یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

میزان تولید نفت ایران در ماه نخست سال جاری میلادی بر اساس برآورد منابع ثانویه اوپک، 2 میلیون و 86 هزار بشکه برآورد شده که 9 هزار بشکه نسبت به ماه دسامبر 2019 کاهش نشان می‌دهد.

نرم افزار سامانه ملی املاک و اسکان در حال نهایی شدن است و تلاش می‌شود تا این سامانه تا چند هفته آینده تحویل سازمان امور مالیاتی شود.

بر این اساس میزان درآمد‌های شرکت رنو در سال 2019 با 141 میلیون یورو (153 میلیون دلار) کاهش مواجه شده که از جمله دلایل آن می‌تواند به کاهش 3.4 درصدی فروش قطعات به شرکت‌های نیسان و دایملر، افت تقاضا برای موتور‌های دیزلی در اروپا، کاهش شدید فعالیت‌های مونتاژی در چین و توقف فعالیت‌ها در ایران به دلیل تحریم‌ها اشاره کرد.

ساخت سه سد لاستیکی در لاریم، فرح‌آباد و سرخرود مازندران نیز در دستور کار قرار دارد که از پیشرفت فیزیکی 70 تا 98 درصدی برخوردار است.

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت با 55 سنت افزایش بشکه‌ای 56 دلار و 34 سنت به فروش رفت.

روز گذشته قطعه اول آزادراه تهران - شمال پس از 23 سال افتتاح شد.

اختلاف بسیار معناداری بین تعریف فرد ثروتمند در کشورهای مختلف وجود دارد.

از سوی دیگر اما اندرئا مائکلر، از مدیران ارشد بانک مرکزی سوئیس خواهان پایان بخشیدن به نرخ بهره منفی " در اولین فرصت ممکن" شده است.

در پی بارش برف سنگین و کم سابقه در استان گیلان و شهرهای آن، سخنگوی سازمان هواپیمایی اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مشکلی برای انجام پروازهای داخلی مسافری با مقصد و مبدأ گیلان وجود ندارد و پروازهای امدادی نیز در حال انجام است.

قیمت برخی خودرو‌های وارداتی در بازار تهران را منتشر کرده است.

نتایج چهار دوره شامخ (شاخص مدیران خرید) کل اقتصاد نشان‌دهنده تعمیق رکود در کل اقتصاد است.

بازار خودرو که طی یکی، دو هفته گذشته با توفان رشد قیمت مواجه شده بود، این هفته کمی آرام گرفت و منحنی قیمت‌ها نزولی شد. این روند نزولی البته در حالی است که قیمت‌ها در مقایسه با دوران پیش از این توفان، هنوز هم بالا مانده‌اند.

بودجه توسعه خدمات و تجهیزات شهری دو نیمه پایتخت برای سال 99 وزن‌کشی شد. بررسی‌های «دنیای اقتصاد» از جزئیات لایحه بودجه سال 99 شهرداری تهران در حوزه اعتبارات مناطق 22 گانه نشان می‌دهد شکاف امکانات بین بالای‌شهر و پایین شهر که تاکنون روند افزایشی داشته است، سال آینده فاز متفاوت از حالت «تشدید» یا «ترمیم» پیدا می‌کند. در این بررسی بودجه سال آینده مناطق پربرخوردار و کم برخوردار از امکانات...

روز چهارشنبه، روند دلار در زمستان 98 ترک خورد و برای اولین بار در این فصل ساعاتی را در کانال 14 هزار تومانی سپری کرد. از اول دی ماه تمام نوسانات شاخص ارزی به کانال 13 هزار تومانی محدود شده بود. برخی فعالان اعتقاد دارند مرز 14 هزار تومانی اهمیت زیادی برای معامله‌گران فنی بازار دارد و شکست آن می‌تواند سیگنالی برای خرید‌های بیشتر باشد. گروهی نیز معتقدند بازگشت دیروز دلار به خوبی مقاومت...

قیمت خودروهای سایپا و پراید در بازار کاهش یافت و محصولات سایپا امروز هم مثل روز قبل با کاهش قیمت به استقبال مشتریانش آمده است.