شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ممکن است در هفته جاری به دلیل تعطیلات پیش‌رو و نیز اجازه فروش سهام عدالت از روز (سه‌شنبه) تا حدودی شاهد فشار فروش باشیم، اما به طور حتم بازار به زودی به کمک سهام بنیادی و شاخص‌ساز دوباره به مسیر صعودی خود بازخواهد گشت.

در آغاز معاملات امروز بازار سهام، در حالی که نمادهای فرابورسی معاملات روانی را دارند، معاملات در بورس با اختلال مواجه شده است.

سرانجام پای آریاساسول هم به بازار سرمایه باز شد و آخرین اخبار حاکی از آن است که سهام این شرکت روز چهارشنبه هفتم خردادماه با نماد "آریا 1" عرضه خواهد شد.

آمار رهگیری کشتی رفینیتیو آیکان نشان داد که ناوگانی از پنج نفتکش حامل سوخت ایران به مقصد ونزوئلا به منطقه کارائیب نزدیک شده اند و انتظار می‌رود روز یکشنبه در آب‌های این کشور آمریکای جنوبی باشند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس بر ضرورت تعیین تکلیف پارکینگ‌های خودروسازان تاکید کرد.

ضوابط فروش به گونه‌ای تعیین شده که به هیچ عنوان خریدار خودرو، حق فروش وکالتی را نداشته و خودروی فروخته شده نیز قابل صلح نیست؛ این در حالی است که اگر در هر یک از مراحل فروش، تکمیل وجه، تحویل خودرو و حتی هر بازه زمانی پس از تحویل خودرو مشخص شود که خریدار از ضوابط تعریف شده عدول کرده و سیستم‌های نظارتی تخلفات را کشف نمایند، علاوه بر اینکه امتیاز خودرو از وی سلب خواهد شد، خودروی وی توقیف...

برای اولین بار از زمان تاسیس بانک مرکزی، این نهاد پولی اقدام به اعلام هدف تورمی کرد. عبدالناصر همتی، رئیس‌کل این بانک تورم هدف سیاست‌گذار پولی را 22 درصد اعلام کرد. اما سیاست جدید، نیازمند بستر‌ها و الزاماتی است که می‌توان آن‌ها را در دو بخش درون‌نهاد پولی و خارج‌نهاد پولی دسته‌بندی کرد. الزامات درون‌نهادی به مواردی مانند انتشار منظم اطلاعات تورم و داده‌های پولی و بانکی و شناورسازی...

رئیس جمهور اظهار داشت: پروژه‌های زیرساختی مهم در کشور نظیر راه آهن چابهار - زاهدان، راه آهن همدان - سنندج، راه آهن بستان آباد - تبریز، راه آهن رشت - بندرانزلی و راه آهن یزد - اقلید و نیز فاز‌های بعدی آزادراه تهران - شمال، اتوبان منجیل به رودبار و قطعه‌ای از مسیر جاده هراز باید در اولویت قرارگرفته و تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه‌ها انجام شود.

به منظور حذف دلالان از فرآیند فروش، هیچ گونه سود مشارکتی به وجوه پرداختی تعلق نخواهد گرفت و در صورت عدم مراجعه مشتری به نمایندگی پس از گذشت سه ماه از تحویل، گارانتی خودرو ابطال خواهد شد. در رهن بودن سند خودرو به مدت یک سال از مصوبات فروش فوق العاده است.

هر خودروی صفر کیلومتری که در فرآیند فروش تحویل مشتری می‌شود، حداکثر باید ظرف مدت سه ماه برای استفاده از گارانتی به خودروسازان مراجعه کند، در غیر این صورت خودرو مصداق احتکار محسوب شده و برخورد‌های قانونی با آن صورت می‌گیرد.

با توجه به 10 ساله بودن بازپرداخت تسهیلات طرح ملی مسکن مبلغ ماهانه هر قسط در روش ساده یک میلیون و 801 هزار تومان و سود آن 116 میلیون تومان است.

نرخ ارز، سکه، طلای 18 عیار و دلار در بازار - قیمت طلا و سکه در بازار افزایش یافت و هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 7 میلیون 600 هزار تومان قیمت خورد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره چشم‌انداز بازار طلا در روز‌های آتی نیز گفت: اگر بر وضعیت فعلی، کنترل بیشتری صورت گرفته و حادثه مهم و جدیدی رخ ندهد، روند فعلی ادامه خواهد یافت که همراه با آرامش و نوسان‌های محدود خواهد بود.

روحانی با اشاره به اینکه باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا همواره امکان عرضه سهام شرکت‌های سودده در بورس فراهم باشد، اظهار داشت: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق از بازار سرمایه به مردم و استفاده صحیح و مطمئن آن‌ها از این بازار بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند موجب توسعه کشور و افزایش سرمایه مردم شود.

مدیر عامل سایپا: قصد داریم براساس مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت، نخستین مرحله فروش فوق‌العاده محصولات سایپا را با ساز و کار جدید و پیش از عید سعید فطر اجرا کنیم.