخانه و بازار...