چهارشنبه 13 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

. ارزش کل بازار سهام نیز از 280 میلیارد دلار عبور کرد. در مجموع بازدهی بورس از 117 درصد فراتر رفت که حکایت از سود 6/ 1 درصدی در هر روز دارد.

براساس مدل طراحی صندوق پس‌انداز مسکن یکم، این صندوق در خرداد 94 برای 5 سال امکان افتتاح حساب و سپرده‌گذاری خانه‌اولی‌ها برای دریافت ارزان‌ترین شکل وام خرید مسکن را فراهم کرد

بر اساس دستورالعمل اجرایی مزبور، حمل و نگهداری ارز (اسکناس) توسط اشخاص حداکثر تا سقف مبلغ 10.000 یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها بلامانع است

هرگونه واگذاری تحت هر عنوان از جمله فروش حواله یا فروش امتیاز فروش فوق‌العاده خودرو‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو و گروه خودروسازی سایپا در قالب قرعه‌کشی ویژه ایام عید سعید فطر، ممنوع بوده و قابل پیگرد قانونی است.

در حالی یک منبع آگاه از الزام امضای وزیر راه برای افزایش 20 درصدی قیمت بلیت قطار خبر داده بود که مصوبه شورای عالی ترابری بدون امضای وزیر برای اجرا، ابلاغ شده است.

معاون فرابورس ایران اعلام کرد فرابورس از امروز 18 خردادماه، امکان انجام معاملات در شرکت‌های سرمایه‌پذیر موضوع سبد سهام عدالت از سوی کارگزاری‌ها را از ساعت 12:45 تا 14 فراهم کرده است.

دستورالعمل اجرایی مربوط به تعیین میزان ارز قابل حمل، نگهداری و مبادله در داخل کشور به شبکه بانکی ابلاغ شد.

ارسال کارت‌های سوخت المثنی به متقاضیان طبق برنامه انجام می‌گیرد، اما اگر تاخیری در ارسال کارت به متقاضیان صورت گیرد این افراد می‌توانند با شماره 09627 تماس گرفته و در جریان مراحل ارسالی کارت سوخت خودروی خود قرار بگیرند.

مدیر پیشین دیسپچینگ شرکت ملی گاز با تأکید بر این‌که ترکیه تاکنون بر قرارداد خود با ایران پایبند بوده است، دلایل تأخیر این کشور در تعمیر خط لوله آسیب‌دیده واردات گاز از ایران را تشریح کرد.

قیمت هر برگ تسهیلات مسکن در سال جدید افزایش چشمگیری داشته و در فروردین و اردیبهشت امسال به 80 هزار تومان رسیده که نسبت به ابتدای اردیبهشت‌ماه افزایش دو برابری داشته است. اتفاقی که فرابورس علت آن را افزایش تقاضا برای دریافت تسهیلات مسکن و همچنین روز‌های پرمعامله بازار مسکن می‌داند.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه از شرایط بازار سرمایه غافل نیستیم و عزم را جزم کرده‌ایم که بازار سرمایه را با عمق بخشیدن به آن سرپا نگه داریم، گفت: بازار سرمایه ظرفیت مناسبی برای تأمین مالی اقتصاد و حتی تأمین مالی دولت است و در بودجه سال 99 حدود 61 هزار میلیارد تومان تأمین مالی دولت از طریق واگذاری دارایی‌ها پیش‌بینی شده است.

هر چند افزایش سقف وام اوراق مسکن مشوق خوبی برای متقاضیان مصرفی خرید مسکن است، اما نیروی دافعه حذف قیمت از سایت‌های معتبر فایلینگ مسکن به مراتب قوی‌تر از جاذبه وام‌های جدید است و آن‌ها را از جست‌و‌جو منصرف کرده است.

در قرعه کشی سایپا بیشترین تقاضا برای تیبا و تیبا 2 بوده است که هر کدام حدود 320 هزار متقاضی داشته اند، با توجه به 10 هزار خودرویی که از طریق شرکت سایپا ارائه خواهد شد به ازای هر خودرو بیش از 107 متقاضی وجود دارد.

پیش‌فروش 9 محصول گروه خودروسازی سایپا روز یکشنبه 18 خردادماه پس از پایان قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده از ساعت 14 در وب‌سایت اینترنتی فروش سایپا به نشانی https://saipa.iranecar.com آغاز خواهد شد.

در بین اسکناس‌های مختلف دلار، اسکناس 100 دلاری محبوب‌ترین اسکناس در جهان به شمار کی رود تا جایی که 80 درصد کل اسکناس‌های 100 دلاری چاپ شده، در خارج از خاک آمریکا مبادله می‌شود. به طور کلی حدود دو سوم اسکناس‌های دلار چاپ شده، اکنون در خارج از آمریکا هستند.

حسین فلاح جوشقانی: 15خرداد، مهلت پایانی اپراتور‌ها برای اجرای مصوبه موسوم به پایان وس است. بنابر بررسی‌ها، زیرساخت لازم برای اجرای مصوبه 300 کمیسیون تنظیم مقررات در همراه اول و ایرانسل آماده است و رایتل بنا دارد کل خدمات ارزش افزوده را متوقف کند. این مصوبه از دوشنبه پیش رو، لازم‌الاجراست.