یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

«ماجیج وجتال» جوان 36 ساله لهستانی در کمتر از 3 سال گذشته با سرمایه‌گذاری در بورس تهران سرمایه خود را بیش از 5 برابر کرده است.

جدیدترین نرخ ارز، دلار، سکه، طلا و یورو در بازار امروز 27 بهمن 98: قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز یکشنبه 27 بهمن ساعت 12 با 900 تومان کاهش، 529,400 معامله شد. قیمت طلا مثقال 18 عیار در بازار آزاد امروز یکشنبه 27 بهمن ساعت 12 با 6,000 تومان کاهش، 2,293,000 معامله شد. قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز یکشنبه 27 بهمن ساعت 12 با 13,000 تومان کاهش، 5,186,000 معامله شد.

یوسف کاووسی مدعی است: در حال حاضر رقم‌های بزرگی از پول‌های کشور در بانک مرکزی عراق بلوکه شده است. طبق آمار‌ها پنج میلیارد دلار بابت فروش گاز و برق داشتیم، اما این رقم را نمی‌توانند به کشور انتقال دهند؛ یکی از دلایل این مسئله، موضوع FATF است.

مرکز آمار متوسط قیمت هر متر زمین یا خانه کلنگی در تهران را در فصل پاییز امسال 18 میلیون و 733 هزار تومان اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 86 درصد افزایش یافته است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: سهمیه سوختی از جانب این شرکت از طریق هیچ سامانه‌ای به عنوان سهمیه سرانه خانوار تخصیص داده نمی‌شود.

طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه منابع برای پرداخت عیدی آماده شده و با ارائه لیست حقوقی کارکنان تامین اعتبار خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق از اعمال خاموشی‌های اضطراری ناشی از محدودیت سوخت نیروگاه‌ها در کشور خبر داد و تاکید کرد: این اقدام در جهت پایدار نگه داشتن شبکه برق بسیار ضروری است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: برای حفظ تولید در بنگاه‌های اقتصادی، اعلام کردیم اگر در جریان حسابرسی 10 ساله، بدهی شناسایی شد، آن را دریافت نکنید. البته این بدان معنا نیست که مطالبه‌ای نداریم بلکه این مطالبه وجود دارد و در زمان رونق تولید وصول خواهد شد.

نمادهای فولاد، پارس، کگل، فارس، شتران، شبندر و وامید بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص داشته‌اند. شاخص فرابورس نیز با رشد 117 واحدی به 6 هزار و 32 واحد رسید.

در روز‌های گذشته تغییر تابلو‌های شرکت سامسونگ و ال‌جی خبرساز شد، اما این داستان حواشی دیگری هم داشت.

رقم واریزی سود سهام عدالت مشخص شد. رئیس سازمان خصوصی‌سازی از واریز 205هزار تومان سود علی‌الحساب سهام عدالت از سوم اسفند خبر داد و گفت آخرین گروه تا پایان اسفندماه سال جاری، سود سهام عدالت خود را دریافت خواهند کرد. علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد واریز سود سهام عدالت گفت: از سوم اسفند 98 به‌ازای هر سهم یک‌میلیون‌تومانی سهام عدالت، به‌صورت علی‌الحساب 205 هزار تومان سود واریز...

یک کارشناس حوزه کار با پیش‌بینی افزایش حداقل دستمزد کارگران، گفت: علاوه‌بر افزایش نقدی دستمزد باید بن خواروبار و کمک‌هزینه مسکن کارگران در سال آینده افزایش قابل‌توجهی داشته باشد.

آمار صدور کد‌های بورسی در سال‌جاری حاکی از آن است که تعداد این کد‌ها از فروردین تا بهمن از 55 هزار به 68 هزار کد افزایش یافته که تعداد کد‌ها به 11 میلیون و 338 هزار رسیده است؛ اتفاقی که دبیرکل کانون کارگزاران بورس در مورد آن ابراز نگرانی کرده و بر این باور است که این اتفاق خطرناک بوده و وظیفه ارکان بازار سرمایه این است که طرف عرضه را تقویت کند.

دولت درحال حاضر به موضوع تبلیغات، اطلاع‌رسانی و معرفی ایران در چین نیز توجه ویژه‌ای داشته و اقدامات قابل توجهی انجام داده که یکی از آنها معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری ایران از طریق پیام‌رسان وی‌چت است که در کشور چین فعال است.

بانک‌ها هر دلار را از متقاضیان به نرخ 13 هزار و 450 تومان خریدند و نرخ خرید هر یورو را نیز 14 هزار و 570 تومان اعلام کرده‌اند که این میزان نسبت به روز چهارشنبه به ترتیب 350 و 270 تومان افزایش داشته است.

هادی جوهری تصریح کرد: شرکت بازرگانی سایه اسکو از شرکت‌های مشارکتی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با ذخیره و بسته‌بندی 10 هزار تن انواع میوه و صیفی‌جات و صادرات بیش از 1200 تن انواع محصولات کشاورزی به کشور‌های روسیه، آذربایجان، عراق و پاکستان از کشاورزان و باغداران منطقه ارسباران در استان آذربایجان شرقی پشتیبانی می‌کند.